Een beroep op de 'Wet van Dam': Opzegtermijn en webhosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twpk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:06
Beste Tweakers,

Ik bevind me in een geschil met een hostingprovider over de interpretatie van de opzegtermijn van één maand zoals bepaald in de 'wet van Dam'. Voordat ik mijn hakken volledig in het zand zet,de hostingprovider dreigt met een incassobureau, zou ik graag een 'second opinion' willen.

De situatie is als volgt: Begin dit jaar heb ik een (particulier) webhostingpakket opgezegd, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand. De hostingprovider heeft echter het pakket per direct beëindigd, maar eist wel betaling voor de extra maand.

Mijn standpunt is dat ik niet verplicht ben om te betalen voor de extra maand, aangezien er geen dienst is geleverd gedurende de opzegtermijn. Naar mijn mening had de hostingprovider het pakket moeten laten doorlopen gedurende de opzegtermijn. Ben ik hierin juridisch gezien correct?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:44
Wet van dam is hier niet van toepassing. Je krijgt een factuur voor een dienst die niet geleverd is. Op welke grond denken zij dat je betaling verschuldigd bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39
Op basis van jouw input zou ik inderdaad ook verwachten dat er een maand opzeg termijn is, zij leveren die dienst nog die maand, en jij moet die maand betalen.

Echter als zij besluiten de dienst niet meer leveren zou dat mijn inziens anders moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:41
Heb je ook gecommuniceerd omtrent het plotselinge verdwijnen van het webhostingpakket terwijl de opzegtermijn nog niet verstreken was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twpk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:06
eric.1 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:16:
Heb je ook gecommuniceerd omtrent het plotselinge verdwijnen van het webhostingpakket terwijl de opzegtermijn nog niet verstreken was?
Ik had deze mail van ze gekregen.
Geachte gewaardeerde klant,

U heeft via uw klantenpaneel het webhosting pakket met username <xxx> opgezegd, het webhosting pakket is direct verwijderd uit uw klantenpaneel en offline gehaald.

Als u vragen heeft dan kunt u reageren op deze e-mail, wij helpen u graag verder.

Met vriendelijke groet,

<hoster>
Het direct opzeggen zelf is ook niet het punt, ik had alles inmiddels werkend bij mijn nieuwe aanbieder. Mijn probleem is dat ze onder het mom van "wet van Dam" wel een extra maand willen incasseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-05 11:41

MeesterPieter

PnP Pinball

Zou een mooie zijn, niks leveren wel incasseren

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:28
Twpk schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Ik had deze mail van ze gekregen.

[...]

Het direct opzeggen zelf is ook niet het punt, ik had alles inmiddels werkend bij mijn nieuwe aanbieder. Mijn probleem is dat ze onder het mom van "wet van Dam" wel een extra maand willen incasseren.
Dan hadden ze ook die extra maand moeten hosten.

Alleen weet ik niet hoe je communicatie hiervoor was. Misschien heb je aangegeven zo snel mogelijk te willen overzetten en deden ze je een service om de website direct offline te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:03
Voordat je er met gestrekt been ingaat, praten we over een hosting van € 1,99 per maand of van € 199 per maand?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1