Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timetravelers
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
Helaas ben ik volledig blijvend afgekeurd (iva)
Nu zou ik graag iets in de computerbeveiliging willen doen als vrijwilligerswerk voor een paar uur per week. Ik heb een lange carrière in de it er op zitten als systeembeheerder en programmeur dus heb wel wat ervaring er mee

Ik zou evt wat betaald werk mogen doen van het uwv maar dat wil ik niet ivm met de druk die er dan op komt te staan.

Zijn er zo stichtingen liefst met een anbi status in regio Arnhem welke behoefte hebben aan vrijwilligers? Zoals bv de divd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:08

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mag ik vragen waarom je volledig afgekeurd bent en toch dit vrijwillerswerk kunt doen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timetravelers
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
Hersenletsel opgelopen dus helaas heel beperkt belastbaar.

Kan geen druk meer hebben en geen stress en geen prikkels. Daarom zou ik dit een uur of 2-3 per week willen doen

[ Voor 18% gewijzigd door Timetravelers op 05-05-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:30
Heel stoffig, maar bibliotheken / streekarchieven.

https://www.geldersarchief.nl/

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 05-05-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
Misschien kun je bij iets al https://www.divd.nl/ wat bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
https://www.isc2.org/Volunteer

Misschien kan je hier iets vinden of opzetten.
Geen ANBI-status, maar als je het UWV kunt uitleggen wat het is willen ze er gerust over nadenken.

[ Voor 38% gewijzigd door Ample Energy op 05-05-2024 09:49 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Hou er rekening mee dat je vaak zoals ik dooddoeners te horen krijgt zoals dat je de website maar in de gaten moet houden, ja zelfs bij de politie en de NS...

Moord en brand schreeuwen dat ze mensen te kort komen, maar diegenen die zich vrijwillig melden daar zitten ze niet op te wachten of überhaupt even verder helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wim-M
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 22:48
Timetravelers schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:31:

Kan geen druk meer hebben en geen stress en geen prikkels. Daarom zou ik dit een uur of 2-3 per week willen doen
Inhoudelijk heb ik geen advies, maar zorg dat je op een plek terecht komt waar er inderdaad geen sprake is van (bovenmatige) druk en stress.
Vrijwilligerswerk staat namelijk lang niet altijd gelijk aan werk zonder druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik weet niet of echt gericht computerbeveiliging de meest voor de hand liggende weg is. Als je iets dergelijks wil is het misschien beter om de wat kleinere 'goede doelen' in het algemeen met hun IT te helpen waar security dan natuurlijk ook een deel van uitmaakt.

Vaak komen ze daar namelijk al genoeg kennis tekort. En als ze dat stuk houtje-touwtje in elkaar hebben zitten zijn ze allang blij dat het draait en realiseert men zich niet eens dat er wat meer dan alleen dat aan security gedaan moet worden. Met als gevolg dat ze niet eens begrijpen dat er eventueel een match met jouw wensen zou kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 23:21
Heb je ook intresse in OSINT?

Er zijn onderzoeken waar je met IT kennis aan kunt bijdragen, bijvoorbeeld https://www.bureaudupin.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:28
Anoniem: 2080528 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 09:55:
Hou er rekening mee dat je vaak zoals ik dooddoeners te horen krijgt zoals dat je de website maar in de gaten moet houden, ja zelfs bij de politie en de NS...

Moord en brand schreeuwen dat ze mensen te kort komen, maar diegenen die zich vrijwillig melden daar zitten ze niet op te wachten of überhaupt even verder helpen.
Dat komt ook omdat er gewoon harde regels voor zijn. Ten eerste betekent vrijwillig, niet vrijblijvend. Dat ie iets vrijwillig wil doen, wil niet zeggen dat er geen (harde) verantwoordelijkheden kunnen liggen. Het is voor een organisatie echt heel moeilijk om iemand dan een paar uurtjes per week werk te geven. Dat kost meer geld en tijd dan het oplevert.

Daar komt bij dat vrijwilligerswerk aan strenge regels verbonden is.. het moet geen betaald werk vervangen. (Ja dat is heel subjectief). Zeker iets als it beveiliging kan je bij een commercieel bedrijf echt niet als vrijwilligerswerk verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Scheurbuik schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Dat komt ook omdat er gewoon harde regels voor zijn. Ten eerste betekent vrijwillig, niet vrijblijvend. Dat ie iets vrijwillig wil doen, wil niet zeggen dat er geen (harde) verantwoordelijkheden kunnen liggen. Het is voor een organisatie echt heel moeilijk om iemand dan een paar uurtjes per week werk te geven. Dat kost meer geld en tijd dan het oplevert.

Daar komt bij dat vrijwilligerswerk aan strenge regels verbonden is.. het moet geen betaald werk vervangen. (Ja dat is heel subjectief). Zeker iets als it beveiliging kan je bij een commercieel bedrijf echt niet als vrijwilligerswerk verkopen.
Men vroeg verder nergens naar, dus wat jij daar beschrijft kwam niet eens ter sprake en men kapte het gesprek gewoon af.

@Timetravelers Mijn oprechte complimenten dat je ondanks je beperkingen toch nog iets wil betekenen voor de maatschappij, ken in mijn omgeving genoeg die.... :-(

Het is niet mijn intentie om het draadje van de TS te kapen, wou gewoon wat voorbeelden noemen waar je tegen aan kunt lopen.
Pagina: 1