Tijd voor een update!
Met behulp van een paar Tweakers is het gelukt om een uitgebreide opsomming te maken van de diverse eigenschappen/specificaties waarin de originele en de imitatie telefoon met elkaar verschillen. Daarnaast zijn er diverse topics en technische gegevens gevonden die aangeven hoe IMEI nummers vervalst kunnen worden, hoe goedkoop imitatie toestellen kunnen zijn en dat dit een groeiend probleem is.
Dankzij @
fopjurist is het gelukt om een dagvaarding op te stellen met uitgebreide opsommingen van de feiten en bevindingen zodat de tegenpartij hiermee benaderd kon worden.
Via een gerechtsdeurwaarder is vervolgens de dagvaarding afgerond en voorgelegd aan de tegenpartij. en ingediend bij het kantonrecht. Uiteindelijk heeft de tegenpartij besloten te willen schikken voordat de zaak voor zou komen. En inmiddels heb ik mijn geld terug en zijn de gemaakte onkosten geheel vergoed.
Ondanks dat het een nare situatie is geweest, is het zeer prettig dat de gehele kwestie succesvol afgerond is. En ik ben een paar Tweakers zeer dankbaar voor hun hulp en assistentie! Ik weet niet of zij bij naam genoemd willen worden, dus ik houdt het even bij "jullie weten wie jullie zijn". Zonder hun hulp en advies was het nooit gelukt om dit eindresultaat te bereiken.
Daarnaast uiteraard ook een dankwoord aan iedereen die in dit topic gereageerd heeft en zijn/haar advies heeft gedeeld om tot een oplossing te komen. Het is fijn dat er meegedacht wordt om een situatie op te lossen.
Samengevat: Missie geslaagd dankzij jullie!