Schimmel werende verf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:35
Goedemorgen,

In de badkamer, en vooral inloopdouche hebben wij het probleem van schimmelvorming en afbladderende verf.

Dit wil ik herstellen door het weg te krabben en vervolgens met schimmelwerende voorstrijk en latex te verven. Ik heb hier nog een pot fix&finish staan om de muur te herstellen maar is dit ook geschikt voor in de badkamer?

Daarnaast zou ik graag advies willen op het gebied van waterbestendige/schimmelwerende voorstrijk en muurverf omdat ik zelf door de bomen het bos niet meer zie. Welke raden jullie aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
Wat staat er op de pot? En zou je niet eerst de oorzaak aanpakken? Of is dat al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
JaMaaT schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:11:
Wat staat er op de pot? En zou je niet eerst de oorzaak aanpakken? Of is dat al verholpen?
Oorzaak kan meerdere dingen zijn. Ventilatie is iig aangepakt en verbeterd. Daarnaast twijfelen wij of de vorige bewoner voor het verkopen normale verf heeft gebruikt om het netjes te krijgen want toen we erin kwamen zag het er strak uit maar na een paar weken liet het al los en ontstond er al schimmel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:58
Is je afzuiging wel op orde en verwarm je de ruimte wanneer nodig?

Oorzaak aanpakken en niet het gevolg.

Edit: je had net gereageerd, er zal toch iets niet goed moeten zijn. Wellicht even wat fotos delen?

Het is flink nat geweest, komt het niet van buiten gezien de afbladderen de verf?

[ Voor 46% gewijzigd door LuisjeNL op 05-05-2024 10:30 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDN4S
LuisjeNL schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:28:
Is je afzuiging wel op orde en verwarm je de ruimte wanneer nodig?

Oorzaak aanpakken en niet het gevolg.

Edit: je had net gereageerd, er zal toch iets niet goed moeten zijn. Wellicht even wat fotos delen?

Het is flink nat geweest, komt het niet van buiten gezien de afbladderen de verf?
Waarschijnlijk komt het niet door het vochtige weer van afgelopen tijd aangezien het vorig jaar zomer al is ontstaan.

Destijds zat er een afzuiging op die alleen aanstond als er gedoucht werd met een timer van 30minuten. Deze heb ik vervangen voor een mechanische ventilatie die altijd op z’n laagste stand staat en tijdens het douchen op een timer. Daarnaast zit er een vochtsensor op die hem automatisch regelt mocht het te vochtig zijn in de ruimte.

Oorzaak heb ik hopelijk al voldoende aangepakt, blijft dus de gevolgschade over die ik graag ook opgelost wil hebben :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:00
Ik gebruik altijd alabastine schimmel werende verf. Is een soort rubber (latex?) laag . Ik gebruik t preventief. Mijn badkamer van 10 jaar oud heeft nauwelijks schimmel op t plafond.

Waarom wegkrabben? Begin eens t in de schimmel reiniger te zetten. Of gewoon bleek. Die verf dekt enorm
Pagina: 1