Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb op mijn smartphone regelmatig een stem die zegt "sorry ik heb het niet begrepen" ook al ligt deze hier langs mij het is nu al de 3de keer dat ik dit hoor en ik doe er niets aan wat moet ik doen op dit niet meer te horen ? Alvast bedankt.

Smart Phone is niet Smart Home. Gezien dit Android is schopje naar AND

[ Voor 14% gewijzigd door Septillion op 06-05-2024 21:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:08

Dennis1812

Amateur prutser

Door niet iets aan je telefoon te vragen.
(Indien android) Zal iemand in jouw omgeving zeggen "hey Google.." met iets erachter. Of druk jezelf op de knop voor Google Assistent.

Sommige reclames zeggen het ook op tv.
En iets wat erop lijkt triggert hij soms ook op.

Google Assistent uitschakelen is een optie.

Als je een iPhone hebt zal het ergens in Siri verstopt zitten.

Maar je geeft vrij weinig info.
Telefoon? Wat doe je precies, hoevaak komt het voor? Zie je iets op je scherm als het gebeurd? (Screenshot daarvan?).
En wat heb je zelf al geprobeerd of opgezocht als oplossing?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michii
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde peobleem. Zojuist waker geworden door "Sorry ik heb het niet begrepen" stem van Google.

Dit gebeurd meerdere keren per dag op momenten dat het helemaal stil is. Heb Google assistent al uitgeschakeld, telefoon geupdated maar het blijft random gebeuren. Er gebeurd verder niets ook het scherm.

Heb een Samsung ultra S22. Android versie 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 07:40
Michii schreef op maandag 6 mei 2024 @ 02:52:
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde peobleem. Zojuist waker geworden door "Sorry ik heb het niet begrepen" stem van Google.

Dit gebeurd meerdere keren per dag op momenten dat het helemaal stil is. Heb Google assistent al uitgeschakeld, telefoon geupdated maar het blijft random gebeuren. Er gebeurd verder niets ook het scherm.

Heb een Samsung ultra S22. Android versie 13.
Samsung's hebben ook nog Bixby, de eigen "assistent". Wellicht dat deze het probleem geeft, ook even uitschakelen en je weet het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motion-m
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 16:32
Hier het zelfde probleem, op een gewone S22. Sinds 2 dagen op willekeurige, stille momenten
Ik krijg het in het engels: Sorry, I didn't understand
Ik heb alle assistent functies altijd uit. Ik las op Reddit dat het eerder voorkwam bij mensen die het opgelost hebben door de taal van de Assistent op Engels (Canada) te zetten. Dit heb ik ook geprobeerd, maar geen resultaat.
Vanochtend weer heel vroeg wakker door deze ongein. :( 8)7 8)7 8)7
(en dat terwijl alles ingesteld is om tot 7u volledig stil te zijn - daar trekt deze bug zich dus niks van aan)

Assistent uitschakelen is dus geen oplossing. Bixby staat ook niet aan (nooit geconfigureerd zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michii
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-05-2024
Hi Motion-M. Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. Bixby en Google assistent staan beide uit.

Ik geloof wel als het media geluid uit staat dat je het niet hoort.. maar heb inderdaad m'n telefoon s'nachts maar weggelegd in een andere kamer om te voorkomen dat ik weer wakker werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis1812 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 01:17:
Als je een iPhone hebt zal het ergens in Siri verstopt zitten.
Hé, Siri ook uitgezet op de iPhone om reden van de TS en activeer het met de zijknop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZK5cQvwiTeHOgtwMBuhudtprtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Bgol6ZnC5psrxrre3WXcRNz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyrIoQOgt_l7zLnnP2Q7v4XHJSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knQhDEltXGQhreatevQTltyA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:00

g0tanks

Moderator CSA
Telefoon staat bovenin als gekoppeld product. ;) Samsung Galaxy J7 (2016)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:01
Grote kans dat het Google Assistant is. Heb je toevallig een Bluetooth headset erop aangesloten? Wellicht dat het daardoor komt. Of zijn er andere apparaten met Bluetooth verbonden?

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-08 18:46

PinusRigida

I put the p in pool.

Huss schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:58:
Ik heb op mijn smartphone regelmatig een stem die zegt "sorry ik heb het niet begrepen" ook al ligt deze hier langs mij het is nu al de 3de keer dat ik dit hoor en ik doe er niets aan wat moet ik doen op dit niet meer te horen ? Alvast bedankt.
Open de Google app op je telefoon (het icoontje met de G) tik dan op je profielafbeelding en ga naar instellingen, kies daar 'Google Assistent', eerste optie is 'Hey google en Voice match', uncheck daar Hey Google...

Eventueel zou je de assistent kunnen trainen op jouw voice-match, zodat hij ietsjes nauwkeuriger luistert of ie effectief *jouw* stem hoort zodat ie niet meer random activeert op alles wat ie denkt te horen... want da's het probleem waar jij mee zit: jouw assistent staat ingeschakeld om te activeren bij spraak, en hij heeft constant false-positives (hij 'denkt' dat jij "hey google" hebt gezegd)...

Als je die functie uitschakelt kan je de assistent nog perfect gebruiken maar hij zal niet meer random activeren op geluid, je zal hem manueel moeten activeren door bvb. in een searchvak (bvb. je search-widget) of bij het typen van een bericht, of in een browser op het microfoontje te tikken... 2x snel op de uit/aan toets van je toestel te tikken, of een swipe-beweging ... (dat kan je overigens ook allemaal instellen)

Zelf heb ik ook de "hey google" functie uitgeschakeld want zelfs met het voice-match training had ik nog veel false-positives, ik heb ingesteld dat m'n assistent pas "luistert" als ik swipe vanuit de rechter-onderhoek van m'n toestel...

PS: ook privacy-gewijs is het de betere optie; een toestel dat constant luistert of ie "hey google" hoort, heeft dus constant de microfoon aan staan... terwijl als je die functie uitschakelt -!en je gaat dan naar je app-instellingen van de Google app, waar je de toestemming voor microfoon verzet naar "alleen bij gebruik van app"!- werkt de assistent nog perfect op het moment dat je hem nodig hebt.

...ook zal het een beetje accu besparen als ie niet meer continu zit mee te luisteren...

[ Voor 26% gewijzigd door PinusRigida op 06-05-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
Nee.. lezen is moeilijk: geen iphone, geen Google assistent, geen bixby, alles uit.

En toch op volledig stille momenten willekeurig de gesproken melding. Ik wil het topic niet kapen maar het probleem is hetzelfde als bij mij en bij Michii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Motion-m schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:15:
Nee.. lezen is moeilijk: geen iphone, geen Google assistent, geen bixby, alles uit.

En toch op volledig stille momenten willekeurig de gesproken melding. Ik wil het topic niet kapen maar het probleem is hetzelfde als bij mij en bij Michii.
Het is Google Assistant. Dat is de enigste die dit soort 'uitspraken' doet. De vraag is alleen hoe dit kan.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
Ja.. ik bedoel met geen assistant: die staat niet aan (dus uitschakelen is geen oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
Hey google en voice match staat naar links en die staat niet aan. Daarnet terug zo een melding Sorry ik begrijp het niet en iks was niet met gsm bezig want ik zit met de pc op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
SgtElPotato schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:48:
Grote kans dat het Google Assistant is. Heb je toevallig een Bluetooth headset erop aangesloten? Wellicht dat het daardoor komt. Of zijn er andere apparaten met Bluetooth verbonden?
Blue toot heb ik uitgezet maar ben normaal niet verbonden met blue toot is enkel in de wagen en op de dab+radio maar de radio boven staatuit en de wagen staat ook uit dus dat kan dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
Motion-m schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:34:
Hier het zelfde probleem, op een gewone S22. Sinds 2 dagen op willekeurige, stille momenten
Ik krijg het in het engels: Sorry, I didn't understand
Ik heb alle assistent functies altijd uit. Ik las op Reddit dat het eerder voorkwam bij mensen die het opgelost hebben door de taal van de Assistent op Engels (Canada) te zetten. Dit heb ik ook geprobeerd, maar geen resultaat.
Vanochtend weer heel vroeg wakker door deze ongein. :( 8)7 8)7 8)7
(en dat terwijl alles ingesteld is om tot 7u volledig stil te zijn - daar trekt deze bug zich dus niks van aan)

Assistent uitschakelen is dus geen oplossing. Bixby staat ook niet aan (nooit geconfigureerd zelfs).
Is hier ook over een dag of 2 begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zou kunnen dat er vuil of stof in de 3,5mm jack zit? Dat er kortsluiting ontstaat en denkt dat er op een knop gedrukt wordt. Even daarin blazen. Welke android versie draait erop want is wel een oud telefoontje, 7.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huss
Soldaatje schreef op maandag 6 mei 2024 @ 18:25:
Zou kunnen dat er vuil of stof in de 3,5mm jack zit? Dat er kortsluiting ontstaat en denkt dat er op een knop gedrukt wordt. Even daarin blazen. Welke android versie draait erop want is wel een oud telefoontje, 7.1.1?
android 8.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dat is wel een oudje, die krijgt zelfs geen security updates meer..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huss
Weeral de stem daarnet en ze zegt "sorry ik begrijp het niet" het is hier muisstil dus ik snap het niet wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion-m
Ik draai gewoon de laatste updates van Samsung en android, en hier gebeurt het ook.
( En geen jack aanwezig)

Ik heb intussen via routines ingesteld dat snachts de Bluetooth uitstaat en het mediavolume naar 0%
Ook heb ik de taal van de assistant ingesteld op Engels (Canada) - dit had ik al gedaan, maar ik gebruik meerdere google accounts en nu heb ik het bij elk account apart ingesteld.

Sindsdien heb ik het niet meer gehoord, dus fingers crossed dat het nu weg blijft..

Hier is een instructie hoe je de taal kan wijzigen:
https://audministrator.wordpress.com/2023/06/23/android-phone-sorry-i-dont-understand-solution/

[ Voor 21% gewijzigd door Motion-m op 07-05-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markies P
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-07-2024
Hier ook een aantal keer gehoord op Motorola phone (meestal in de auto). Na wat zoekwerk gevonden dat in Vergrendelingsscherm er een aparte activatie voor Google Assistent zit (en aan staat). Deze nu afgezet. Benieuwd of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sveng79
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-07-2024
Hier dezelfde shit en hier ook geeneen deftig antwoord te vinden Samsung S22 geen jack, bixby en google assistant uitgeschakeld ik gooi binnenkort mijn telefoon tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evelynecombes
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 01-04 07:43
Heeft iemand gevonden hoe je die stem uitzet aub? Ik word er zot van. Sinds enkele dagen op onregelmatige basis dat mijn smartphone ineens 'sorry, ik heb je niet begrepen' zegt. Alles van google assistent staat uit.
Graag iemand die mij kan zeggen hoe dit uit te zetten.

Bedankt!
Pagina: 1