18 TB schijf extern aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 19:58
Ik heb een Seagate 18 TB schijf, de ST1800NM000J-2TV103. Deze draait nu in een oude pc maar het was de bedoeling deze schijf extern voor back-up aan te kunnen sluiten op de pc door middel van een HDD docking station. Echter, ik heb een Sharkoon en merkloos HDD dockingstation en deze blijken niet meer dan 4 TB en 8 TB te ondersteunen.

Bij de productinformatie van HDD - dockingstations, HDD- usb cases en ook vaak niet bij de NASstations, vind ik niet de informatie die aangeeft of deze harde schijf erin gaat werken.

Heeft iemand een suggestie welk product ik voor deze HDD kan gebruiken om het extern te benaderen? Het mag een dockingstation, HDD-case of NASstation zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je al geprobeerd of je schijf misschien toch werkt in de enclosures die je hebt liggen? Soms is het gewoon niet getest, maar werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 19:58
br00ky schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 20:43:
Heb je al geprobeerd of je schijf misschien toch werkt in de enclosures die je hebt liggen? Soms is het gewoon niet getest, maar werkt het wel.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, met een 3TB schijf erin gaat het prima, maar de18 TB is er niet in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:44
Je kan deze proberen voor 10 euro? :P
V/A: Buffalo hd-wlu3r1 DriveStation Duo USB 3.0 aangeboden

Ik heb flink een aantal van die cases hier maar alleen met 4TB drives getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

En als je nu eens geen docking station neemt maar “gewoon” een domme behuizing?

uitvoering: LogiLink USB 3.0 HDD Enclosure for 3.5" SATA HDD Zwart

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:51
Kun je van die oude pc geen NAS maken? Door truenas te installeren zou je up and running moeten zijn binnen een uurtje
Pagina: 1