PS+ sharing & parental control (PS5)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
Hoi,

ik heb een PS account waaraan mijn kind's account hangt via family control. Wellicht een fout om dat ooit op deze manier opgezet te hebben, want de leeftijdsrestricties werken zeer beperkend. Maar goed, ik kan het niet ongedaan maken zonder wellicht een nieuwe account te creëren.

Ondertussen is mijn kind 12, woont op 2 adressen door co-ouderschap, en heeft op elk adres een PS5.

Cloud save lijkt me een must, helaas hangt dit bij Sony achter een paywall. Maar goed, als ik dan toch een PS+ abo daarvoor wil nemen, dan is de stap naar een PS+ extra klein.

Om zeker te zijn dat mijn kind op elk adres toegang heeft tot de PS+ features heb ik een abo afgesloten op dat account.

Nu loop ik er echter tegenaan dat:
1) Games beschikbaar via PS+ extra voor ouder dan 12j, zijn onzichtbaar, zelfs wanneer ik van op de parent account de PS5 console restricties af zet. PS werkt zo dat je als ouder voor elke game afzonderlijk dient approval te geven als die slechts mag vanaf een hogere leeftijd. Maar doordat bvb Uncharted (vanaf 16j) niet eens zichtbaar is, kan het ook niet gedownload worden en ook geen approval gevraagd worden.
2) Dit zou kunnen omzeild worden om het via de parent account te downloaden, maar de parent account heeft dan weer geen PS+, dit wordt blijkbaar ook niet standaard geshared tussen family members op dezelfde console.

Een andere oplossing die ik in gedachten had was om op de parent account ipv de child account een PS+ abo te nemen, echter ben ik er dan zeker van dat het kind op de PS5 in de andere woning toegang heeft tot PS+? Kan PS+ in die richting (van parent naar child) wél geshared worden?

Alvast bedankt voor elke input!