Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik besteed (te) veel tijd achter mijn PC (5-7 uur per dag door de weeks), ik heb altijd wel een stream open of ben iets aan het spelen, wat ik momenteel heb is al wat ouder aan het worden, en dus toe aan een upgrade.
Graag zou ik mijn scherm voor een keer ten volle gebruiken, en alles wat ik ga spelen de komende paar jaren op max willen zetten.
Dit is wat ik momenteel heb:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu kan ik wel zeggen dat geen bovengrens aan zit, en theoretisch is dat het geval, maar ik wil wel openstaan om binnen een aantal jaar nog iets te upgraden, naar bijvoorbeeld een 14900k met 50 of 60 serie,
Ik heb niet direct behoefte om 2x zoveel uit te geven als ik de prestatie niet echt ga merken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het zou praktisch zijn als ik de kast kan hergebruiken, maar niet noodzakelijk, het scherm blijft, samen met de SSD (ik denk dat ik er een 2e bijkoop als systeemschijf/redundantie)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles op het scherm en de kast na, ik vermoed dat mijn 450w voeding niet gaat trekken, dus die wordt ook vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een fan van Intel, dus ik blijf daar waarschijnlijk bij, verder heb ik veelal MSI componenten gebruikt en daar nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast staat achter mijn monitor op mijn buro, dus ik zou graag het geluidsnivo wat laag houden.
Ook heb ik geen behoefte aan RGBsterker nog, als ik iets meer betaal en dan geen RGB heb, zal ik dat waarschijnlijk doen, ik hoef geen UFO op mijn buro te hebben. (No offense tegen iedereen die dat wel heeft, het is mooi om te zien, maar niet om elke dag door afgeleid te worden)
Ga je overklokken?
Nee, ik heb daar nog nooit interesse in gehad.
Wat verwacht je van ons?
Een intelligente discussie, ik ben al veel te lang uit het hardware wereldje, overtuig mij waarom die AMD processor of kaart meer knal voor zn Euro levert, waarom deze kast echt niet meer kan, of hoe dom het is om die 4080 super te kopen want de 4070 super TI is toch echt beter. Ik sta open voor elke suggestie op waterkoeling na, dat is mij echt een stap te ver.
Ik besteed (te) veel tijd achter mijn PC (5-7 uur per dag door de weeks), ik heb altijd wel een stream open of ben iets aan het spelen, wat ik momenteel heb is al wat ouder aan het worden, en dus toe aan een upgrade.
Graag zou ik mijn scherm voor een keer ten volle gebruiken, en alles wat ik ga spelen de komende paar jaren op max willen zetten.
Dit is wat ik momenteel heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 312,17 | € 312,17 |
| 1 | Moederborden | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase 5 (Closed) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | ASUS ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U14S | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 38,99 | € 38,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 159,90 | € 159,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 590,96 | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nu kan ik wel zeggen dat geen bovengrens aan zit, en theoretisch is dat het geval, maar ik wil wel openstaan om binnen een aantal jaar nog iets te upgraden, naar bijvoorbeeld een 14900k met 50 of 60 serie,
Ik heb niet direct behoefte om 2x zoveel uit te geven als ik de prestatie niet echt ga merken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het zou praktisch zijn als ik de kast kan hergebruiken, maar niet noodzakelijk, het scherm blijft, samen met de SSD (ik denk dat ik er een 2e bijkoop als systeemschijf/redundantie)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles op het scherm en de kast na, ik vermoed dat mijn 450w voeding niet gaat trekken, dus die wordt ook vervangen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 352,99 | € 352,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 235,- | € 235,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 1.149,- | € 1.149,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase 5 (Closed) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | ASUS ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 120,- | € 120,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0, Zwart | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.030,89 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een fan van Intel, dus ik blijf daar waarschijnlijk bij, verder heb ik veelal MSI componenten gebruikt en daar nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast staat achter mijn monitor op mijn buro, dus ik zou graag het geluidsnivo wat laag houden.
Ook heb ik geen behoefte aan RGBsterker nog, als ik iets meer betaal en dan geen RGB heb, zal ik dat waarschijnlijk doen, ik hoef geen UFO op mijn buro te hebben. (No offense tegen iedereen die dat wel heeft, het is mooi om te zien, maar niet om elke dag door afgeleid te worden)
Ga je overklokken?
Nee, ik heb daar nog nooit interesse in gehad.
Wat verwacht je van ons?
Een intelligente discussie, ik ben al veel te lang uit het hardware wereldje, overtuig mij waarom die AMD processor of kaart meer knal voor zn Euro levert, waarom deze kast echt niet meer kan, of hoe dom het is om die 4080 super te kopen want de 4070 super TI is toch echt beter. Ik sta open voor elke suggestie op waterkoeling na, dat is mij echt een stap te ver.
[ Voor 4% gewijzigd door brinxter op 05-05-2024 23:12 ]