Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is dit mogelijk? Sommige advertenties op Marktplaats zonder makelaars doen het volgens mij wel.
Maar hoe zit het bij de rest bv op Funda? Gaan ze mij raar aankijken bij de verhuur makelaar? Ik wil best een jaar vooruit betalen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:30
als je het prima vindt om een tijdelijk huurcontract aan te gaan en de volledige periode vooruit betaald zal het prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Bij veel verhuurders is de regel dat je 10% van je vermogen bij je jaarinkomen mag optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:32
Ik ken meerdere senioren die op deze manier hun woning huren.het pensioen + aow is bij lange na niet genoeg om de huur a 1400 pm te betalen, maar dankzij de verkoop van hun eigen afgeloste woning zitten ze toch mooi op ruim 35 jaar huurkosten en dat vinden aanbieders ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34
Definieer eerst je maandelijkse inkomen over vorig jaar. Het is mij onduidelijk of je een huis wilt huren op basis van alleen eigen vermogen of eigen vermogen en inkomen uit arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-07 13:12
@FlipFlink
Volgens mij is het antwoord heel erg simpel: De verhuurder kan je voorstel wel of niet accepteren. Dus enkel door te vragen zal je een antwoord krijgen.
Je eigen voorbeeld geeft al aan dat het wel mogelijk is, maar zal niet standaard zijn.

PS; bedenk wel dat een verhuurder extra risico loopt. Als huurder ben je in NL goed beschermd mag je soms wel 3 jaar in een woning blijven nadat de verhuurder je weg wil hebben. Dus zou zomaar kunnen dat ze meer dan 1 jaar vooruit betaald willen hebben. Maar dat is ook weer een risico voor jezelf.

[ Voor 37% gewijzigd door chrisborst op 05-05-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ik heb dat eens gevraagd aan een verhuurmakelaar en zijn antwoord was dat de verhuurder beslist.
Dus gewoon vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:07

LankHoar

Langharig tuig

Twee jaar geleden wilden we terug verhuizen naar Nederland. Leuke spaarrekening maar nog geen nieuwe baan. Dat maakte het vinden van een woning niet makkelijker, maar is wel gelukt. Telkens een screenshot van onze spaarrekeningen bijgevoegd, en dat gaf voor de uiteindelijke verhuurder voldoende zekerheid.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hou er rekening mee dat de verhuurmarkt aardig hot is op dit moment. Voor elke beetje degelijke huurwoning in een grote stad staan er makkelijk honderden mensen in de rij. Dus kijk ook door de ogen van een verhuurder, waarom moeilijk doen als er tig anderen zijn die geen speciale behandeling nodig hebben. (of een dik salaris + dikke spaarrekening hebben)

Bij de grotere verhuurboeren zoals MVGM etc maak je btw geen kans hiermee. Ik wilde mijn huurwoning een keer overdragen naar iemand anders. Die begon net met een nieuwe baan, netto salaris van €10k/maand voor een huurwoning van €1.5k, wilde ook het eerste jaar vooruit betalen. Maar toch kon het niet omdat ze nog in de proeftijd zat 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 05-05-2024 13:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:40
Makelaars zijn niet happig op vooruit betalen. Ze denken (of moeten denken ) aan crimineel geld is mij verteld. Ik zit in het zelfde schuitje en ben nu maar even gaan werken op papier voor 18 uur
om zo een vast inkomen aan te tonen, dit terwijl ik het makkelijk kan betalen met inkomsten uit de verhuur van een ander huis, maar die zijn variabel dus tellen nergens mee.
Pagina: 1