Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe (of goede 2ehands) videocamera, die lange video's (45-90 minuten) kan opnemen in minimaal 1080p30 kwaliteit.
Het liefst een camera met een lichtsterke (of verwisselbare) lens, die mooie scherptediepte kan creëren.
80% van de video's worden binnenshuis gefilmd, vandaar dat ik een beetje lichtsterk zoek, zodat ik niet teveel ruis krijg. Ik gebruik daarbij wel wat extra belichting, maar soms zijn donkere delen in de video niet te vermijden.

Ik heb een Canon 90D en Sony A6000, beide zouden prima geschikt zijn, maar kunnen helaas niet meer dan 30 minuten opnemen :(

Ik ben totaal niet thuis in videocamera's, dus heb niet zo'n goed beeld waar ik op moet letten bij het uitzoeken van een camera. Een goede mirrorless camera zou top zijn, als ie daarnaast ook goed voor fotografie gebruikt kan worden, is een mooie extra.

Budget is rond de 500 euro, maar kan dat eventueel oprekken als dat extra voordelen oplevert.

[ Voor 13% gewijzigd door GeleFles op 05-05-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:08
Er is ergens vastgelegd dat een fototoestel maar een beperkte tijd mag opnemen, anders mag het geen fototoestel heten.
Hier eens lezen: https://www.coolblue.nl/advies/camcorders.html ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Sommige camera’s hebben ondertussen een hoger limiet, zie https://www.recordinglimits.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-05 15:41
Heb je de recording limit "hack" voor Sony Alpha-camera's al geprobeerd? Heette OpenMemories volgens mij. Als de recording limit het enige probleem is, kun je je het geld besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 08:06
Als het echt "maar" 1080/25 30 of 50p hoeft te zijn, kijk anders eens naar een goede Panasonic, Sony of Canon videocamera. Kan ook tweedehands. Meestal leveren die echt behoorlijke plaatjes op, en de autofocus is gericht op video. Ook qua bedieningsgemak, maar dat is meer persoonlijk.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kwestie van 2e hands zoeken kijk ook eens op catawiki let dan wel goed op de verzendkosten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05 07:46
Lijkt me een flinke uitdaging: interessante shots van 90 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
DurkVell schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:41:
Lijkt me een flinke uitdaging: interessante shots van 90 minuten!
Het idee is om DJ sets op te nemen voor youtube. Ik gebruik nu 2 elgato webcams, maar dat moet dan wel weer via de pc opgenomen worden, en is lastig om beide feeds tegelijk op te nemen. (Nu neem ik op in OBS en switch ik daar camera's tijdens het opnemen)
Beeldkwaliteit is daarbij ook niet geweldig.
Zwennie schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:16:
Heb je de recording limit "hack" voor Sony Alpha-camera's al geprobeerd? Heette OpenMemories volgens mij. Als de recording limit het enige probleem is, kun je je het geld besparen.
Cool! Daar ga ik eens naar kijken!

Idee is om minstens 2 camera's te hebben zodat ik de uiteindelijke edit een beetje kan switchen om het interessanter te maken. Voor de 2e cam zou ik zelfs mijn telefoon (iphone 15) kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor een perfecte edit achteraf wil je vooral camera's met een timecode hiermee kan je namelijk zorgen dat het geluid netjes in sync door blijft lopen. Aan de andere kant als je zorgt voor een continu geluidsopname los van de camera's los je probleem eigenlijk ook op. Alleen moet je wel zorgen dat er altijd minimaal 1 camera loopt. Maar als je zorgt dat je foto's hebt kan je eventuele gaten ook altijd nog opvullen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:21
De Panasonic G80 en G90 schijnen te kunnen wat je vraagt.
Niet de G9 dus.

https://www.dpreview.com/...c-lumix-dc-g95-g90-review
Pagina: 1