Geen video output meer op Lenovo T9?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:29
Dag allen,

Mijn Lenovo T9 lijkt plots in zijn geheel geen video output meer te geven.

Enkele dagen geleden had ik hetzelfde probleem. Beide aangesloten (Displayport) schermen (ook van Lenovo overigens) kwamen niet uit standby wanneer ik terugkwam bij mijn reeds ingeschakelde PC. Rebooten met de powerknop werkte toen ook niet. Na vele malen proberen waarbij ik o.a. de stroom uitschakelde en dan de powerknop indrukte lukte het me uiteindelijk toch om de PC weer op te starten. De BIOS was toen verrassend genoeg wel gecleared, ondanks dat ik de CMOS batterij niet had verwijderd. (Dit merkte ik doordat de boot order terug op default stond)

Vandaag verliet ik mijn PC ook weer voor een 3 tal uurtjes en blijf hij aanstaan. Bij terugkomst hoorde ik hem hevig blazen. Na bewegen van de muis en drukken op het toetsenbord merkte ik dat ik weer hetzelfde probleem had: geen beeld meer. Dit keer lukt het me niet meer om het probleem op te lossen.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Afsluiten door powerknop in te drukken en weer op te starten
  • Hetzelfde, maar de netspanning er ook enige tijd af te halen. (Ook geprobeerd met 60 seconden powerknop in te drukken terwijl er geen stroom is. Op Google las ik hier successverhalen over bij gelijkaardige Lenovo problemen)
  • CMOS batterij er uit en dan start knop indrukken zonder stroom
  • Verbinden met maar één scherm
  • Verbinden via HDMI
  • Verbinden met een ander scherm
  • De BIOS (blindelings) resetten door F1-->F9--F10 te drukken na het booten
  • Intern de aansluiting van de grafische kaart controleren
  • Aansluiten via USB-C
Ik vergeet mogelijks nog wel wat zaken die ik geprobeerd heb, maar voorlopig is mijn conclusie dat het aan de RTX4060 kaart ligt. Die geeft geen output meer. Want... als ik de PC laat booten kan ik wel degelijk numlock aan en uit zetten, wat er naar mijn gevoel op wijst dat het OS wel volledig correct opstart.

Het is een Legion T5 26ARA8 desktop. Ik draai een dual-boot Arch+Ubuntu als OS.

Normaal gezien zou ik meteen de telefoon opnemen om Lenovo het te laten oplossen (want... garantie). Maar aangezien het vrijdagavond is en ik deze desktop écht wel nodig heb om te kunnen werken in het weekend hoop ik dat jullie misschien nog andere ideetjes hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:29
Oké... ik heb zonet (dankzij een geniale ingeving van mijn vriendin) de 1080GTX van mijn vorige desktop getransplanteerd naar de Lenovo. Hier krijg ik meteen beeld op...

De conclusie is wel duidelijk dan lijkt me? Een probleem met de grafische kaart?