Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woosterink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
...

[ Voor 121% gewijzigd door woosterink op 27-05-2024 19:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:25

P_Tingen

omdat het KAN

Ik kan je meeste vragen niet beantwoorden want ik zit zo ongeveer in dezelfde fase, maar van wat ik tot nu toe begrepen heb is dat een wp op een dakkapel in de regel niet het beste idee is ivm resonantie

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 19:15
Onze situatie: monoblock warmtepomp van Daikin voor de verwarming, warmtepompboiler voor de douche en een keukenboiler voor ... de keuken.

In de afgelopen jaren zijn de radiatoren vervangen door grotere modellen om meer warmte af te stralen. De boiler in de keuken verwarmt alleen overdag en gebruikt dan de energie die de panelen opwekken.

Ik heb gekozen voor Daikin omdat zij al eeuwen airco's en warmtepompen maken en niet zoals Remeha ineens ook "iets willen doen met warmtepompen".

O ja, in de woonkamer hangt een Daikin airco die ook kan verwarmen. Zo zijn we lekker lokaal aan het koelen of verwarmen. Het scheelt nogal stroom of gas indien je heel lokaal wilt verwarmen of koelen.

[ Voor 17% gewijzigd door MarkS90 op 05-05-2024 20:32 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woosterink
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
...

[ Voor 99% gewijzigd door woosterink op 27-05-2024 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:42

DexterDee

I doubt, therefore I might be

5200 euro alleen al aan installatiematerialen? Krijg je gouden CV buizen? Ik heb 2000 euro betaald voor alle materialen én arbeidskosten (split full electric warmtepomp). Nu heb ik een redelijk eenvoudige setup waarbij alles op de begane grond staat, maar 10k aan alléén materiaal en arbeid is echt wel royaal (lees: veel te duur).

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW