Whitewash van een parketvloer verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuiceGoose
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 25-09 13:48
Goedemorgen medeklussers,

Afgelopen woensdag heb ik de sleutel van mijn eerste huis in ontvangst mogen nemen. Wij zijn hier heel blij mee maar ergeren ons aan de hoeveelheid whitewash die de vorige bewoner over zijn bloedmooie parket vloer heeft gesmeerd.
Graag willen wij deze whitewash compleet eraf halen en terug gaan naar een authentieke houd kleur. Wij hebben zelf al geprobeerd met een vloerschuurmachine te werk te gaan en dit leek in het begin het gewenste resultaat te geven maar al snel zagen wij wat het volgende probleem zou zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPOefOpVsRFEkTXPmqUN_vFMpfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11iZINIKfSs5S1bibMp5xsLt.jpg?f=fotoalbum_large
De whitewash is op sommige plekken er dieper ingetrokken. zoals je op de foto kan zien.
Wij zijn ook al in de weer geweest met afbijt maar eigenlijk stelt hiervan het resultaat ook teleur.

Mijn vraag is dus eigenlijk als volgt:
Hebben jullie misschien nog ideetjes over hoe ik het beste deze whitewash compleet van de vloer kan halen?

Alvast bedankt en een fijne maandag toegewenst !
Mvg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 14:44
JuiceGoose schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:00:
Goedemorgen medeklussers,

Afgelopen woensdag heb ik de sleutel van mijn eerste huis in ontvangst mogen nemen. Wij zijn hier heel blij mee maar ergeren ons aan de hoeveelheid whitewash die de vorige bewoner over zijn bloedmooie parket vloer heeft gesmeerd.

Mijn vraag is dus eigenlijk als volgt:
Hebben jullie misschien nog ideetjes over hoe ik het beste deze whitewash compleet van de vloer kan halen?
De vloerschuurmachine is denk ik je beste optie.
Je moet de vloer wel weer opnieuw in de lak of olie zetten. Mijn voorkeur heeft Skylt voor lak of Royl van Rigo(en dan de 2K) want die kun je echt in veel kleuren aankleuren. Dus echt grondig afschuren en weer opnieuw in de lak/olie zetten met een boenmachine!

Succes!