Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06 23:18
Mijn vraag

Ik ben in vaste dienst bij een detacheringsbureau. Nu ben ik op opdracht bij een werkgever voor 6 maand. Na 1 maand geeft werkgever aan dat ze mij graag over willen nemen. Hier sta ik ook voor open. Ik zie echter in mijn contract dat als ik zelf ontslag wil nemen en daar in dienst wil gaan, dit na pas een jaar mag. Nu vond ik ook art. 9a "het belemmeringsverbod" oftewel de WAADI (zie link verder naar beneden) en zou ik eigenlijk gewoon ontslag mogen nemen.

Nu wil ik natuurlijk op vriendelijke wijze afscheid nemen, maar hoe vlieg ik dit aan?
Natuurlijk wel pas na die 6 gecontracteerde maanden, dat staat in de WAADI.

Daarnaast moet er nog een aanbod komen van de nieuwe partij, maar als je niet overgenomen "mag" worden heeft dat voorwerk natuurlijk weinig zin.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

https://wetten.overheid.n...01-01#Hoofdstuk3_Artikel9

[ Voor 3% gewijzigd door jellybrah op 05-05-2024 07:28 ]

Beste antwoord (via jellybrah op 05-05-2024 14:52)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verbieden van een overname mag niet, maar een bedrag afspreken voor die overname mag wel. Dat bedrag kan voor je nieuwe werkgever onaantrekkelijk hoog zijn.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:49
Je detacheringsbureau en de werkgever zullen dit met elkaar moeten bespreken. Los van wat er in jouw contract staat zal er misschien ook iets in staan in de overeenkomst tussen deze twee bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
President schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:36:
Je detacheringsbureau en de werkgever zullen dit met elkaar moeten bespreken. Los van wat er in jouw contract staat zal er misschien ook iets in staan in de overeenkomst tussen deze twee bedrijven
Dat heb ik ze inderdaad aangegeven. Echter wat maakt het bestaan van deze wet dan uit als ze het daar weer teniet doen? Het lijkt erop dat deze wet ook daartussen zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jellybrah schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:00:
[...]

Dat heb ik ze inderdaad aangegeven. Echter wat maakt het bestaan van deze wet dan uit als ze het daar weer teniet doen? Het lijkt erop dat deze wet ook daartussen zou moeten komen.
Misschien een paragraaf verder lezen dan paragraaf 1. Er is een uitzondering als er afspraken zijn rondom een overnamepremie (paragraaf 2).

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 05-05-2024 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:49
jellybrah schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:00:
[...]

Ik begrijp je vraag niet zo goed. Je hebt met volle verstand een contract getekend waarmee je akkoord bent gegaan met de voorwaarden en afspraken die daarin stonden. Nu wil je dat contract graag opbreken, daarmee schaadt je potentieel de relatie met jouw werkgever maar ook de relatie tussen jouw werkgever en het bedrijf wat jou wil overnemen.

Dan voert het bedrijf wat jou wil overnemen in principe een goed gesprek met jouw werkgever, waarbij jouw werkgever waarschijnlijk ook iets van compensatie wil hebben vanuit dit bedrijf. Maar dat is tussen hun. In die fase voer je ook al een gesprek met je huidige werkgever.

Misschien werkt iedereen wel gewoon mee? Als jij al jaren bij dat detacheringsbureau werkt en jouw werkgever daar veel zaken mee doet zullen ze ook gebaat zijn bij een goede relatie en afhandeling hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
President schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:07:
[...]

Ik begrijp je vraag niet zo goed. Je hebt met volle verstand een contract getekend waarmee je akkoord bent gegaan met de voorwaarden en afspraken die daarin stonden. Nu wil je dat contract graag opbreken, daarmee schaadt je potentieel de relatie met jouw werkgever maar ook de relatie tussen jouw werkgever en het bedrijf wat jou wil overnemen.

Dan voert het bedrijf wat jou wil overnemen in principe een goed gesprek met jouw werkgever, waarbij jouw werkgever waarschijnlijk ook iets van compensatie wil hebben vanuit dit bedrijf. Maar dat is tussen hun. In die fase voer je ook al een gesprek met je huidige werkgever.

Misschien werkt iedereen wel gewoon mee? Als jij al jaren bij dat detacheringsbureau werkt en jouw werkgever daar veel zaken mee doet zullen ze ook gebaat zijn bij een goede relatie en afhandeling hiervan
De vraag is volgens mij duidelijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verbieden van een overname mag niet, maar een bedrag afspreken voor die overname mag wel. Dat bedrag kan voor je nieuwe werkgever onaantrekkelijk hoog zijn.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1