Nieuwe Wc blijft loskomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-01 15:50
Onlangs is er bij ons de Grohe Rapid XL inbouwreservoir met pot geinstalleerd. Mooie nieuwe tegeltjes e.d.
Maar nu begon de rechterschroef die de pot op zijn plek hout langzaam los te draaien. Begint met een licht kraakje, totdat het kitlaagje tussen de pot en de muur gewoon scheurt.

Ik heb de schroef inmiddels in 2 maanden tijd al 4 keer moeten aandraaien, maar steeds gaat hij na een tijdje weer langzaam los. Hoe kan dit? En hoe kan ik het oplossen? _/-\o_
...

Beste antwoord (via Kemile13 op 06-05-2024 10:23)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:54
Kemile13 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:34:
Ps. Alle voegen en tegels zijn (nog) heel. Er zijn trouwens wel wat trillingen in huis bij trekkers en bussen omdat ons huis direct op de harde klei is gebouwd. Kan dat echt effect hebben op zo'n moertje?
Dat lijkt mij niet Hier dezelfde situatie op de Groningse klei, maar nooit last dat moeren lostrillen.

Een poos geleden zo'n toilet bij familie geïnstalleerd en daar ook een paar keer de moeren moeten aandraaien.
En dat was met tegels, direct op de multiplex plaat er achter.
Kennelijk heeft het altijd wat speling en zettingen en met name die gipsplaat zal ook wat indrukken.
Zolang de tegeltjes nog niet gaan barsten, zou ik mij geen zorgen maken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10
Borgmoer erop?
Loctite?

Note: I'm not a plumber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m6hRjjEAeVDhyecs2QuOJEJ-aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxPBGQnbd2KW9awXwXdTpqNp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
@Frontysco Mijn excuus, ik had het iets beter kunnen verwoorden. het zijn inderdaad 2 van die dikke schroefdraden waar een moer op aan is gedraaid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Hoe is de achterconstructie opgebouwd, weet je dat ook?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
@markolon, jazeker, deze zit muurvast in een frame vastgeschroefd. En met dikke bouten in de betonnen vloer(en muur erachter) Daar konden ze met 2 stevige mannen aan hangen en trekken zonder beweging erin te krijgen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:11
draadeind eruit, https://www.loctite-consu...-schroefdraadborging.html erop, en er weer in.

[ Voor 54% gewijzigd door No Hands op 05-05-2024 12:03 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
Kemile13 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:36:
@markolon, jazeker, deze zit muurvast in een frame vastgeschroefd. En met dikke bouten in de betonnen vloer(en muur erachter) Daar konden ze met 2 stevige mannen aan hangen en trekken zonder beweging erin te krijgen)
Het gaat er meer om wat er tussen frame en tegels zit. Het zijn vrij kleine tegels, als daar een slappe qboard plaat van Hornbach tussen zit zou ik me kunnen voorstellen dat dat beweegt.

Zijn de voegen van de tegels aan de onderkant vd pot nog wel heel? En de tegels ook?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41

BCC

En zit er zo’n stuk foam tussen de pot en de tegels?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:35
idd zoals gezegd wat Loctite op het schroefdraad , evt vastzetten met een borg moer als de boel ingedroogd is

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:28
Er zijn nauwelijks vibraties in dit soort omgevingen. Lostrillen is onwaarschijnlijk.
Het materiaal tussen de pot en het frame (eerder genoemd qboard, maar ook andere materialen) kunnen als het ware inklinken en dan lijkt het of de moer lost, terwijl in werkelijkheid de klemmende kracht tegen de moer aan simpelweg wegvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Makrolon schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:54:
[...]

Het gaat er meer om wat er tussen frame en tegels zit. Het zijn vrij kleine tegels, als daar een slappe qboard plaat van Hornbach tussen zit zou ik me kunnen voorstellen dat dat beweegt.

Zijn de voegen van de tegels aan de onderkant vd pot nog wel heel? En de tegels ook?
Gewoon nieuwsgierig, wat zou je er dan als basislaag onder willen zien?qboard is toch dat groenige watervaste spul?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:41

BCC

Multiplex en een wedi plaat zie ik idd veel maar het kan blijkbaar ook zonder multiplex ? https://www.bouwbink.nl/b...0323431323539353737323451

[ Voor 73% gewijzigd door BCC op 05-05-2024 14:48 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Nu online
nsa1984 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Gewoon nieuwsgierig, wat zou je er dan als basislaag onder willen zien?qboard is toch dat groenige watervaste spul?
Qboard is prima als er grote tegels op komen, anders zou ik vidiboard (heet tegenwoordig anders) of wedi gebruiken.

Maar multiplex kan ook. Is alleen wat meer werk om te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
Goedenavond allemaal,bedankt voor de reacties tot nu toe. Tussen het frame en de pot zit een plaat osb3 van 18mm. Daarna een groene gipsplaat van 12mm en vervolgens tegels. en inderdaad ook zo'n schuimplaat die bij de pot geleverd werd.
Bedoelen jullie locktide aan de kant van frame of de kant waar de pot hangt? Of allebij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kemile13
Ps. Alle voegen en tegels zijn (nog) heel. Er zijn trouwens wel wat trillingen in huis bij trekkers en bussen omdat ons huis direct op de harde klei is gebouwd. Kan dat echt effect hebben op zo'n moertje?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:54
Kemile13 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:34:
Dat lijkt mij niet Hier dezelfde situatie op de Groningse klei, maar nooit last dat moeren lostrillen.

Een poos geleden zo'n toilet bij familie geïnstalleerd en daar ook een paar keer de moeren moeten aandraaien.
En dat was met tegels, direct op de multiplex plaat er achter.
Kennelijk heeft het altijd wat speling en zettingen en met name die gipsplaat zal ook wat indrukken.
Zolang de tegeltjes nog niet gaan barsten, zou ik mij geen zorgen maken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zou beginnen met een streepje zetten op het draadeind en de moer zodat je een idee hebt wat er precies loskomt. Als er iets draait dan is loctite inderdaad de perfecte oplossing, maar misschien is er meer aan de hand en komt straks de hele pot naar beneden.
Pagina: 1