Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik zoek een?
Android vervanger voor een Xiaomi Mi A2 uit 2019

Wat is je budget?
€250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is voor mijn vrouw en die doet de basisdingen ermee, dus internet/facebook/insta/bank/whatsapp. Geen gaming, foto's af en toe, geen selfies

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik neig zelf een beetje naar een Samsung A34 / A25 vanwege de langere support die Samsung geeft, maar de Xiaomi die ze nu heeft, heeft Android One en dat is nogal een verschil met de interface van Samsung

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zouden nog meer goede opties kunnen zijn? Belangrijk is redelijk goede accu en support

... en gaat over tot de orde van de dag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De enige andere aanbieder binnen budget met meer dan 3 jaar ondersteuning is Xiaomi (Redmi Note en Poco) maar die hebben geen Android One maar juist vrij veel bloatware net als Samsung.

Iets boven de 300 euro is er nog de Nothing Phone (2a) met een kale Android One achtige omgeving en 4 jaar aan updates. De accuduur is ook zeer goed.

Ik zou gewoon voor een Samsung gaan. Die interface went wel en Samsung heeft ook een aantal zeer handige features en apps. En de onnodige apps kun je grotendeels weer verwijderen.
De A34 is een echte batterijtopper en heeft een duidelijk betere accuduur dan de A25. De A35 net boven budget zit onder de A34 maar ook merkbaar meer dan de A25.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:12
HMD heeft net onder eigen naam de Pulse toestellen aangekondigd.
Wel maar 3 jaar ondersteuning, maar met een vanaf prijs van 139 Euro erg strak geprijsd en Android One. Heb er net een voor mijzelf besteld.
nieuws: HMD kondigt eerste smartphones onder eigen naam aan

Voor 159 Euro heb je dan wel al een Samsung A15 die 5 jaar ondersteuning heeft en wat een prima basis telefoon is.

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 06-05-2024 10:15 . Reden: toevoeging dat ik er net een besteld heb. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 6 mei 2024 @ 06:27:
HMD heeft net onder eigen naam de Pulse toestellen aangekondigd.
Wel maar 3 jaar ondersteuning, maar met een vanaf prijs van 139 Euro erg strak geprijsd en Android One. Heb er net een voor mijzelf besteld.
nieuws: HMD kondigt eerste smartphones onder eigen naam aan

Voor 159 Euro heb je dan wel al een Samsung A15 die 5 jaar ondersteuning heeft en wat een prima basis telefoon is.
De HMD toestellen zijn juist relatief duur voor wat ze bieden. De prestaties zijn eerder vergelijkbaar met de Samsung A05s en zelfs die heeft een snellere 6nm Snapdragon (vs een 12nm Unisoc in de HMD) en laadt sneller op met met 25W (vs de 10W van de Pulse) voor 10-20 euro minder dan de HMD.
En HMD liegt dan ook nog over repareerbaarheid terwijl de A05s gewoon net zo goed zoniet beter te repareren is (De A05s scoort zelfs een 8,8/10 bij de franse reparatie index).

Er komt mogelijk nog een goed alternatief aan. Volgens geruchten komt CMF by Nothing (Phone) binnenkort met een budget telefoon voor onder de 200 euro met 4 jaar beveiligingsupdates en geen bloatware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Kom net bij toeval weer mijn oude topic tegen. Wel leuk om even een update te geven.

Het is uiteindelijk de Samsung A35 geworden. Keuze tussen deze en de A25 beetje op gevoel gedaan; verschil in prijs was maar een paar tientjes, maar de camerafuncties van de A35 en de iets snellere soc gaven de doorslag. De A35 uiteindelijk voor €239 gekocht en inmiddels zelf ook aardig onder de indruk van dit toestel.

Ik heb zelf een S24 van het werk, maar eigenlijk zie ik niet heel veel toegevoegde waarde daarvan, behalve dat die iets compacter is en draadloos kan laden. Hij is ongetwijfeld sneller, maar ik game toch niet. De fotokwaliteit heb ik nog niet uitgebreid vergeleken overigens, die zal op de S24 vast ook beter zijn, maar is dat een dubbele prijs waard?

... en gaat over tot de orde van de dag