Aankoop 50 of 55 in inch OLED TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Mijn 7 jaar oude led tv gaf de geest deze week, alé het beeld toch, geluid gaat nog 🥹. Nu had ik deze aanbieding gezien bij Telenet met een leuke klantenkorting. Zit ook dichtbij mijn budget.

https://www2.telenet.be/r...No=1/selectedColor=000000

Is dit een goeie koop of niet? Bij smartphones ben ik wel wat mee met de ontwikkelingen maar bij TV'S niet echt.. alle tips zijn welkom :).
Ook andere merken mogen aanbevolen worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je link betreft een QLED (LCD met breed kleurenbereik) en geen OLED. Het is een instapmodel. Het bedrag ligt een eind onder de adviesprijs van de Q60D en lijkt daarom een genereuze korting, maar vergelijk het met de voorganger Q60C in de pricewatch. Vorig jaar dook de Q60C al na 4 maanden meer dan €300 onder de adviesprijs en het ligt in de reden dat dat met de Q60D ook zal gebeuren.

Persoonlijk zou ik zeggen, ik ben niet zo onder de indruk van de verbeteringen aan de Q60D en kies voor mijn portemonnee, koop de Q60C en hou geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
dmantione schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:33:
Je link betreft een QLED (LCD met breed kleurenbereik) en geen OLED. Het is een instapmodel. Het bedrag ligt een eind onder de adviesprijs van de Q60D en lijkt daarom een genereuze korting, maar vergelijk het met de voorganger Q60C in de pricewatch. Vorig jaar dook de Q60C al na 4 maanden meer dan €300 onder de adviesprijs en het ligt in de reden dat dat met de Q60D ook zal gebeuren.

Persoonlijk zou ik zeggen, ik ben niet zo onder de indruk van de verbeteringen aan de Q60D en kies voor mijn portemonnee, koop de Q60C en hou geld over.
Welke recente OLED's zou je kunnen aanraden rond deze prijsklasse? Of zit je dan al vlug aan 1000 euro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Daar zit je aan. Traditioneel zit de A-serie in dit prijssegment, maar de A3 is niet in Europa aangeboden. Hij bestaat wel, maar lijkt alleen in India verkocht te worden. De voorganger A2 staat nog in de Pricewatch voor €753, maar de reputatie van HelloTV kennende gaat het je niet lukken om hem nog te kopen.

Je volgende optie is de B2 voor €999, mogelijk is dat een serieuze aanbieding en dan een goede koop. De B3 wordt nog volop aangeboden. Ook de C3 is volop te krijgen, maar dan ga je wel duidelijk boven de €1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
dmantione schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:45:
Daar zit je aan. Traditioneel zit de A-serie in dit prijssegment, maar de A3 is niet in Europa aangeboden. Hij bestaat wel, maar lijkt alleen in India verkocht te worden. De voorganger A2 staat nog in de Pricewatch voor €753, maar de reputatie van HelloTV kennende gaat het je niet lukken om hem nog te kopen.

Je volgende optie is de B2 voor €999, mogelijk is dat een serieuze aanbieding en dan een goede koop. De B3 wordt nog volop aangeboden. Ook de C3 is volop te krijgen, maar dan ga je wel duidelijk boven de €1000.
Dankje maar naar de 1000 euro zou ik liever niet gaan. Dan lijkt mij de beste optie om een QLED met HDR te nemen dan? Of bestaan er nog technologiën die beter zijn voor een prijs rond de 500-700 euro? Heb al zoveel TV's bekeken maar geraak er maar niet aan uit, maar zou eerstdaags toch ene willen bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kan de Chinese merken nog overwegen, in dat prijsbereik leveren ze vaak meer televisie dan Samsung voor je geld. Maar dat is wel grofweg wat de opties zijn om uit te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
Ga je ook daadwerkelijk HDR veelvuldig gebruiken of denk je dit in de nabije toekomst te gaan doen? Je hebt hiervoor namelijk een duurdere abonnement nodig bij een aantal streaming diensten, terwijl dit bij een aantal andere weer standaard in het pakket zit. Reguliere TV signaal dat wordt omgezet naar HDR ziet er niet uit.

QLED zegt niets over de beeldkwaliteit enkel dat het gebruikte paneel een extra laag heeft waardoor het kleurenbereik ruimer is, ook hierbij geldt dat je hiervan enkel gebruik kunt maken met content die de bredere kleurenbereik ondersteunt.

Momenteel is de goedkoopste LCD TV dat HDR op een impactvolle manier kan weergeven de TCL C803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Tgoh wat ik het meeste bekijk is sportwedstrijden en series/films maar premium streamingdiensten zijn wel beperkt hier. Er had een kennis me deze ( https://www.coolblue.be/n...ung-qled-50q80c-2023.html )aanbevolen ipv de Q60D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Tja, er is voldoende HDR materiaal te zien op o.a. Netflix, AppleTV, Disney+ etc.

Imo kun je ofwel voor enkel een SDR TV kiezen zoals de Q60C of een paar honderd euro meer uitgeven dan opgegeven budget en bijv. de LG B3 kopen. Opties ertussenin zijn het imo vaak net niet en dan is het zonde om de 'geringe' meerprijs voor een upper midrange/ high end TV niet uit te geven.

Enige uitzondering hierop is wanneer je niet meer te besteden hebt en de meeste hardware ofwel bang for the buck wenst, dan is de genoemde TCL C803 de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Freshouttheoven schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:43:

Enige uitzondering hierop is wanneer je niet meer te besteden hebt en de meeste hardware ofwel bang for the buck wenst, dan is de genoemde TCL C803 de beste keuze.
Is dit niet dezelfde? Kan deze dan eventueel bestellen :)

https://www2.telenet.be/r...No=1/selectedColor=000000

[ Voor 3% gewijzigd door mcgrave op 06-05-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Ja, is qua beeldkwaliteit hetzelfde en momenteel een betere deal.

De 50C804 is naar ratio nog iets voordeliger zie ik, afhankelijk van de kijkafstand, formaat van je huidige tv en persoonlijke voorkeur wellicht de betere/ voordeligere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgrave
Kijkafstand is 3,5 meter ongeveer, vorige tv was maar 40 inch. En het verschil tussen QD MiniLed en MiniLed is verwaarloosbaar dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
mcgrave schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:30:
Kijkafstand is 3,5 meter ongeveer, vorige tv was maar 40 inch. En het verschil tussen QD MiniLed en MiniLed is verwaarloosbaar dan?
Dan is imo de 55” versie de betere keuze.

QLED is een marketing term waarbij de achterliggende techniek ingezet wordt om o.a. een bredere kleurenbereik te behalen. Samsung en TCL maken gebruik van deze techniek, andere fabrikanten hanteren weer vergelijkbare technieken om een bredere kleurenbereik te behalen.

Alle TV’s met MiniLED backlight maken gebruik van een breed kleurenbereik.

[ Voor 4% gewijzigd door Freshouttheoven op 06-05-2024 18:09 ]

Pagina: 1