Geen signaal op mijn monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyilmaz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-07-2024
Hallo allemaal, ik hoop dat het op de juiste plaats is.

Ik heb een DIY NAS gebouwd, maar na de eerste keer opstarten kreeg ik geen signaal op mijn monitor. Ik heb de HDMI- en VGA-poorten van mijn moederbord gebruikt. Ik hoor geen pieptonen van het moederbord en alles lijkt te draaien, zoals de CPU-ventilator en de andere ventilator die ik heb geïnstalleerd. Eerst installeerde ik het RAM-geheugen op sleuf 2 en 4. Daarna probeerde ik er een in sleuf 1 te plaatsen. Nog steeds geen signaal op de monitor. Ik heb ook geprobeerd de CMOS te resetten.

Zou het RAM-geheugen het probleem kunnen zijn of moet ik eerst iets anders proberen voordat ik het RAM-geheugen ga vervangen?

Onderdelen: (allemaal 2e hands)

PSU - 380W

Moederbord - MSI Z87-G45 Gaming

CPU - i7-4790K

RAM - Samsung 2x 4GB 1Rx8 pc3 12800U

SSD - for boot (geformatteerd, wil er truenas erop zetten)

HDD - 2x 4TB

Geen GPU

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 23:21
Krijg je ook het BIOS menu niet in beeld als je op DEL drukt tijdens het opstarten?
Doet de monitor het wel als je die op een ander apparaat aansluit?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyilmaz
JukeboxBill schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:20:
Krijg je ook het BIOS menu niet in beeld als je op DEL drukt tijdens het opstarten?
Doet de monitor het wel als je die op een ander apparaat aansluit?
Nee krijg geen beeld als ik DEL druk of F11.

Ja is mijn 2e monitor van mijn dagelijkse PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 23:21
Je hebt al geëxperimenteerd met het geheugen, dan blijft er niet veel over.
Je zou nog kunnen controleren of de CPU goed is gemonteerd in de socket.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft weinig met opslag of backup te maken daarom een kleine verhuizing naar CSL

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Het moederbord is gelijktijdig geïntroduceerd met Haswell. De 4790K is een Haswell-Refresh die alleen op het moederbord werkt vanaf BIOS v1.8. Staat er een ouder BIOS op dan werkt het niet. Eerst moet je zien te achterhalen welke BIOS versie op het bord staat. Dat kan alleen met een Haswell cpu die vanaf de introductie BIOS v1.0 ondersteunt werd. De i5-4430 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Uszka schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:13:
Het moederbord is gelijktijdig geïntroduceerd met Haswell. De 4790K is een Haswell-Refresh die alleen op het moederbord werkt vanaf BIOS v1.8. Staat er een ouder BIOS op dan werkt het niet. Eerst moet je zien te achterhalen welke BIOS versie op het bord staat. Dat kan alleen met een Haswell cpu die vanaf de introductie BIOS v1.0 ondersteunt werd. De i5-4430 bijvoorbeeld.
Of een goedkope grafische kaart gebruiken (tijdelijk).

/edit
Oh de CPU doet het in het geheel niet met die bios bedoel je?

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 06-05-2024 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyilmaz
Uszka schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:13:
Ik heb zojuist de bios geüpdatet met een donor cpu (i5-4570). Heb de originele cpu (i7-4790K) terug erin gezet, nog steeds geen beeld. Dan denk ik dat er maar een optie over blijft, en dat is dat de cpu niet werkt?
Pagina: 1