Laadpaal plaatsen op eigen parkeerplaats appartement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-04 20:52
Mijn vraag
Ik ben van plan een elektrische auto te gaan rijden en zou graag een eigen laadpaal gebruiken. Op straat laden is wel mogelijk maar alle palen bevinden zich in een andere parkeerzone. Nu is er wel een gedoogbeleid waardoor is die paal mag gebruiken met een vergunning voor een andere zone. De vraag is alleen hoe lang dit blijft en bovendien heb ik naast het laden een parkeerplek op straat nodig. Een betaalde vergunning voelt dan zonde. Een aanvraag voor een laadpaal in mijn zone zal weinig succes hebben omdat ik over een eigen parkeerplaats beschik en deze paal dan heel dichtbij de andere palen komt te staan. Mijn zone is namelijk heel klein.

Ik woon in een appartement op de begane grond en mijn parkeerplaats is ligt er recht achter. (geel gemarkeerd op de tekening) Hij wordt alleen gescheiden door een groenstrook van 1,5 meter en de weg. Alle parkeerplaatsen zijn in de open lucht en staan achter een slagboom. Mijn woning is de enige op de begane grond; verder staan er alleen schuurtjes mocht dat relevant zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEjNbedrEC6oD1GI1Joy2yEQ1Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LWeDJJNJeBXgJk6hRycjh1j.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zou de laadpaal graag op mijn eigen meterkast willen aansluiten. Ik denk dat dit makkelijker door de VVE zal komen en het maakt het ook makkelijker om zaken te declareren. Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij wellicht tips kunnen geven hoe ik dit het beste kan aanvliegen.

Zijn er in mijn situatie überhaupt mogelijkheden om het op mijn gewenste manier te doen? Of zou ik alleen aan de VVE kunnen voorleggen om groter project voor alle bewoners te starten?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De VVE bijeenkomst is net geweest en men geeft aan dat ik het volgend jaar als agendapunt zou kunnen aanbrengen zodat men er ook over kan stemmen. Ik zie online handleidingen hoe dit zou moeten maar ik vind het erg ingewikkeld. Ik val helaas niet onder de modelovereenkomst uit 2017. Ik had begrepen dat dit het voor mij wat makkelijker zou maken.

Nu ben ik zelf een leek als het gaat om klussen maar ik zie de volgende issues:
  • De meterkast bevindt zich helemaal aan de andere kant van de woning. (rood gemarkeerd op plaatje) Dan zou er waarschijnlijk een kabel door de kruipruimte getrokken moeten worden.
  • Hoe krijg je de kabel de kruipruimte weer uit? De muur loopt tot onder de woning dus je kan je kabel daar niet doorheen steken.
  • De straat zal open moeten om de kabel in te graven. Is dit gemeentegrond?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Dit moet via de VVE.

Enige wat je zou kunnen doen is eens of die strook van de gemeente is, zodat je het ook kan voorbereiden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
joke_name schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:25:
Dit moet via de VVE.

Enige wat je zou kunnen doen is eens of die strook van de gemeente is, zodat je het ook kan voorbereiden.
Wat bedoel je met voorbereiden? Een gemeente geeft geen toestemming om prive kabels in te graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Wolly schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:33:
[...]

Wat bedoel je met voorbereiden? Een gemeente geeft geen toestemming om prive kabels in te graven.
Hij moet nagaan of de strook van de gemeente is.
Daarnaast waarschijnlijk zal de gemeente geen toestemming geven voor de kabel, maar je weet niet hoe de eigendoms verhouding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 16:24
Ander punt : Je hoeft niet te wachten tot de volgende vergadering. Je kan ook langs alle eigenaren gaan en schriftelijk vragen om toestemming. Als iedereen toestemt, dan is het ook geregeld.

Of men schrijft een extra ( online ) vergadering uit om dit te bespreken.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MacIsCool schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:49:
Ander punt : Je hoeft niet te wachten tot de volgende vergadering. Je kan ook langs alle eigenaren gaan en schriftelijk vragen om toestemming. Als iedereen toestemt, dan is het ook geregeld.
En als er één iemand is die niet toestemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickvanniel
MacIsCool schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:49:

Of men schrijft een extra ( online ) vergadering uit om dit te bespreken.
Het is een flinke VVE met veel leden en ook een grote verhuurder. Ik zou het kunnen proberen maar ik wil eigenlijk eerst weten of het plan überhaupt uitvoerbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 16:24
Wolly schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:34:
[...]

En als er één iemand is die niet toestemt?
Dan gaat het niet door.

Wanneer een besluit wordt genomen buiten de vergadering, moet er altijd unanimiteit van stemmen zijn. Dit betekend dat iedereen het met elkaar eens moet zijn over het besluit.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is het 100% alleen JOUW parkeerplaats? bijv. met huisnummer aanduiding of beugel?
Want een openbare parkeerplaats voor iedereen kun je niet claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickvanniel
Blasterxp schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:58:
Is het 100% alleen JOUW parkeerplaats? bijv. met huisnummer aanduiding of beugel?
Want een openbare parkeerplaats voor iedereen kun je niet claimen.
Ik bezit de parkeerplaats. Staat ook in het kadaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Die groenstrook en weg zijn bezit van de VVE? Dus eigenlijk zoek je dan alleen toestemming om onder dat eigendom een kabel te trekken? Als er een slagboom voor zit lijkt het me sterk dat dit gemeentegrond betreft.
Wat bedoel je met "kosten declareren", waarom zou de VVE meebetalen hieraan?
En dmv een boor kun je een gat maken in die muur, of dieper graven onder de fundering door, maar een gat boren wordt regelmatig gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-05-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 09:15
In de reglementen staat dat je ook een vergadering bijeen kan roepen als je X aantal bewoners hebt die dat willen.
Maar goed, niemand heeft er belang bij natuurlijk dus waarom zouden ze die vergadering willen organiseren. Dan zit er niets anders op dan te wachten tot de volgende ALV.

Als er meer mensen laadpalen willen dan word het denk ik nog wat ingewikkelder: bij ons is het zo dat er geen praktische mogelijkheid is om de laadpaal op de eigen meter aan te sluiten, dat is in jouw geval voor de resterende bewoners ook zo. Alternatief kan dan zijn dat de VVE het organiseert maar dan komen de palen ook op de gemeenschappelijk electra-aansluiting met bijbehorend tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 15:20
kevertje1977 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:49:
In de reglementen staat dat je ook een vergadering bijeen kan roepen als je X aantal bewoners hebt die dat willen.
Maar goed, niemand heeft er belang bij natuurlijk dus waarom zouden ze die vergadering willen organiseren. Dan zit er niets anders op dan te wachten tot de volgende ALV.

Als er meer mensen laadpalen willen dan word het denk ik nog wat ingewikkelder: bij ons is het zo dat er geen praktische mogelijkheid is om de laadpaal op de eigen meter aan te sluiten, dat is in jouw geval voor de resterende bewoners ook zo. Alternatief kan dan zijn dat de VVE het organiseert maar dan komen de palen ook op de gemeenschappelijk electra-aansluiting met bijbehorend tarief.
Als de electra uit een andere aansluiting (van de VVE) moet komen dan zou je de kosten met de VVE kunnen verreken dmv een tussenmeter, maar dat is weer administratief werk waar de VVE waarschijnlijk niet op zit te wachten voor 1 deelnemer. Zijn er meerdere mensen die wensen dan is het mogelijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-05 09:15
pickboy schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 13:59:
[...]

Als de electra uit een andere aansluiting (van de VVE) moet komen dan zou je de kosten met de VVE kunnen verreken dmv een tussenmeter, maar dat is weer administratief werk waar de VVE waarschijnlijk niet op zit te wachten voor 1 deelnemer. Zijn er meerdere mensen die wensen dan is het mogelijk een ander verhaal.
In ons geval hebben wij gewone bluecurrent laadpalen dus de pashouder betaald direct via bluecurrent.
Maar je zou er een meter tussen kunnen zetten maar dat is wel gedoe.
Omdat wij meerdere VVE's hebben en 1 VVE parkeren, verrekenen wij de verbruikte jaar-stroom aan de hand van de gegevens in de portal van BlueCurrent. (tussen de onderlinge VVE's)
Pagina: 1