Huss schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:58:
Ik heb op mijn smartphone regelmatig een stem die zegt "sorry ik heb het niet begrepen" ook al ligt deze hier langs mij het is nu al de 3de keer dat ik dit hoor en ik doe er niets aan wat moet ik doen op dit niet meer te horen ? Alvast bedankt.
Open de Google app op je telefoon (het icoontje met de G) tik dan op je profielafbeelding en ga naar instellingen, kies daar 'Google Assistent', eerste optie is 'Hey google en Voice match', uncheck daar Hey Google...
Eventueel zou je de assistent kunnen trainen op jouw voice-match, zodat hij ietsjes nauwkeuriger luistert of ie effectief *jouw* stem hoort zodat ie niet meer random activeert op alles wat ie denkt te horen... want da's het probleem waar jij mee zit: jouw assistent staat ingeschakeld om te activeren bij spraak, en hij heeft constant false-positives (hij 'denkt' dat jij "hey google" hebt gezegd)...
Als je die functie uitschakelt kan je de assistent nog perfect gebruiken maar hij zal niet meer random activeren op geluid, je zal hem manueel moeten activeren door bvb. in een searchvak (bvb. je search-widget) of bij het typen van een bericht, of in een browser op het microfoontje te tikken... 2x snel op de uit/aan toets van je toestel te tikken, of een swipe-beweging ... (dat kan je overigens ook allemaal instellen)
Zelf heb ik ook de "hey google" functie uitgeschakeld want zelfs met het voice-match training had ik nog veel false-positives, ik heb ingesteld dat m'n assistent pas "luistert" als ik swipe vanuit de rechter-onderhoek van m'n toestel...
PS: ook privacy-gewijs is het de betere optie; een toestel dat constant luistert of ie "hey google" hoort, heeft dus constant de microfoon aan staan... terwijl als je die functie uitschakelt -!en je gaat dan naar je app-instellingen van de Google app, waar je de toestemming voor microfoon verzet naar "alleen bij gebruik van app"!- werkt de assistent nog perfect op het moment dat je hem nodig hebt.
...ook zal het een beetje accu besparen als ie niet meer continu zit mee te luisteren...
[
Voor 26% gewijzigd door
PinusRigida op 06-05-2024 11:00
]