toiletpot die steeds verstopt raakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Hallo allemaal

Wij hebben een toiletpot (geen hangende) die steeds verstopt. De oorzaak ligt in de toiletpot omdat de verstopping met een veer steeds voor een tijd (week) kan oplossen en ik hoef de veer niet ver in de toilet te steken. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd. Heet water met afwasmiddel, ontstopper met heet water, maar het probleem lijkt terug te komen. Ik heb ook iemand langs gehad die de toiletpot van de vloer heeft gehaald en daarna de afvoer heeft ontstopt, maar hier ligt het probleem niet. Wat zou ik zelf kunnen doen om de toiletpot te ontstoppen? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ander wc papier / geen vochtige doekjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

backupdevice

Boeh!

smily01 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:24:
Hallo allemaal

Wij hebben een toiletpot (geen hangende) die steeds verstopt. De oorzaak ligt in de toiletpot omdat de verstopping met een veer steeds voor een tijd (week) kan oplossen en ik hoef de veer niet ver in de toilet te steken. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd. Heet water met afwasmiddel, ontstopper met heet water, maar het probleem lijkt terug te komen. Ik heb ook iemand langs gehad die de toiletpot van de vloer heeft gehaald en daarna de afvoer heeft ontstopt, maar hier ligt het probleem niet. Wat zou ik zelf kunnen doen om de toiletpot te ontstoppen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Kalk ophoping.

Goedkope oplossing. Niet meer poepen op dat toilet en goed wc papier gebruiken.

Dure oplossing. Camera erin waar de kalk zit en weg laten slijpen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:42
Wij hebben hier een situatie waarbij de afvoer op de bovenverdieping bijna 3 meter horizontaal loopt en dan pas naar beneden.

Toen het huis een poos leeg had gestaan en de wc lang niet was gespoeld, spoelde deze aanvankelijk ook gewoon door. Maar toch verstopte het elke keer na een poos. Omdat er een grote opgedroogde prop op het horizontale stuk was ontstaan. Iemand heeft dat opgelost voor ons maar adviseerde daarna om niet altijd heel zuinig te spoelen omdat het dan misschien weer zou voorkomen, is nooit geweest overigens.

Misschien is er bij jou een vergelijkbare situatie, dat de leiding toch verderop ook verstopt is waardoor de wc het water ook al niet goed kwijt kan en de pot ook al verstopt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als ik het goed begrijp zit het probleem dus in de pot zelf?
Dan de pot gewoon vervangen. Zo'n staande pot kost niet zo veel.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
JukeboxBill schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:25:
Als ik het goed begrijp zit het probleem dus in de pot zelf?
Dan de pot gewoon vervangen. Zo'n staande pot kost niet zo veel.
Wel even kijken of je huidige boorgaten te hergebruiken zijn... Of wegvallen onder de nieuwe pot

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Bedankt voor jullie reacties! Het probleem zit inderdaad in de toiletpot. Even een nadere uitleg. Het is trouwens ontstaan doordat ik in de spoelbak de waterhoeveelheid heb verminderd. Nu heb ik de waterhoeveelheid wel vermeerderd, maar nu is het probleem wel voor een groot deel opgelost, maar nu is de toiletpot iedere week verstopt. Ik dacht zelf aan een prop. Zouden jullie dus een andere toiletpot installeren? Is zoiets makkelijk zelf te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 01:17

Det

Ja niet zo fris wellicht maar je kunt overwegen je hand eens in de pot te steken en te voelen of er "om de bocht" een blokkade of vervuiling zit. Ik haalde destijds bij een pot die ook steeds verstopte een dikke korst kalk/urinesteen er uit, die kon ik gewoon voelen, en ook zien als ik het water uit de pot schepte en met een spiegeltje om de bocht keek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@smily01 als je een pot met de zelfde specificaties haalt is het niet heel moeilijk..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:30
Det schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:37:
Ja niet zo fris wellicht maar je kunt overwegen je hand eens in de pot te steken en te voelen of er "om de bocht" een blokkade of vervuiling zit. Ik haalde destijds bij een pot die ook steeds verstopte een dikke korst kalk/urinesteen er uit, die kon ik gewoon voelen, en ook zien als ik het water uit de pot schepte en met een spiegeltje om de bocht keek.
Als dat het is, dan zou 4/5L schoonmaakazijn in de hals gooien en een nachtje laten staan ook moeten werken. Tenminste, als het onder water zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13

backupdevice

Boeh!

smily01 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:29:
Bedankt voor jullie reacties! Het probleem zit inderdaad in de toiletpot. Even een nadere uitleg. Het is trouwens ontstaan doordat ik in de spoelbak de waterhoeveelheid heb verminderd. Nu heb ik de waterhoeveelheid wel vermeerderd, maar nu is het probleem wel voor een groot deel opgelost, maar nu is de toiletpot iedere week verstopt. Ik dacht zelf aan een prop. Zouden jullie dus een andere toiletpot installeren? Is zoiets makkelijk zelf te doen?
Zou geen andere toilet pot installeren . Klinkt echt als een verstopping verder op in je pijp. Of oud vuil of kalk. Ik verdenk kalk .

Je zou een rioolbedrijf moeten bellen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smeerkeezz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:01
Pot demonteren en kijken of er een bruine laag kalkaanslag zit. Dit kan je zelf met een schroevendraaier voorzichtig los steken.

En probeer alsjeblieft niet de wereld te redden door minder water te gebruiken.
Probeer eens te besparen in papiergebruik...... ow nee dat wil niemand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 20:02
https://omaweetraad.nl/kalkaanslag-verwijderen

Paar flessen cola in het toilet doen voor het slapen gaan en de cola zo lang mogelijk laten intrekken. Hoeft geen Coca Cola te zijn, kan ook een huismerk zijn. Kost een slechts een paar euro, nul risico. Lijkt me een poging waard.

Team anti-scalp - wauw..

Pagina: 1