Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wall-E95
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 15:49
Ik heb recent een mooie camera gekocht. Dit levert natuurlijk mooie plaatjes op die ik graag op de tv wil kunnen tonen vanuit de cloud. Hiervoor heb ik een Nvidia Shiel tv Pro waarheen ik de foto's nu cast vanuit Google Photo's. Echter blijft de kwaliteit steken op (ik vermoed) 720p.

De Nvidia Shield heeft nooit internet problemen en is bekabeld aangesloten op glasvezel. De TV is een moderne LG OLED dus dat is ook zeker geen beperking. Dus aan de hardware ligt het niet.

Heeft Google de app zo slecht voor elkaar dat deze geen betere resultaten laat zien? Hebben andere misschien betere ervaringen? Of hebben andere een goed alternatief?

P.s. De screensaver van de Shield die gebruik maakt van een Google Photo's map levert wel haarscherpe beelden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Weet je dat het 720p is of vermoed je dat? En wat is de resolutie van je foto’s? Als dat geen veelvoud van 1080 is moet er toch ergens gescaled of geïnterpoleerd worden om het weer te kunnen geven.

Dit even los van wat Google met je foto’s doet…. Dat wil ik zelf niet eens weten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wall-E95
Het verschil is overduidelijk tussen de beelden van de screensaver en tijdens het casten vanuit de photo app.

De resolutie is ca. 4x zo hoog als 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:47
Upload eens een foto die precies (dus niet ‘ca.’) 3840 x 2160 pixels is en kijk hoe die wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Wall-E95 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:19:
Het verschil is overduidelijk tussen de beelden van de screensaver en tijdens het casten vanuit de photo app.

De resolutie is ca. 4x zo hoog als 4k.
Je vermoed in je startpost 720p, maar 4K is letterlijk 4x zo hoog qua resolutie als 1080p (2x zoveel pixels in de breedte, 2x zoveel pixels in de hoogte = 4x in totaal) ;)

Heb je Google Photos wel op originele kwaliteit staan? Anders gaat 'ie ook zelf al resizen om ruimte te besparen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wall-E95
Ik begrijp dat ik het specifieker moet formuleren.

In Google foto's heb ik meerdere 4k resolutie foto's in een map staan. Deze kun je casten vanaf je telefoon, met het bekende scherm en wifilogo bovenaan je telefoonscherm. Deze zelfde map heb ik in Android tv ook als screensaver in gebruik. Als android tv de screensaver aan heeft zijn de foto's haarscherp. Tijdens het casten niet, dezelfde foto is dan zeker niet scherp. Dus lijkt het wat mij betreft aan de app te liggen.

Mijn vraag is of dit bij andere ook voorkomt en mensen dit dus herkennen. Of dat er eventueel een andere app is die wel de foto's beter kan casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Herkenbare teleurstelling; het casten van Google Photos geeft inderdaad een belabberd resultaat. Geen idee wat de reden van de beperking is, maar ik heb altijd begrepen dat Photos casten beperkt is tot een 720p resolutie.
Op verschillende communities van Google komt dit al jaren terug. Zie bijvoorbeeld https://www.googlenestcom...s%20over%208%20megapixels.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Cloud is niet zaligmakend, zo blijkt maar weer. Installeer een fotoviewer op je laptop, koop een lange HDMI-kabel en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wall-E95
Ik heb een werkende oplossing gevonden. Met Plex kan ik vanaf mijn pc prima foto's afspelen op de tv.

Nu nog wachten tot Google een goede update voor Photo's uitbrengt, zodat het casten gewoon prima gaat op normale kwaliteit.
Pagina: 1