Goedkope kluis echt niet te openen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:26
Ik zoek een kluis voor paspoort en belangrijke papieren (bv recovery bitcoins etc)

Ik vind de kluizen die ik vind erg goedkoop:

https://www.gamma.nl/asso...C2BYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Zoek zoiets. Wil en sleutels en code hebben.

Maar krijg je zoiets echt niet zomaar open? Lijkt zo goedkoop.

Alle reacties

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Elke kluis is open te krijgen, er zit alleen verschil in de tijd die ervoor nodig is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Uiteindelijk is alles open te krijgen. Je koopt hiermee uiteindelijk tijd dat een inbreker vaak niet heeft.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alle waar naar z'n geld. Van een kluis van 50 euro mag en kan je niks verwachten. Met wat geweld zal deze zo open te breken zijn.

Wil je een goed merk, kijk dan eens naar De Raat, Metafa, Sistec ,Burg-Wachter, Lips, Salvus. Bijv op https://www.kluis.nl/

https://www.kluis.nl/a-70779849/3-prive-safe/b3410/

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 05-05-2024 17:58 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Waar staat dat dit 'echt niet te openen' zou zijn? ;)

Elke kluis is uiteindelijk te openen. Een kleine, goedkope kluis als deze al helemaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Echt heel simpel. Zie Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Thanks voor de snelle replies. Daar was ik al bang voor :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Deze kluis moet je ook wel écht goed verankeren, want met 5.2kg neem je hem zo mee :+ Je kan beter investeren in inbraakpreventie als je in een shady buurt woont.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:53
TweakerVincent schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:51:
Ik zoek een kluis voor paspoort en belangrijke papieren (bv recovery bitcoins etc)
In dat laatste geval: heb je dan geen brandwerende kluis nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
President schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Ook een goede tip idd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Kluisje bij de bank geen optie?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vrijwel geen enkele bank biedt deze dienst nog aan tegenwoordig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Bor schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:21:
[...]

Maar kunnen je in dat geval wel doorverwijzen.

Edit: Vind dat persoonlijk wel zo fijn in plaats van te googelen en alleen maar SEO-tijgers te vinden die je geld vooral in vindbaarheid investeren in plaats van veiligheid.

[ Voor 28% gewijzigd door Ample Energy op 05-05-2024 18:29 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bor schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:21:
[...]

Ah, ik zie het ja.

Blijkbaar worden die oude bankgebouwen nu een voor een opgekocht door De Nederlandse Kluis, waar je vervolgens een kluisje kunt huren.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hierbij de kluizenkaart.
Op basis van de waarde van de inhoud kan je een kluis met bijbehorende waarde opzoeken.

https://geldenwaardebergi...-braakwerende-kluizen.pdf

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor dingen die niet heel groot zijn vind ik persoonlijk een zo goed als niet te vinden plek een stuk beter dan een kluis. Dus niet in een la leggen, maar een plek vinden waar je normaal nooit zal zoeken. Bijvoorbeeld wat oude dozen op zolder. Er zijn 20 dozen en je stopt het in een bepaalde doos. Veel succes met alles open maken om het dan te vinden. Tenzij je voor een hele flinke kluis gaat, is het bijna niet te vinden maken een stuk makkelijker en het werkt waarschijnlijk ook beter. Je kan voor ieder huis wel plekken verzinnen waar jij het makkelijk kwijt kan en de meeste mensen niet zullen kijken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 13:31
Ter leering en vermaack:

https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/29GEQgzGSm

Zo'n kluisje is niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
YouTube: How to open a digital safe without any tools or keys IN 2 SECONDS!

Lijkt hier erg op. Ook maar eens googlen op "LockpickingLawyer". Schokkend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:12
Ik zou me meer zorgen over brand dan over diefstal maken. Liever een goede brandkast dan een kluis.
PilatuS schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:40:
Voor dingen die niet heel groot zijn vind ik persoonlijk een zo goed als niet te vinden plek een stuk beter dan een kluis. Dus niet in een la leggen, maar een plek vinden waar je normaal nooit zal zoeken. Bijvoorbeeld wat oude dozen op zolder. Er zijn 20 dozen en je stopt het in een bepaalde doos. Veel succes met alles open maken om het dan te vinden. Tenzij je voor een hele flinke kluis gaat, is het bijna niet te vinden maken een stuk makkelijker en het werkt waarschijnlijk ook beter. Je kan voor ieder huis wel plekken verzinnen waar jij het makkelijk kwijt kan en de meeste mensen niet zullen kijken.
Totdat je spullen per ongeluk op de stort of bij de kringloop belanden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 22:16

Klippy

Still Game

Duurde toch 20 posts voordat LPL langs kwam.

Maar zo'n Gamma kluisje is natuurlijk niks. De optie van @Microkid is al beter. Het hoeft geen bankkluis te zijn voor privé gebruik. Een goed brandwerend kluisje van 250, 300 Euro ergens verankeren aan een muur in een hoek heeft wel toegevoegde waarde. Zeker als je het in een kast oid doet, beetje uit het zicht en in een hoek trek je die ook niet zomaar van de muur.
Niet iedereen heeft lockpicking skills en op je knieën in het donker in een kast zitten een slot open maken is toch lastiger dan op een werkbank. Meer dan voldoende om een standaard inbreker af te schrikken.

Maar dan denk ik meer aan een toepassig voor juwelen of horloges, wanneer je wat langer van huis bent bijvoorbeeld. Een paspoort is niet spannend genoeg, een crypto recovery kan je in de cloud opslaan en voor alledaagse voorwerpen ga je niet steeds je kluis in.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Deze kxcd geldt helaas ook voor kluizen en inbrekers. Aan een brandwerende en waterdichte documentkluis heb je meer dan aan een verankerde kluis met een goed slot. Je kunt beter investeren in goed hang- en sluitwerk.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Als je naar de LockpickingLawyer kijkt koop je nooit meer een slot of kluis. Die man heeft alles binnen no-time open.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik heb alleen een brandwerende koffer, die kan een uur tegen behoorlijke hitte.
Hierin zitten mijn waardevolle documenten, digitale media etc.

Voor een inbreker heeft het weinig waarde, daarnaast ben ik toch niet van waardevolle spullen in huis houden.
Want ook al is bijvoorbeeld een dikke kluis niet mee te nemen, ze kunnen je altijd gewoon overvallen en onder dwang van een wapen de boel open laten maken..

En voor private keys voor BTC etc. zijn betere beveiligingsmaatregelen te nemen zodat je keys nooit in handen kan vallen van derden.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:20

Xanax959

relax...

Ik typte iets dat al genoemd was, sorry.

Ik zou in ieder geval niet graag een kluis in huis hebben. Liever ergens anders.

[ Voor 81% gewijzigd door Xanax959 op 06-05-2024 21:31 . Reden: Niet goed lezen ]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-09 14:34
Dat ding ziet eruit dat ie zelf open springt als je hem van een brug gooit. Kans dat het nog makkelijker kan.

Opzich is zo een kluisje niet verkeerd maar je moet hem wel slim opbergen. Niet in een kleding kast oid, dat is waar de boefjes sowieso gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-08 10:39
Zo'n kleine goedkope heb je echt niks aan, die zijn zo meegenomen en open. Paar keer met een hamer op de voor- of bovenkant slaan en het is open.

Je kan je inderdaad afvragen wat je wil opbergen. Voor wat documenten en schijven heb je misschien aan zo'n brandwerende koffer al genoeg. Iets dat echt daadwerkelijk flink brand- en/of inbraakvertragend is kost gewoon geld. Dan ben je niet klaar met een paar tientjes.

Eerder is al bijvoorbeeld De Nederlandse Kluis genoemd, daar heb ik hele prettige ervaringen mee. Maar voor thuis is er wel een brand- en inbraakwerende kluis voor de dingen waar ik niet m'n huis voor uit wil, al zal het geen waarde hebben voor anderen. Het idee is fijn. Maar wel achter extra slot en grendel en beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:27
Kweenie, dat klinkt leuk, totdat je 10 jaar verder bent en niet meer weet waar en in welke doos je het gestopt hebt. Daarnaast, ben ik benieuwd hoe de verzekering gaat reageren bij diefstal. Kan me zo voorstellen dat diefstal uit een kluis eerder vergoed wordt, dan uit een kartonnen doos op zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
segil schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Kweenie, dat klinkt leuk, totdat je 10 jaar verder bent en niet meer weet waar en in welke doos je het gestopt hebt. Daarnaast, ben ik benieuwd hoe de verzekering gaat reageren bij diefstal. Kan me zo voorstellen dat diefstal uit een kluis eerder vergoed wordt, dan uit een kartonnen doos op zolder.
Diefstal is diefstal dus gewoon verzekerd of stop je de televisie ook in een kluis?

Ik heb zelf een brandwerende kluis maar alleen voor de emotionele spullen die onvervangbaar zijn van mijn wijlen moedertje onder andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:04
Persoonlijk zou ik die dingen niet in een kluis doen, een kluis is juist het eerste wat inbrekers willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
noo schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:53:
Echt heel simpel. Zie Youtube.
Heb je een link? Zo een goedkoop kluis heb ik 10-15 jaar geleden gekocht.

Code vergeten, batterij leeg, sleutel kwijt.

Ding rammelt, kennelijk zit er wat in, geen idee meer wat.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@c-nan óf je leest even verder dan je neus lang is, er staan notabene 2 links iets verderop in dit topic!? :X

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het zal hetzelfde werken als een slot op je voordeur. Het werkt vertragend, en hoe duurder het slot hoe groter de vertraging (meestal, niet altijd). De kluis moet ook goed vast zitten, anders nemen ze hem gewoon mee.
Joris748 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:03:
Totdat je spullen per ongeluk op de stort of bij de kringloop belanden.
Mijn ouders hebben zo ooit een hoop geld gevonden met een verbouwing van de slaapkamer (of de persoon die de verbouwing deed eigenlijk, gelukkig was die eerlijk ;) ).
SpongeRob schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:30:
@c-nan óf je leest even verder dan je neus lang is, er staan notabene 2 links iets verderop in dit topic!? :X

[...]
De vraag is natuurlijk of iemand die inbreekt in je huis dat weet/kan. Het zullen geen Ocean 11 voorbereide kraken zijn ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 10-05-2024 07:33 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43
Als er tijd is gaat alles open, ook de zogenaamd oude dozen op zolder.

Dan zou ik eerder gaan voor een verborgen ruimte die je niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:49
Externe kluis lijkt mij het veiligst. Is natuurlijk wel wat onpraktischer, maar voor papierwerk wat je toch niet of nauwelijks nodig hebt..

Zoals al eerder genoemd in dit topic bijvoorbeeld: https://www.denederlandsekluis.nl/

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:52
SpongeRob schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:30:

[...]

[...]
Weet je, dat had ik gewoon moeten doen, lezen dus. Heb ik niet gedaan. Excuses daarvoor en dank voor de links!

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

c-nan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 06:52:
[...]

Heb je een link? Zo een goedkoop kluis heb ik 10-15 jaar geleden gekocht.

Code vergeten, batterij leeg, sleutel kwijt.

Ding rammelt, kennelijk zit er wat in, geen idee meer wat.
YouTube: Lockmaster #17 Openen van eenvoudige kluizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
bie100 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 06:18:
[...]

Diefstal is diefstal dus gewoon verzekerd of stop je de televisie ook in een kluis?

Ik heb zelf een brandwerende kluis maar alleen voor de emotionele spullen die onvervangbaar zijn van mijn wijlen moedertje onder andere
https://www.interpolis.nl...boedelverzekering/dekking
diefstal van sieraden, horloges en wearables tot € 15.000,-, met een goedgekeurde kluis is dit verzekerd tot € 200.000,- per object of verzameling
diefstal van edelmetalen, edelstenen en munten tot € 7.500,-, met een goedgekeurde kluis is dit verzekerd tot € 200.000,- per object of verzameling
Ofwel, bepaalde waarde wordt alleen vergoed als je een erkende, goedgekeurde kluis hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Rmg

Daarom moet je (dit soort) kluisjes ook verankeren. Liefst op een plek dat je er niet (makkelijk) op kan rammen met een hamer.

Het word niet ineens fort knox, alleen fatsoenlijk installeren verhoogt wel de "inbraakwerendheid" aanzienlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Oesie schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 07:35:
[...]

Als er tijd is gaat alles open, ook de zogenaamd oude dozen op zolder.

Dan zou ik eerder gaan voor een verborgen ruimte die je niet kan zien.
Dit is het enige goede antwoord, helemaal in combinatie met zo'n flutkluisje van de Gamma. Gooi wat oud bestek en een boek in de Gamma kluis, zet hem onverankerd ergens in een kast waar een inbreker hem vindt en bewaar je waardevolle spullen op een onlogische plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 08:47
Voor dat je over gaat tot aanschaf van een kluis zou ik ook even goed inschatten wat de kans is dat ze je paspoort of iets dergelijks meenemen. Onderzoek van verzekeraars (en die kunnen het weten) laat zien dat waardepapieren niet in de top tien staan. Inbrekers gaan vrijwel altijd voor de drie L'en. Licht, lawaai, lang. Geen licht, geen lawaai, niet lang. Ik ga er even van uit dat je woning niet zodanig aantrekkelijk is dat je een bulls eye op je huis hebt. Wij hebben de paspoorten gewoon in de kast liggen. Niet direct voor het grijpen maar ook niet ver weg gestopt.
Bij brand zijn de paspoorten weg. Niet één van mijn grootste zorgen op dat moment...
Digitale documenten/data heb ik een off site backup van. Bij brand of diefstal pak ik die en ik kan weer verder.

Er is twee keer bij ons ingebroken en één keer een poging daar toe. Nadat ik duidelijk zichtbare blokkades had aangebracht in de vorm van verbeterd hang en sluitwerk en sloten op het tuinhek lopen ze ons huis voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Kijk even goed naar je doel. Bij de hierboven meermaals genoemde "Nederlandse kluis" gaat het om door banken verlaten safe loketten.

In het verleden zijn deze al eens doelwit geweest van dieven, juist omdat je hierin veel waardevolle spullen bij elkaar kan vinden. En nog mooier: de banken hoefden toen bijna niets terug te betalen aan klanten. Aangezien slechts weinigen konden aantonen wat er in lag. En dan nog: veel personen legden er dingen in die ze juist buiten het officiële zicht wilden houden. Dus die kwamen toch al niet vragen om een vergoeding.

Dus dat is de handel, nu ook voor de "Nederlandse kluis". En voor potentiële dieven een heldere gebruikers casus/doelwit. Want 3 kwart van je buit zal nooit aangegeven worden. En kan dus niet makkelijk achterhaald worden of een risico vormen. Toch ook een andere vorm van schijnveiligheid als je het mij zou vragen. Mijn tip: beperk de hoeveelheid waardevolle dingen die je bewaart. En kies anders voor een gecertificeerde kluis met professionele installatie. En ja dat kost een flinke duit.

[ Voor 10% gewijzigd door ucsdcom op 10-05-2024 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Daaraan toegevoegd: genoeg inbraken waarbij de inbrekers op één of andere manier lijken te weten dat er een kluis met waardevolle inhoud is. Praat dus ook niet je mond voorbij over wat je in huis hebt liggen, zelfs al lijkt het onschuldig of tegen iemand vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Het grootste probleem met een kluis in huis, is dat je die toch op een makkelijk bereikbare plaats wilt hebben. En niet dat je zelf in allerlei bochten moet wringen om er bij te kunnen, of dat je een half uur nodig hebt om de spullen die er voor staan aan de kant te krijgen.

Ook het verankeren in de muur is een punt van aandacht. Hoe sterk is die muur? En hoe snel kan je met een moker/sloophamer dat toch los krijgen (als je specifiek bent uitgekozen als doel). Het openen van een meegenomen superieure kluis is geen probleem als je daar toch voldoende tijd voor hebt in je eigen schuurtje/loods ver weg van het plaats delict. Ook loop je als specifiek gekozen doel tegen het probleem aan genoemd in de eerder aangehaalde XKCD strip. Op een gegeven moment ben jijzelf de zwakste schakel van de oplossing.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:36
Qwerty-273 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:47:
Het grootste probleem met een kluis in huis, is dat je die toch op een makkelijk bereikbare plaats wilt hebben. En niet dat je zelf in allerlei bochten moet wringen om er bij te kunnen, of dat je een half uur nodig hebt om de spullen die er voor staan aan de kant te krijgen.
Waarom? Bij brand? Want anders is er niet echt haast als het gaat om bv. dus recovery sleutels voor bitcoin.
Ik zou het juist bv. onder een plafond inbouwen. Dat je er alleen met een trap bij kan. Kan je er niet van bovenaf op hameren ook.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Zo een Gamma kluis is een mooie decoy. Gewoon los in de kast leggen met een paar munten en een zooi stenen erin. Met een beetje geluk neemt een inbreker de kluis mee zonder nog verder in je huis te zoeken :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ouweklimgeit schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:04:
[...]

Dit is het enige goede antwoord, helemaal in combinatie met zo'n flutkluisje van de Gamma. Gooi wat oud bestek en een boek in de Gamma kluis, zet hem onverankerd ergens in een kast waar een inbreker hem vindt en bewaar je waardevolle spullen op een onlogische plek.
Dat is wel een goede, zo'n kluisje met rotzooi vullen en onder je bed leggen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Admiral Freebee schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:46:
Daaraan toegevoegd: genoeg inbraken waarbij de inbrekers op één of andere manier lijken te weten dat er een kluis met waardevolle inhoud is. Praat dus ook niet je mond voorbij over wat je in huis hebt liggen, zelfs al lijkt het onschuldig of tegen iemand vertrouwd.
Iets vergelijkbaars meegemaakt: aantal jaar geleden had ik een BCC levering van o.a. een tafelvriezer, voor beneden in de berging. Daar stond ook mijn duurdere fiets. Heel toevallig was week later mijn berging opengebroken en fiets gejat :/
Gelukkig wel verzekerd, en volledige aankoopbedrag teruggekregen v/d fiets. Maar het doet je wel denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
segil schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:36:
[...]

https://www.interpolis.nl...boedelverzekering/dekking

[...]

Ofwel, bepaalde waarde wordt alleen vergoed als je een erkende, goedgekeurde kluis hebt gebruikt.
Heb geen sieraden dat scheelt ja een trouwring maar goed die mogen ze meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20
Koop een ouderwetse kluis met sleutel.
Die zijn niet zo makkelijk open te krijgen met hamer of magneet. (hoop ik)

Gebruik hem voor sieraden en paspoort en auto papieren etc

Zijn niet duur 55 euro

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Laat ons even terug focussen op de problemen die de TS wil oplossen:
  • Voorkomen van diefstal van zijn paspoort
  • Voorkomen van diefstal van zijn recovery codes voor zijn bitcoin wallet
Beide doelen lijken misschien hetzelfde maar hebben andere gevolgen. Laat ons beginnen met het paspoort. Dit is een vervangbaar item maar het kan onprettig/onhandig zijn als het gestolen wordt (ongemak van het vervangen, vervelend als je net ging reizen, identiteitsdiefstal). Het primaire doel is dus het voorkomen van diefstal maar niet per se het voorkomen van verlies bij brand. Als het brandt heb je grotere zorgen en ga je niet direct reizen. Gewoon een nieuw paspoort aanvragen dus.

De bitcoin codes zijn een ander probleem. De gevolgen zijn mogelijk groot bij zowel diefstal als verlies door brand. De vraag is: wil je die in huis bewaren op papier? Is het mogelijk om ze versleuteld digitaal op te slaan? Het risico dat een dief ze weet te ontsleutelen is klein maar het introduceert het risico van dataverlies door een defect medium. Wellicht is het acceptabel om meerdere media te gebruiken? Allemaal versleuteld uiteraard. Misschien is het zelfs acceptabel om het versleuteld in de cloud te brengen? Als je ze onder normaal gebruik nooit nodig hebt dan ga je nooit het wachtwoord ingeven om ze te ontsleutelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26

Qwerty-273

Meukposter

Hertog_Martin schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:01:
Waarom? Bij brand? Want anders is er niet echt haast als het gaat om bv. dus recovery sleutels voor bitcoin.
Ik zou het juist bv. onder een plafond inbouwen. Dat je er alleen met een trap bij kan. Kan je er niet van bovenaf op hameren ook.
Het ging ook om bijvoorbeeld paspoorten of belangrijke papieren. Dat zijn toch wel dingen waar je meerdere keren per jaar de kluis voor moet openen.

Een opslag van een recovery key van een wallet zal je eigenlijk nooit gebruiken. Die zou je ook gewoon in de muur kunnen metselen en er vervolgens overheen stuccen. Het is er wel, maar ontoegankelijk - je opent het dan ook alleen maar in een echt noodgeval.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 14:00

Arrogant

S.F.W.

c-nan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:05:
[...]

Weet je, dat had ik gewoon moeten doen, lezen dus. Heb ik niet gedaan. Excuses daarvoor en dank voor de links!
Laat je weten of het gelukt is en wat er in de kluis zat? :7

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
Digitale sleutels kun je op een yubikey zetten (of sd kaartje) en ergens in stoppen waar een inbreker nooit of te nimmer gaat kijken. Pak je 2x een micro-sd kaartje, beide met een deel van de code, en doe je ergens in. Lamp van het plafond, daar in. Plint van de keuken los, achter de vaatwasser plakken. Ook al weet je wat je zoekt, dan nog ga je dat nooit vinden als inbreker. En tegen brand: versleutelde versie in de cloud. Of wat ik ook wel eens doe met recovery codes waar ik bij moet kunnen in geval van nood is ze als base64 in de omschrijving van een banktransactie zetten, bijvoorbeeld een euro van je spaar naar betaalrekening als kenmerk een deel van de code meegeven. Kun je altijd bij, of toegang tot krijgen.

Voor digitale dingen heb ik zelf bitwarden in gebruik. Met meerdere yubikeys gekoppeld en ontgrendelmogelijkheden, en twee emergency accounts ingesteld. Mocht er écht ooit zijn waardoor ik er niet meer bij kan, dan heb ik twee personen die ik kan vragen die er alsnog inkunnen (met een wachttijd).

[ Voor 17% gewijzigd door barbarbar op 10-05-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Een kluisje is een makkelijk herkenbaar en te identificeren target. Oh daar zitten vast leuke spullen in. Je neemt het zo mee, openen gebeurt later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mijsk1974
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-01 17:47
Koop een kluis. Stop hem vol met goedkope ijzerwaren. Zodat hij lekker zwaar wordt en goed rinkeld.
Zet hem vast aan een MDF board, bijvoorbeeld de onderste plank van een kledingkast.
Een beetje dief vindt die kluis in no time. Hij moet een klein beetje tijd en moeite doen om hem los te trekken. En hopelijk is hij dan al zo blij met zijn zware rinkelende kluis dat hij niet de tijd neemt om verder te zoeken.

Ondertussen geef je al je geld en waardevolle spullen in beheer bij je vrouw of vriendin. Die kunnen dat soort zaken spoorloos laten verdwijnen. Zie je nooit meer terug. Super veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede tweedehands kluizen en advies:

https://www.vdhsafes.nl/product-categorie/gebruikte-kluizen/

Kluisje huren (dat doen banken niet meer) voor waardevolle spullen en zwart geld:

https://www.denederlandsekluis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:27
Gormenghast schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:31:
Voor dat je over gaat tot aanschaf van een kluis zou ik ook even goed inschatten wat de kans is dat ze je paspoort of iets dergelijks meenemen. Onderzoek van verzekeraars (en die kunnen het weten) laat zien dat waardepapieren niet in de top tien staan. Inbrekers gaan vrijwel altijd voor de drie L'en. Licht, lawaai, lang. Geen licht, geen lawaai, niet lang. Ik ga er even van uit dat je woning niet zodanig aantrekkelijk is dat je een bulls eye op je huis hebt. Wij hebben de paspoorten gewoon in de kast liggen. Niet direct voor het grijpen maar ook niet ver weg gestopt.
Toen er bij mij werd ingebroken, hebben ze de lade geopend waar mijn paspoort lag. Ze moeten hem wel gezien hebben, maar hebben hem niet meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brunniepoo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Toen er bij mij werd ingebroken, hebben ze de lade geopend waar mijn paspoort lag. Ze moeten hem wel gezien hebben, maar hebben hem niet meegenomen.
n=1
een ander weet er wel raad mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:49
ucsdcom schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:46:
Kijk even goed naar je doel. Bij de hierboven meermaals genoemde "Nederlandse kluis" gaat het om door banken verlaten safe loketten.

In het verleden zijn deze al eens doelwit geweest van dieven, juist omdat je hierin veel waardevolle spullen bij elkaar kan vinden. En nog mooier: de banken hoefden toen bijna niets terug te betalen aan klanten. Aangezien slechts weinigen konden aantonen wat er in lag. En dan nog: veel personen legden er dingen in die ze juist buiten het officiële zicht wilden houden. Dus die kwamen toch al niet vragen om een vergoeding.

Dus dat is de handel, nu ook voor de "Nederlandse kluis". En voor potentiële dieven een heldere gebruikers casus/doelwit. Want 3 kwart van je buit zal nooit aangegeven worden. En kan dus niet makkelijk achterhaald worden of een risico vormen. Toch ook een andere vorm van schijnveiligheid als je het mij zou vragen. Mijn tip: beperk de hoeveelheid waardevolle dingen die je bewaart. En kies anders voor een gecertificeerde kluis met professionele installatie. En ja dat kost een flinke duit.
Nu doe je net alsof dit regelmatig gebeurd. Bij DNK is nog nooit een grootschalige diefstal geweest. En is er sinds 2018 Oudenbosch überhaupt nog weleens een (voormalig) bankkluis overvallen? En wat was de laatste keer daarvoor?

Daarnaast wil TS volgens mij vooral documenten veilig opbergen, ook voor brand. Daar zullen eventuele dieven niet naar opzoek zijn als ze al zo’n locatie overvallen. En als er zo’n overval is heb je tijd zat om maatregelen te nemen en dingen te blokkeren, want dit is direct in het nieuws.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:33
President schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Gewoon je woorden op een goede manier veiligstellen, bijvoorbeeld met deze oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVW-g82YrBjQELyIfuo3o8kIdIY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/REyUaWO5LLV39C9TVr0dqK5y.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Drardollan op 10-05-2024 23:28 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:54
Tja, tegen diefstal (geld, waardepapieren, sierraden) wil je eigenlijk verankeren, een "gewone" sleutel gebruiken en de kast zo vlak mogelijk afgewerkt hebben. Tegen brand of overstroming (documenten, foto's) zou je die zo snel mogelijk willen kunnen meenemen dus een draagbare box die beschermd als je niet thuis bent tijdens de ramp. Dus: neem een verankerde kluis waar een brandwerende documentenbox in past.

Ipv bij de Gamma zou ik eens bij Lips kijken. Wel een andere prijsklasse.....
Pagina: 1