Toon posts:

processor en geheugen of nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje:
ik heb nu een Celeron 433 met 128 Mb werkgeheugen en een 16 Mb videokaart. Ik ga binnenkort een nieuwe processor kopen, maar ben wel erg budgetgebonden. Ik zat te denken aan een Elite K7S5A-socket A-SIS735 moederbord omdat die nou eenmaal lekker goedkoop is, in combinatie met een Athlon 1,4 Ghz processor. Dan hield ik nog net genoeg budget over voor 512 Mb werkgeheugen (en uiteraard voeding/koeler/etc). Maar blijf ik dus wel met een 16 Mb videokaart zitten.

Een vriend van me, die in tegenstelling tot ikzelf wel enig verstand van computers heeft, zei dat het waarschijnlijk handiger is om ipv een 1,4 Ghz processor met 512 Mb werkgeheugen dan maar een 1,0 Ghz processor te kopen, het werkgeheugen over te slaan (dan houd ik dus mijn oude 128 Mb) en een Leadtek 2 MX-400 64 Mb SDR tv-out (retail) te kopen.
Wat budget betreft ongeveer gelijk, maar natuurlijk niet helemaal waar ik op gehoopt had (wat processor en geheugen betreft). Ik gebruik m'n pc voornamelijk voor games, films en verder de basic programmatuur. Wat denken jullie? Enige suggesties over wat beter, soepeler of verstandiger is?

Thanx.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Als je zoals je zegt veel gamed zou ik het advies van jouw vriend opvolgen; zo'n grafische kaart upgrade (er van uit gaande dat die huidige 16MB kaart hooguit een TNT2 kan zijn als die er zijn met 16MB) heeft vele malen meer invloed op games dan het verschil tussen een 1.0 en 1.4GHz cpu. Je kan er later altijd nog een DIMM bijprikken (kost toch bijna niks). Overigens wat voor type DIMM heb je nu, toch geen PC66 hè? (want dan moet je sowieso een nieuwe kopen)

Toevoeging:
Een 64MB MX kaart is nogal onzinnig, ga voor de 32MB variant en koop van de uitgespaarde pegels een PC133 DIMM of ga er lekker van zuipen of zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Geheugen met proc en mobo...

Verwijderd

wat voor mobo heb je nu?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb ook in die situatie pas gezeten alleen heeft mijn BP6 dual celeron 400 al 'n Gf2MX twinview golden sample van cardexopert en die kan nog redelijk mee in low resoluties en 16bit kleurdiepte Dus ik ben voor de TB1400 en 768MB. Wil er dan later 'n G3/R200/RV200 ofzo d'r in proppen en 'n PCI grafische kaar voor multymonitor in W2K

Maar in jouw geval kan je beter je vriend advies volgen
en ook is in jouw geval de 256MB al voldoende.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K