Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik heb een uitdaging met mijn "Galaxy Buds Pro sm-r190".

In basis is het geluid fijn, en kan ik er ook goed mee bellen. Dus ben ik basis over de primaire functies heel tevreden. Ik heb echter 1 probleem. De oortjes hebben een soort Touch controls, waarbij het aanraken van de buds aan de buitenzijde van je oor, allerlei acties verrichten. De acties die bijvoorbeeld plaatsvinden is het ophangen van een telefoongesprek of het stoppen van audiobook/video/muziek.

De buds blijven in basis redelijk zitten, maar je moet echt wel om de 10 minuten even aandukken, om te zorgen dat ze er niet uitvallen.

Nu kan je wear app het touch deel blokkeren, maar dit werkt dan alleen op dat moment, en op het moment dat je opnieuw de buds via bluetooth verbind, moet je opnieuw naar de wear app om te zorgen dat hij touch blokkeerd. Het typische is dat de instelling van blokkeren in de wear app wel blijft staan, maar het pas werkt als je de wear app even hebt geopend na het verbinden via bluetooth.

Dus wat nu de vervelende routine is: Als ik aan het bellen ben, en ik merk dat ik de buds moet aandrukken, moet ik eerst even de wear app openen voordat ik ze aanraak anders hang ik per ongelijk op.

Wat ik al heb geprobeerd, ik heb een stuk zwarte plakband op maat gesneden om precies het touch deel af te dekken. Maar daar gaat de touch doorheen.

Heeft iemand een goed idee om het touch deel permanent uit te schakelen?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
De oplossing die je vraagt heb ik niet, maar wel 2 andere suggesties.

1. Andere tips erop proberen, eventueel van ander materiaal, zodat ze beter blijven zitten en je ze niet hoeft aan te drukken?
2. Kun je het uitzetten automatiseren op de telefoon via Routines, dus "bij Bluetooth connectie, zet touch uit"? https://www.galaxyclub.nl...e-standen-bixby-routines/

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 06-05-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat voor tape heb je gebruikt? Ik kan me voorstellen dat het per type verschilt of tegen aanraking afschermt of niet.
Ik zou zelf gokken dat elektra tape de boel bijvoorbeeld wel blokkeert. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb zelf de Galaxy Buds Live en heb daar de touchbediening uitgeschakeld, en dat blijft gewoon goed gaan. Het suggereert dat er iets niet in orde is met je Buds Pro.

Heb je ze al eens vergeten en weer verbonden, of op een andere telefoon geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
gambieter schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:57:
Ik heb zelf de Galaxy Buds Live en heb daar de touchbediening uitgeschakeld, en dat blijft gewoon goed gaan. Het suggereert dat er iets niet in orde is met je Buds Pro.

Heb je ze al eens vergeten en weer verbonden, of op een andere telefoon geprobeerd?
Ik heb dit zowel op mijn oude Galaxy S21 als op mijn nieuwe Xiaomi 14, en ik heb ze door de jaren heen tientallen keren ontkoppeld en gekoppeld.
Daarnaast zie ik op Reddit mensen exact het zelfde melden, met dan specifiek dat hij Touch pas blokkeert na het bewust even openen van de wearable app. Die beschrijven exact het zelfde, tot in detail.

Waar ik denk dat een verschil kan zitten tussen verschillende buds, is waar wordt de instelling opgeslagen. In mijn geval niet in de buds zelf blijkbaar.

Opleiding Brandveiligheid