10Gb/s Netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-06 00:11
Ik ben hier al een tijdje naar op zoek en ik heb nog geen product gevonden met reviews die mij gerust stellen. Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken.

Ik zoek een?
Een betrouwbare 10Gb/s netwerk solution voor mijn Windows 11 desktop.

Wat is je budget?
Bij voorkeur onder de 250EUR

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen speciale voorkeuren.
Onderdelen die ik wel al overwogen heb:

ASUS XG-C100F
Deze lijkt in eerste instantie interessant, maar heeft veel negatieve reviews omtrent drivers (linux issue?), en oververhitting. (zou bij mijn case recht boven een fan komen met behoorlijk wat airflow).
Hierbij zou ik nog een (matchende?) fiberkabel nodig hebben om te verbinden met de hieronder genoemde switch.

Intel X520-DA2 (Vraag & Aanbod)
Een van de reviews geeft aan dat dit officieel niet gesupport wordt in windows.
Hierbij zou ik nog een (matchende?) fiberkabel nodig hebben om te verbinden met de hieronder genoemde switch.

Een willekeurige RJ45 10Gb/s netwerkkaart.
Hierbij zou ik dan een SFP+ naar RJ45 module moeten aanschaffen om in de hieronder benoemde switch te monteren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik wil dus mijn Windows 11 desktop op 4 Meter kabellengte vanaf de switch op 10Gb/s verbinden als voorbereiding op een KPN 4Gb/s verbinding. (wordt binnenkort aangelegd)
Hieronder mijn desktop en netwerkapparatuur.

Netwerk
#CategoryProduct
1Netwerk switchesDrayTek VigorSwitch Q2200x
1Modems en routersDrayTek Vigor 3912

Desktop
#CategoryProduct
1ProcessorsAMD Ryzen 9 7950X Boxed
1MoederbordenGigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0)
1BehuizingenFractal Design Torrent Black Solid

Ik verdien mijn geld vanaf deze desktop en moet regelmatig grote (db) backups draaien waardoor de verhoogde snelheid zou helpen, maar met constante meetings moet de verbinding vooral ook stabiel blijven.

Ik heb naast de DAC kabels binnen mijn serverrack voor de router uplink en een NAS geen enkele ervaring met SFP+, en ik zie door de bomen echt het bos niet meer, alle hulp zou zeer welkom zijn 8)7 Wat raden jullie aan te doen?

Ben ik iets vergeten te vermelden, laat het mij dan weten!

Met dank,
Dirk-Jan

Beste antwoord (via Dirk-Jan op 07-05-2024 10:01)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:41
Het gaat hier om professionele hardware waar de details voor jouw gebruik er echt weinig toe doen. Ze zijn allemaal meer dan goed genoeg. Je kunt dus beter kijken naar de prijzen en beschikbaarheid. Persoonlijk zou ik de X710 veel te duur vinden om in essentie hetzelfde te krijgen als met de andere twee waar een ruim tweedehands aanbod in is. Bovendien komen er nog modules bij (zie hieronder), die ook een hap nemen uit je budget. Ik zou gewoon de X520 kiezen die je al gevonden had; met een klein beetje zoeken/proberen vind je wel een werkende driver (al dan niet officieel voor W10). Als die in een toekomstige versie (W12, W13...) echt niet meer aan de gang te krijgen zou zijn, jammer dan – tegen die tijd zal er wel een opvolger op V&A staan. En voor hetzelfde geld blijft het gewoon goed gaan, zij het misschien met verlies van wat geavanceerde instellingen die je toch niet nodig hebt.

Met glas heb je diverse opties, waarbij je goed moet opletten dat het allemaal met elkaar overweg kan qua golflengtes enz. Dit zou moeten werken:
- DrayTek XFSFP+-SR300 in je switch
- Intel E10GSFPSR (of compatible) in een X520 of X710
- OM3-kabel met duplex LC-connectoren om ze te verbinden

Overigens kun je, als je straks toch meerdere poorten hebt, overwegen om die back-ups over een afzonderlijke verbinding te laten lopen, om de kans op hinder nog verder te verkleinen.

[ Voor 11% gewijzigd door Z-Dragon op 07-05-2024 10:18 ]

^ Wat hij zegt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:59

DataGhost

iPL dev

Als je het over oververhitting hebt moet je geen 10Gbit RJ45 gaan doen met SFP+. Dat is namelijk officieel specced op max 1.5W per module terwijl 10G over RJ45 afhankelijk van je kabels/afstanden tot wel 5W kan verstoken. Dan kunnen ze te heet worden en ongetwijfeld gaan "terugklokken". Dus dan heb je inderdaad fiber nodig, of je moet een native RJ45 netwerkkaart halen die adequaat gekoeld wordt. YMMV natuurlijk, als je korte kabels gebruikt en de link nooit langere tijd hard belast zal het wel meevallen, maar daar upgrade je vast niet voor.

Ondertussen kan je kijken of 2.5Gbit wellicht genoeg voor je is, dat zit gewoon al op je moederbord en je switch zit er ook vol mee, dus dat kan je met minimale kosten al doen en dan nog eens rustig naar een volgende upgradestap kijken als dat nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 06-05-2024 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Jan
DataGhost schreef op maandag 6 mei 2024 @ 01:30:
Als je het over oververhitting hebt moet je geen 10Gbit RJ45 gaan doen met SFP+. Dat is namelijk officieel specced op max 1.5W per module terwijl 10G over RJ45 afhankelijk van je kabels/afstanden tot wel 5W kan verstoken. Dan kunnen ze te heet worden en ongetwijfeld gaan "terugklokken". Dus dan heb je inderdaad fiber nodig, of je moet een native RJ45 netwerkkaart halen die adequaat gekoeld wordt. YMMV natuurlijk, als je korte kabels gebruikt en de link nooit langere tijd hard belast zal het wel meevallen, maar daar upgrade je vast niet voor.

Ondertussen kan je kijken of 2.5Gbit wellicht genoeg voor je is, dat zit gewoon al op je moederbord en je switch zit er ook vol mee, dus dat kan je met minimale kosten al doen en dan nog eens rustig naar een volgende upgradestap kijken als dat nodig is.
Ik zou bij voorkeur de desktop op voorhand al op 10Gb/s willen hebben zitten zodat ik de KPN modem bij montage direct kan speed testen.

Ik veracht voor mijn werk pieken te genereren van 2-4Gb/s tot maximaal 30 min.

Ik heb dan mogelijk nog weer een ander probleem. Ik heb momenteel de onderstaande in mijn router zitten wachten om verbonden te worden met de KPN modem. Dit met een 2 Meter Cat7 Kabel.
DAM-EX10-30m

Voor de verbinding tussen switch en Desktop zou ik met die kennis die jij mij nu geeft idd bij voorkeur verbinden met een glasvezel. Heb je toevallig een suggestie met een hiervoor goede netwerkkaart op een Windoes 11 pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
De X520 valt aan de gang te krijgen maar is wat meer tobben met drivers. Voor betere ondersteuning (zeker tot 2030) zou je naar de X710(-DA2) kunnen kijken. Of nog ergens een Mellanox ConnectX-3 oprapen die (met de juiste firmware) ook goed moet werken.

[ Voor 139% gewijzigd door Z-Dragon op 06-05-2024 21:31 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Jan
Z-Dragon schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:16:
De X520 valt aan de gang te krijgen maar is wat meer tobben met drivers. Voor betere ondersteuning (zeker tot 2030) zou je naar de X710(-DA2) kunnen kijken. Of nog ergens een Mellanox ConnectX-3 oprapen die (met de juiste firmware) ook goed moet werken.
Zou je een van deze twee opties in het bijzonder aanraden?
Weet je of er voor en/of nadelen zijn in een vergelijking tussen deze twee? (X710 vs Mellanox ConnectX-3)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
Het gaat hier om professionele hardware waar de details voor jouw gebruik er echt weinig toe doen. Ze zijn allemaal meer dan goed genoeg. Je kunt dus beter kijken naar de prijzen en beschikbaarheid. Persoonlijk zou ik de X710 veel te duur vinden om in essentie hetzelfde te krijgen als met de andere twee waar een ruim tweedehands aanbod in is. Bovendien komen er nog modules bij (zie hieronder), die ook een hap nemen uit je budget. Ik zou gewoon de X520 kiezen die je al gevonden had; met een klein beetje zoeken/proberen vind je wel een werkende driver (al dan niet officieel voor W10). Als die in een toekomstige versie (W12, W13...) echt niet meer aan de gang te krijgen zou zijn, jammer dan – tegen die tijd zal er wel een opvolger op V&A staan. En voor hetzelfde geld blijft het gewoon goed gaan, zij het misschien met verlies van wat geavanceerde instellingen die je toch niet nodig hebt.

Met glas heb je diverse opties, waarbij je goed moet opletten dat het allemaal met elkaar overweg kan qua golflengtes enz. Dit zou moeten werken:
- DrayTek XFSFP+-SR300 in je switch
- Intel E10GSFPSR (of compatible) in een X520 of X710
- OM3-kabel met duplex LC-connectoren om ze te verbinden

Overigens kun je, als je straks toch meerdere poorten hebt, overwegen om die back-ups over een afzonderlijke verbinding te laten lopen, om de kans op hinder nog verder te verkleinen.

[ Voor 11% gewijzigd door Z-Dragon op 07-05-2024 10:18 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:52

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik ken 10Gb alleen van ons veelvuldige gebruik in datacenters, thuis is alles nog steeds 1Gb/s.

Ik zou goed kijken welke chip er op de NIC zit, want vaak komt het neer op:

- Realtek
- Intel X520 of X710
- Broadcom
- Mellanox

RJ45 of SFP+ is vooral een vraag van hoe veel lengte je moet overbruggen.

De X520 is overigens echt een oud beestje die in veel datacenters massaal liggen te slingeren op de planken. Als ik bij ons in een DC kom dan liggen daar altijd bakken vol 10Gb NIC's en dat zijn veelal de X520's.

Deze Reddit post beschrijft dat de X520 onder Windows 11 zou kunnen werken: https://www.reddit.com/r/...z3w/windows_11_and_10gbe/

Ik heb enkel ervaring met deze kaarten onder Linux werkend te krijgen, spoiler: Dat doen ze daar out of the box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ter verduidelijking aan OP: oud is in dit geval helemaal niet zo erg. Het betekent volop aanbod tegen lage prijzen, problemen lang en breed opgelost, minder (voor jou) onnodige complexiteit, misschien een fractie hoger energieverbruik wat bij één exemplaar nauwelijks van betekenis is; ga zo maar door... Die grote toko's upgraden omdat ze nu eenmaal heel andere afwegingen maken, en dat is gunstig voor mensen zoals wij. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Z-Dragon op 07-05-2024 08:13 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:37
Die Asus heeft de volgende chip: Marvell AQtion AQC107
Deze schijnt niet zo stabiel te zijn.
Daarom ben ik zelf gegaan voor een Mellanox ConnectX-3.
Via eBay 2e hands voor 4 tientjes.
Bij 10G moet je proberen de koper RJ45 te vermijden, omdat deze echt belachelijk veel stroom verbruiken (en daarmee warmte produceren).
Al snel 2-3x zoveel dan glasvezel of DAC.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:37
Ik gebruik overigens OM4 kabels met LC connectors.
Kennelijk is de meerprijs erg gering en de OM4 kabel kan in theorie tot 100Gbps aan.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Niet zo leuk nieuws over je moederbord: PCIE 3.0 1x
Expansion Slots
CPU:

1 x PCI Express x16 slot, supporting PCIe 4.0 and running at x16 (PCIEX16)
* For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.

Chipset:

2 x PCI Express x16 slots, supporting PCIe 3.0 and running at x1 (PCIEX1_1/2)
Afbeeldingslocatie: https://www.onlogic.com/company/io-hub/wp-content/uploads/2023/06/Copy-of-PCIe-Blog-Chart-EN.jpg
Dat is 1GB/s of 10Gbps. Tenzij als je de grafische kaart op 1 lane wilt zetten.

Je kan serversloop/afdankertjes op eBay kopen wegens overstap naar SFP28 en het bundelen van van meerdere 25 ipv 10 Gbps
The ConnectX®-3 adapter cards support PCI Express 3.0 (1.1 and 2.0 compatible) through an x4
or x8 edge connector. The device can be either a master initiating the PCI Express bus operations
or a slave responding to PCI bus operations. The following lists the PCIe interface features:
• PCIe Base 3.0 compliant, 1.1 and 2.0 compatible
• 2.5, 5.0, or 8.0GT/s link rate x8
• Auto-negotiates to x8, x4, x2, or x1
• Support for MSI/MSI-X mechanisms
https://network.nvidia.co...pter_Card_User_Manual.pdf

Zo'n dual SFP+ kaart kan harder gaan dan een PCIe 1x slot op je moederbord. Voor minder dan 70 euro (inclusief verzendingskosten) te koop.

Vandaar dat ik destijds voor een moederbord met PCIe 4x gekozen heb.
1x PCIe 3.0 x16 slot (PCI_E4), supports x4 mode 2

PCI_E4 will be unavailable when an M.2 SSD is installed in the M2_2 slot.
Kunnen kiezen tussen tweede SSD of overpowered dual SFP28 industrie standaard 25Gbps kaart van halve decennium geleden voor minder dan 115 euro. Er is rek tot 4 GB/s of 40 Gbps.

25Gbps kan je ook op 10Gbps draaien. Met 2 dual SFP28 kaarten kan ik vanuit de PC en NAS 10Gbps verbindingen naar een switch leggen en 25Gbps in een aparte /30 subnetje tussen PC en NAS leggen.

Mellanox ConnectX:

Afbeeldingslocatie: https://www.servethehome.com/wp-content/uploads/2019/02/Mellanox-ConnectX-4-ConnectX-5-and-ConnectX-6-Ethernet-Comparison-Chart-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
Oei, goed opgemerkt, @rapture! Dat is wel erg karig van dat moederbord. Ik zag drie brede sloten en dacht dat het dus wel goed zat. Als het enige snelle slot niet beschikbaar is, zul je toch zeker naar een kaart moeten die PCIe 3.0 ondersteunt, dus geen X520…

[ Voor 28% gewijzigd door Z-Dragon op 10-05-2024 08:08 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

En 1 van de vele redenen dat ik niet voor AM5 gekozen had, was 4 lanes tussen CPU en chipset.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/review/msi-meg-x670e-ace/images/block_diagram.jpg

En X670 is een tweede B650 chipset achter de eerste aansluiten.

Zoals je een switch aan een netwerkkabel kan aansluiten voor meer poorten en een tweede switch achter de eerste switch. En de dataverkeer van 2 switches moet door 1 Gigabit uplink.

In de volgende generaties kunnen ze de chipsets van een snellere verbinding voorzien. 8 lanes zoals bij Intel Z690 of PCIe 5.0 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Jan
Dit is pijnlijk, maar met PCIe 3.0 x1 kom ik dus bijna op 8gbit. Ruim voldoende om de 4gbit/s die ik van KPN krijg in zijn volledigheid te benutten. Even rekening houden met kaart keuze dus. Geweldige feedback @rapture, Je heb mij van een foutieve aankoop behoed. :)

Weet iemand een betrouwbare kaart die niet excessief duur is maar wel PCIe 3.0 ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Misschien is dit een idee? Gewoon een volwaardige X710, maar van een ander merk, net zoals bijvoorbeeld Dell z'n eigen rebrand heeft. Het belangrijke verschil is dat waar zij een vendor lock toevoegen, deze partij 'm juist helemaal weglaat. Daardoor ben je flexibeler met modules. De combinatie met die erbij is erg gunstig geprijsd, en als het meezit kun je de tweede kwijt in je switch (als die niet te kieskeurig is). Kabel erbij en dan ben je toch voor < 250 euro klaar. Aangezien het een relatief klein Nederlands bedrijf betreft (hier op het forum wel vaker langs is gekomen), kun je rekenen op goede ondersteuning. Zeker dus even dubbelchecken of je met deze in een PCIe 3.0 x1-slot die 10Gb/s over één poort wel (bijna) moet kunnen halen.

Een afgedankte ConnectX-3 van het internet trekken blijft ook een optie (zolang je een betrouwbare verkoper kunt vinden); die is wel ook PCIe 3.0, maar er zullen geen nieuwere drivers meer voor komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Z-Dragon op 10-05-2024 23:34 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dirk-Jan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:31:
Dit is pijnlijk, maar met PCIe 3.0 x1 kom ik dus bijna op 8gbit. Ruim voldoende om de 4gbit/s die ik van KPN krijg in zijn volledigheid te benutten. Even rekening houden met kaart keuze dus. Geweldige feedback @rapture, Je heb mij van een foutieve aankoop behoed. :)

Weet iemand een betrouwbare kaart die niet excessief duur is maar wel PCIe 3.0 ondersteunt?
In geval dat je een ander moederbord overweegt, hoeft het niet veel te kosten.

uitvoering: ASRock B650M-HDV/M.2 121 euro
  • Overklokkers hebben hiermee een wereldrecord gehaald en 357W door een Ryzen 9 7950X gejaagd. De VRM kan genoeg stroom leveren.
  • 2 geheugensloten, want je wilt niet 4 latjes DDR5 op belachelijk lage snelheden draaien. Het geheugen kan dankzij slechts 2 geheugensloten sneller en op strakkere timings draaien.
  • Vanuit de CPU 4 lanes naar M.2 SSD en 4 lanes naar PCIe slot ipv 2 keren 4 lanes naar M.2 SSD's. Zo voorkom je dat de netwerkkaart de 4 lanes tussen de CPU en chipset belast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xw_433BPuwCSz4uc23Pb5UFdWqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGVFv4QVDDgqQggsiPodHoSS.jpg?f=fotoalbum_large
https://download.asrock.com/Manual/B650M-HDVM.2.pdf
Expansion Slot

CPU:
• 1 x PCIe 4.0 x16 Slot (PCIE1), supports x16 mode*
• 1 x PCIe 4.0 x16 Slot (PCIE3), supports x4 mode*

Chipset:
• 1 x PCIe 4.0 x1 Slot (PCIE2)*
• 1 x M.2 Socket (Key E), supports type 2230 WiFi/BT PCIe

* Supports NVMe SSD as boot disks
Soms is het beter om voor minder M.2 sloten te kiezen, als je een adapterkaart in een PCIe slot kan steken voor meer M.2 SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Het omgekeerde kan grappig genoeg ook. Zie dit bijzondere ding. Aangezien je M.2-sloten wel ook x4 zijn, haalt die de volle snelheid. Toch zou ik er niet aan beginnen. De chip is niet ideaal en PCI 3.0 x1 lijkt me voor je doeleinde snel zat.

[ Voor 26% gewijzigd door Z-Dragon op 10-05-2024 23:42 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Z-Dragon schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:18:
Het omgekeerde kan grappig genoeg ook. Zie dit bijzondere ding. Aangezien je M.2-sloten wel ook x4 zijn, haalt die de volle snelheid. Toch zou ik er niet aan beginnen. De chip is niet ideaal en PCI 3.0 x1 lijkt me voor je doeleinde snel zat.
Dan zijn er nog meer mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51q70hGyE2L.jpg
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51A4kIc+hSL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.adt.link/Uploads/614bb93672557.png

Je gebruikt een low profile bracket om de netwerkkaart boven het moederbord te hangen zodat er ruimte voor de riser cable is.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81ki-Wk+UxL.jpg

Nog de bracket een beetje mechanisch modden zodat de netwerkkaart niet uit kan vallen.

In een andere behuizing zou je zelfs de netwerkkaart ipv grafische kaart rechtop zetten. Zodat iedereen je stoere Mellanox Nvidia AI datacenter ConnectX-3 of ConnectX-4 LX netwerkkaart achter het raampje kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4h3uqUbKcwu6k48iDBKwCUKVRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ND3KmWa9Jhbqm59tPAWiM7H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 11-05-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:36

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb zelf de onderstaande sterk in overweging. Die zou stukken zuiniger zijn en daarmee ook stabieler want minder risico op oververhitting dan de oude AQC107, 108 en zo meer. Volgnummer 113 zou ook volle bandbreedte kunnen leveren op slechts 2 lanes van PCI-E 4.0, meeste moederborden van de afgelopen jaren hebben toch wel al PCI-E 4.0 ook, dus dat mag inmiddels vrijwel overal waar je zo een adapter overweegt wel goed zitten. Zelfs op één lane haal je dan nog altijd iets van 7-8Gbps.
Marvell AQtion AQC113CS
uitvoering: OWC 10G Ethernet PCIe Network Adapter

Als iemand er toch slechte ervaringen mee heeft deze AQC113C of AQC113CS specifiek, dan laat het graag weten. Marvell public driver hiervoor is diezelfde driver als voor de 108, is van 2023 en staat Windows 11 bij, dat vind ik toch ook wel fijn dat het officieel supported is.

[ Voor 1% gewijzigd door OruBLMsFrl op 18-05-2024 23:45 . Reden: typo ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nadeel van de X520 is inderdaad dat support voor nieuwere OS'en vervallen is, bij de X710 is die er wel, is hier overigens voor 199 te krijgen:

https://www.uptimed.nl/pr...kkaart-intel-x710-chipset

Wil je toch RJ45 dan heeft de X550 wel gewoon ondersteuning voor de nieuwste OS'en.

Wil je echt top of the line dan pak je de E810 25G kaart >:)

https://www.uptimed.nl/pr...kkaart-intel-e810-chipset
Pagina: 1