Het grote BMW iX2 topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram141
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 20:25
Via mijn werkgever de BMW iX2 besteld met verwachte levering in september 2024! Een lease voor de komende 4 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtZOqfQEkuwKudRC6YlxN0W0Nfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVy9M8JvixpIeXeILlvGiiXz.jpg?f=fotoalbum_large

Vermogen230 kW (313 pk)
0-100 km/u5,6 s
Vmax180 km/u
Rijbereik (tot)449 km

Het wordt voor mij de eerste keer elektrisch rijden, maar ook de eerste keer BMW en ben benieuwd naar anderen hun tips/tricks ervaringen om alles te halen uit wat BMW en elektrisch rijden te bieden heeft.

Sinds maart zijn de eerste op de weg verschenen, maar zelf ben ik nog maar 4 keer de iX2 tegengekomen hier in België. :)B

Het opladen wordt betaald door mijn werkgever aan de hand van een Shell laadkaart waardoor ik in een rare situatie zit dat ik thuis zo min mogelijk zelf wil opladen. Aangezien dat van mijn eigen elektriciteit komt zonder laadkaart. Het meest zal ik op het werk laden, dat scheelt ook voor mijn werkgever, maar ik verwacht wel wat gesukkel in het begin met bezette laadpalen.

Via de Vlaamse overheid heb ik gebruik gemaakt van "paal volgt wagen" om gratis een publieke laadpaal te laten installeren binnen de 250meter wandelafstand van mijn huis. Deze aanvraag werd goedgekeurd in januari, maar tot op heden geen verder bericht noch laadpaal te bespeuren. Dus nog even bang afwachten als die er op tijd zal komen en waar precies.

Van mijn werkgever kon ik kiezen tussen de iX1, iX2 en i4 (en hogere modellen buiten mijn budget). Het liefst had ik voor de i4 gekozen, maar met een jong gezinnetje gekozen voor de iets ruimere iX2. Dan toch zeker de koffer ruimte.
De iX1 is inderdaad nog ruimer en praktischer, maar grote SUVs zijn mijn smaak niet. De iX2 is een erg mooi tussen segment, perfect voor mijn situatie en bij deze kreeg ik ook meer opties dan dat er bij de iX1 inbegrepen waren.

Mijn configuratie van de iX2 (viel niet te kiezen):
  • xDrive 30
  • basis pakket (geen M package)
  • Saphirschwarz
  • 17" lichtmetalen velgen sterspaak 864 (zien er echt lelijk uit op de configurator, hopelijk kan iemand bevestigen dat die in het echt wel meevallen :/ )
  • Adaptive LED headlights
  • Akoestische beglazing
  • High Beam Assist
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Spiegelpakket
  • Comforttoegang
  • Opbergvak voor Wireless Charging
  • Adaptieve Cruise Control
Alle ervaringen, tips en tricks welkom. Alsook op zoek naar eens een afbeelding van een zwarte iX2 zonder M sports package. Lijken mij onvindbaar voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

Ik wilde eerst voor de IX1 gaan maar gezien de lange levertijd toch voor deze gekozen. Levertijd (NL) betrof nu "slechts" een kleine 3 maanden.

Qua design blijft het een discutabel model althans erg afh van toevoeging M sportpakket PRO en kleurstelling mijn inziens:-)

xdrive 20
BMW Individual-Lackierung Frozen Portimao Blau
Comfort Pack
Innovation Pack
M Sportpakket
M Sportpakket PRO
Interieurlijst Schwarz hoogglans
20 inch lichtmetalen M wielen Multispaak (styling 869) in Frozen Midnight
Grey
Levering zonder typeaanduiding op achterzijde
Bekleding Leder ‘Vernasca‘ Mokka met decoratief stiksel Grau
Extra getint glas in achterportierruiten, achterste zijruiten en achterruit
Elektrisch verwarmde voorstoelen

Ben ook erg benieuwd naar ervaringen. Ik zal die van mij tzt zeker delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIxHHgObV_74ZlROXuhbk5r4Ils=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tzq73mYvlRIGYj0CDx4AXDtW.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door V525 op 24-05-2024 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinkc
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb de mijne eind februari besteld, geen idee nog van de levertijd. Bij was er ook de twijfel tussen de iX1, iX2 en i4.
De i4 kon ik met mijn budget alleen helemaal kaal bestellen, met de standaard (16 inch?) velgen. Op het moment dat ik 1 optie toevoegde ging hij al gelijk buiten budget, dus dan maar naar de iX1 en iX2 gekeken.

Uiteindelijk de iX2 gekozen vanwege de grotere kofferbak en lagere leaseprijs in dezelfde configuratie.
Ik ben een groot fan van de X4 en X6 qua design, de X2 vind ik in dat opzicht wat minder geslaagd (achterkant) maar kan er prima mee leven. De auto is in het echt ook mooier dan op de plaatjes imo.

Besteld in sapphire black met innovation pack, M Sport Pro pakket en Harman Kardon. Ben voor de eDrive20 gegaan.

Hopelijk gaat het elektrisch rijden ook goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 15:02
Van de week de bestel bevestiging vanuit BMW Dusseldorp ontvangen voor de iX2. Hebben jullie inmiddels al een richtdatum / exacte leverdatum mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkc
Ik heb eind februari besteld, productie staat nu gepland voor de 2e week van juli. Dus ik verwacht eind juli of begin augustus levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-dennis86
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 19:02
Vandaag bericht van bmw x2 van mij niet geleverd mag worden. Schijnt op alle modellen een issue te zijn met de integrated breaking system.. kan weken tot maanden duren gaven ze aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkc
Ik had hetzelfde. Afspraak stond al om hem op te halen. Echt een domper dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_92
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 02-10-2024
Hier zouden verschillende IX2 afgeleverd worden als lease-auto. Zijn allemaal uitgesteld helaas :(. Volgens dealer een 6-tal weken vertraging omdat de onderdelen pas eind september beschikbaar zouden zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexus six
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 15:02
Hebben jullie ook een dergelijke brief ontvangen als onderstaande?

https://tweakers.net/i/Um...2pt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben niet van plan ergens voor te tekenen, wat gaat een verzekeraar hiervan vinden. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino340
  • Laatst online: 09-12-2024
Nexus six schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:14:

Ik ben niet van plan ergens voor te tekenen, wat gaat een verzekeraar hiervan vinden. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
Ik zie geen enkele reden en belang voor mij als consument om hier voor te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-dennis86
ik kan de auto vanaf vandaag halen mits ik indd teken. Nu las ik net al een brief welke hierboven al gepost is. Ga wel even uitzoeken hoe dit zit. Mij werd verteld dat 1 op de 33000 auto's een issue kunnen hebben op het automatisch remmen. Voetmatig remmen stond hier los van zeiden ze me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nexus six schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:14:

Lekker gevoel krijg je als klant na het lezen van deze brief :O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkc
Ik hoor vandaag van de dealer dat de auto toch geleverd kan worden omdat er een software update heeft plaatsgevonden.
Op zich prima natuurlijk, maar wel een vreemd verhaal als ik hierboven lees dat er gewacht moet worden op onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-dennis86
Ik heb hem opgehaald. Indd dat formulier zoals hierboven al staat welke getekend moet worden. Maandag gelijk afspraak inplannen om dat onderdeel te vervangen (automatisch remmen issue, 1:33000) De update is ook goedgekeurd door de RDW wat mij dus overhaalde om hem toch al te halen.

Eerste km’s waren super. Heb zelf een mat grijze idrive20 met alle opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVBuitA
  • Laatst online: 30-08-2024
X2 besteld begin maart ‘24 ter vervanging van BMW 3 reeks uit 2010 ; aanvankelijk voorzien voor eind november maar zou volgens het laatste bericht eind september bij Gregoir binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinkc
In mijn geval werd de brief ter kennisgeving overhandigd maar hoefde ik niets te ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_92
  • Laatst online: 02-10-2024
Iemand tips voor een goede koffermat voor in een IX2? Mag van AliExpress ofzo zijn, maar op het eerste zicht zijn er nog niet veel accessoires voor deze wagen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeboy
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-11-2024
Sinds 1 september kan je een iX2 eDrive20 bestellen voor 39.990,- (in België). Als particulier kan je dan nog premie van 5.000,- claimen = 35.000,- nettoprijs. Een korting van 32%!

Enige maar: opties zijn absoluut niet mogelijk, zelfs geen andere kleur (altijd solid black).

Geen keuzestress dus ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOe_lVRw8YG0Pfz1Ke3QePYaLUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJ75yk3owB9Gyfmw1NMpQGJI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-07 23:41
Homeboy schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:34:
Sinds 1 september kan je een iX2 eDrive20 bestellen voor 39.990,- (in België). Als particulier kan je dan nog premie van 5.000,- claimen = 35.000,- nettoprijs. Een korting van 32%!

Enige maar: opties zijn absoluut niet mogelijk, zelfs geen andere kleur (altijd solid black).

Geen keuzestress dus ;-)

[Afbeelding]
Ter aanvulling: het viel me vandaag op dat deze Limited Edition bij Leaseplan en Directlease beschikbaar is (in België, Nederland weet ik niet).
Kleur is blijkbaar toch te kiezen.

Ik ben al lange tijd in afwachting van het kiezen van een leasewagen en het budget. Als deze binnen budget valt is het wel een mooie deal denk ik in vergelijking met andere wagens die evenveel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-07 13:48
Op dit moment rij ik nog een Enyaq iV60 en het Tweakers-topic over de Enyaq is een stuk drukker :-)
Dat is niet persé goed of slecht, maar in dit iX2 topic is het wel heel stil.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen tot nu toe van de bezitters, rijbeleving, range (zomer en winter), zijn er issues, etc

De Enyaq wordt als het goed is in december vervangen door een iX2 eDrive20 M Sport Edition:

- Fire Red Metallic
- Veganze Smoke White bekleding
- Premium Pack
- Elektrische stoelen
- Trekhaak
- Driving Assistance Plus
Pagina: 1