I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Vraag
Alle reacties
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Een rubberen lap dan? Die sleept dan ook over de grond?jack zomer schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:03:
Zou rubber doen of een drempel die het water wel laat ontsnappen..
Met name vanwege het grote aantal katten in de buurt. Ik hou zelf ook van katten maar ben er niet zo'n fan van dat ze mijn tuin als kattenbak gebruikenNo Hands schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:05:
Waarom moet het dicht? dat helpt misschien met het vinden van een oplossing
[ Voor 25% gewijzigd door HJTP op 05-05-2024 19:14 ]
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Nou zo ik geen hele bezem monteren maar wat flexibel rubber tussen twee plaatjes zou hetzelfde op moeten leveren. Als je het rubber smal genoeg maakt zal het ook niet al te veel weerstand geven.
Dan komen ze gewoon over de schutting. Zelfs al zou je daar schrikdraad op zetten.HJTP schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:13:
[...]
Een rubberen lap dan? Die sleept dan ook over de grond?
[...]
Met name vanwege het grote aantal katten in de buurt. Ik hou zelf ook van katten maar ben er niet zo'n fan van dat ze mijn tuin als kattenbak gebruiken
Zou eerder aanraden iets wat katten niet fijn vinden in je tuin bij de poort neer te zetten. Pot kattenkruid ofzo.
En dit is tevens een hele goede motivatie om een supersoaker aan te schaffen. Als ze een paar keer nat zijn geworden mijdt een kat je tuin wel.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hoe zou dat dan precies werken? En zoiets zou ik dan zelf moeten maken?pagani schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:03:
Iets met een plankje van hetzelfde hout die rechts scharniert en links met een wieltje op de grond rust, dan buigt hij mee omhoog bij het draaien.
Het is best een flink afschot, zie ook de ruimte onder de steegdeur: centimeter of 10-15. Dat lijkt me wel veel voor een bezemborstel om geheel mee te geven, toch?__R__ schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:30:
Bezem op monteren. Bij het opengaan gaan de borstels vanzelf mee. Bij het dicht gaan dicht alles af.
Nou zo ik geen hele bezem monteren maar wat flexibel rubber tussen twee plaatjes zou hetzelfde op moeten leveren. Als je het rubber smal genoeg maakt zal het ook niet al te veel weerstand geven.
AtomicShockwave schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:28:
Ik denk dat het een illusie is dat je tuin katten-dicht is als je dat strookje dichtmaakt. Hoe is het met de rest van de schuttingen? meestal klimmen ze daar gewoon overheen namelijk.
Het betreft hier goeddeels oude katten die weinig over de schutting heen komen. En sowieso willen we het simpelweg onaantrekkelijk(er) maken om onze tuin te proberenThe Eagle schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:35:
[...]
Dan komen ze gewoon over de schutting. Zelfs al zou je daar schrikdraad op zetten.
Zou eerder aanraden iets wat katten niet fijn vinden in je tuin bij de poort neer te zetten. Pot kattenkruid ofzo.
En dit is tevens een hele goede motivatie om een supersoaker aan te schaffen. Als ze een paar keer nat zijn geworden mijdt een kat je tuin wel.
Een stipborstel van 15cm wordt ook prijzig (voorbeeld). En geen idee of het niet te stug is om 10cm mee te bewegen. Al kan je altijd een klein stukje er af knippen aan de kant van de klink.
Je zou nog iets op de vloer kunnen maken, stukje metaal dat je kan opklappen aan een scharnier, maar ik denk dat je zoiets dan al zelf op maat moet (laten) maken.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik denk dat je hier zoiets bedoelt? Scharniertje rechts, plank die meekomt met het wieltje linksonder.pagani schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:03:
Iets met een plankje van hetzelfde hout die rechts scharniert en links met een wieltje op de grond rust, dan buigt hij mee omhoog bij het draaien.
Voelt een beetje houtje-touwtje maar zal vast werken
:fill(white):strip_exif()/f/image/qSAzfT9fC6R4ooa5u9KRA4Sn.png?f=user_large)
Maar ik denk dat er toch iets van een geleiderail aan de linkerkant moet om te voorkomen dat afsluitende plank teveel gaat wijken bij het dichttrekken. De krachten op dat (groene) scharnierpunt rechts worden anders te groot.
Wanneer je zo'n deur dicht gooit zoals in de praktijk wel gebeurt, of dicht waait net wanneer je er met de fiets met boodschappen doorheen bent gegaan, breekt zoiets dan snel af.
Is dit niet praktischer:
/f/image/F1b55IfFT5l5MtUyHyvC2EV0.png?f=fotoalbum_large)
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Zoiets ja, maar dan wel met een geleiderail of iets voor de robuustheid. Je zou natuurlijk ook de hele plank omhoog kunnen laten gaan, maar dan kom je aan katrolletjes enzo...HikariMisako schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:02:
[...]
Ik denk dat je hier zoiets bedoelt? Scharniertje rechts, plank die meekomt met het wieltje linksonder.
Voelt een beetje houtje-touwtje maar zal vast werken![]()
[Afbeelding]

Als je de poort opendoet komt die ook omhoog, bijkomend voordeel is dat die dan ook zelfsluitend is.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Have no fear, the engineer is here
Als je geen drempel wilt, waarom niet? Als dit vanwege bijvoorbeeld een fiets is zou je ook een drempelhulpje kunnen gebruiken (https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle).
Of je gaat voor twee drempels van 7.5 cm... etc.
En anders de deur naar buiten laten draaien? Geen idee van de situatie aan de andere kant.
Dat dus. Katten vinden een andere weg.AtomicShockwave schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:28:
Ik denk dat het een illusie is dat je tuin katten-dicht is als je dat strookje dichtmaakt. Hoe is het met de rest van de schuttingen? meestal klimmen ze daar gewoon overheen namelijk.
Die bakstenen of eventuele drempel zijn wel heel onpraktisch met de fiets ook.
Zo’n borstel is het meest praktisch trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 08-05-2024 09:54 ]
Kattenkruid zou het tegenovergestelde effect hebbenThe Eagle schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:35:
[...]
En de rest van de tuin, is die dan "katten dicht"? Dus ze komen dan nergens meer onder, over of door?Het betreft hier goeddeels oude katten die weinig over de schutting heen komen. En sowieso willen we het simpelweg onaantrekkelijk(er) maken om onze tuin te proberen
Kansloos.HJTP schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:13:
Met name vanwege het grote aantal katten in de buurt. Ik hou zelf ook van katten maar ben er niet zo'n fan van dat ze mijn tuin als kattenbak gebruiken
Een kat klimt met het grootste gemak over zo'n afsluiting.
Zinloos, je kan niks beginnen tegen die irritante ratten die de gemiddelde woonwijk terroriseren. Als ik hier de ruimte onder de poort dichtmaak gebruiken ze enkel de auto vaker als springplank om bovenover de schutting te komen. Of als alternatieve route gaan ze over het platte dak en laten ze vervolgens een lekker stinkend drolletje achter onder de dakramen.HJTP schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:28:
[...]
[...]
Het betreft hier goeddeels oude katten die weinig over de schutting heen komen. En sowieso willen we het simpelweg onaantrekkelijk(er) maken om onze tuin te proberen
Bouw 't is dicht met iets tijdelijks zodat je duidelijkheid hebt of het zin heeft
Ik heb het opgegeven, zorgt alleen maar voor extra frustratie....
Voor onder de poortdeur: gaas helpt niet voldoende, dan buigen ze met gemak opzij. Wel zou je een paar staalkabeltjes (zoals het ophangsysteem van ikea) kunnen spannen. Dat buigt wel mee over de stenen, maar een kat gaat daar niet doorheen. Lijkt me makkelijker dan een meebewegend klepje.