Thuis internet via 4g

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:57
Beste mensen,

Voor familie ben ik op zoek naar de mogelijkheden van 4g internet thuis. Deze mensen wonen in het buitengebied en hebben het voorlopig nog wel een paar jaar te doen met een ADSL verbinding met 4mbit download snelheid. Er is aangekondigd dat er glasvezel komt, maar in verband met een dijkverzwaring moet dat voorlopig wachten.

Nu zat ik te kijken, als ik bij bijvoorbeeld KPN gewoon een unlimited 4g abonnement afsluit dan wordt daar al gesproken over 300 mbit download snelheid. Als ik daarvoor dan https://www.coolblue.nl/p...850-5g-international.html deze router zou gebruiken, heb ik dan een werkbare oplossing?

Ik ben redelijk handig met computers als het gaat om de software kant, maar deze kant is mij allemaal wat minder bekend en ik wil niet adviseren om 600 euro uit te geven en een jaarabonnement af te sluiten als het geen goede optie is, dus ik hoor het graag. Als jullie betere ideeën hebben hoor ik het natuurlijk ook graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
In plaats van zelf een router van bijna €600 aan te gaan schaffen op goede hoop, heb je al gekeken naar '4G voor thuis', bijvoorbeeld van Odido: https://www.odido.nl/4g-voor-thuis (of KPN, of welke provider dan ook)?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCV191283
Nee, niet naar gekeken, niet gedacht dat de oplossing zo simpel kan zijn... Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:14
Of een 4G of 5G Android telefoon als wifi hotspot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:23
Ik zou persoonlijk kijken naar star link.

https://www.starlink.com/nl/residential

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

zx9r_mario schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:36:
Of een 4G of 5G Android telefoon als wifi hotspot?
Let wel op dat je geen 06-nummer mag gebruiken voor data-only.
Dan moet je wel een speciale datasim kopen met een 097 nummer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Is Sneller internet buitengebied van KPN niet beschikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door hcQd op 05-05-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

nelizmastr schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:16:
[...]

Let wel op dat je geen 06-nummer mag gebruiken voor data-only.
Dan moet je wel een speciale datasim kopen met een 097 nummer.
Hotspot van je tel mag gewoon 06 he. Hoe bel je er anders mee :? .

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

De 4G versie is trouwens wat betaalbaarder...
uitvoering: AVM FRITZ!Box 6850 LTE
En in die 6850 mag ook gewoon een 06 sim in. Het unieke aan die router is dat je er ook mee kunt bellen.
Telefooncentrale voor IP en mobielnetwerk (VoLTE)

[ Voor 35% gewijzigd door RobbyTown op 05-05-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

RobbyTown schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:34:
[...]

Hotspot van je tel mag gewoon 06 he. Hoe bel je er anders mee :? .
Ja, maar het bereik van een telefoon binnenshuis is niet echt lekker en het is onhandig als je meerdere apparaten van internet moet voorzien. Maar ja, in een router stoppen mag niet. Daarom is het beter om een dedicated data sim te kopen en een 4G/5G router.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.P
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:52

E.P

Misschien is dit een oplossing: XIPO connect.(even googlen)
Moet er wel een mifi router gekocht worden, met netwerk poorten.
Te koop bij Alie .
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48
E.P schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:07:
Misschien is dit een oplossing: XIPO connect.(even googlen)
Moet er wel een mifi router gekocht worden, met netwerk poorten.
Te koop bij Alie .
Succes.
Ik zie daar vooral een bijzonder duur prepaid kaartje voor op reis in Europa en de VS. Welk voordeel gaat @DCV191283 hier mee hebben voor zijn vraag voor onbeperkt 4G voor thuis? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

nelizmastr schreef op maandag 6 mei 2024 @ 07:39:
[...]

Ja, maar het bereik van een telefoon binnenshuis is niet echt lekker en het is onhandig als je meerdere apparaten van internet moet voorzien. Maar ja, in een router stoppen mag niet. Daarom is het beter om een dedicated data sim te kopen en een 4G/5G router.
Fritzbox model kun je ook mee bellen als je er een 06 in doet. Als je daar een data sim in doet vervalt helaas die functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCV191283
Bedankt voor alle reacties! Ben inmiddels een hoop wijzer geworden. Op zich fijn om te weten dat met logisch redeneren ik bij een oplossing kwam die kan werken, maar er zijn dus betere oplossingen.

Ik zal nog even op een paar reacties in gaan:
Is beschikbaar, maar omdat men officieel al toegezegd heeft dat er glasvezel gelegd gaat worden mag dat niet meer afgesloten worden. KPN staat dat alleen toe als ze zekerheid hebben dat er in het komende halfjaar geen glasvezel komt. En dat gaat er ook niet komen, maar de officiele planning van de glasvezelleverancier zegt nog steeds van wel...
Dit ziet er zeker ook interessant uit en hebben een aantal buren denk ik al, ik herken de antenne nu vanaf de website...

Zoals ik het nu zie zal het waarschijnlijk wel of de Odido 4g thuis of de Starlink worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Punch
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05-2024
Andros schreef op maandag 6 mei 2024 @ 08:31:
[...]

Ik zie daar vooral een bijzonder duur prepaid kaartje voor op reis in Europa en de VS. Welk voordeel gaat @DCV191283 hier mee hebben voor zijn vraag voor onbeperkt 4G voor thuis? Of mis ik iets?
Ik check het ook even en zie wel prepaid data kaarten voor nederland die goedkoper zijn. En ze hebben blijkbaar ook onbeperkt internet abonnementen voor nl.

Maar waarom kan ik mijn normale sim only niet gebruikt worden dan? Of werkt die alleen in mijn telefoon?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
R-Punch schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Ik check het ook even en zie wel prepaid data kaarten voor nederland die goedkoper zijn. En ze hebben blijkbaar ook onbeperkt internet abonnementen voor nl.

Maar waarom kan ik mijn normale sim only niet gebruikt worden dan? Of werkt die alleen in mijn telefoon?
In theorie kan het wel, maar providers willen niet dat je mobiele SIM's gebruikt als hotspot. Als ze erachter komen dat je het voor thuis-internet gebruikt, dan kan/ga je gezeur krijgen.

The devil is in the details.

Pagina: 1