Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-04 17:54
Goedenavond allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Gopro case voor mijn hero 9 black die op slot kan. En daarmee bedoel ik geen transport case. Maar echt een soort omhulsel waar een slot aan kan. Zodat ik hem onbeheerd kan laten staan en niet bang ben dat hij gestolen word.

is er iemand die iets weet?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je kunt toch een Pelican case (of zoiets) gebruiken die voorzien zijn van bevestigingsogen? En dat dan met een staalkabel (Kensington lock achtig) ergens aan vastleggen?

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5dEPUhrtQmK-OW8JJrajJxsebk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kRGVV3L7sPbh5jALzXcqoMeO.jpg?f=user_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21
ehtweak schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:55:
Je kunt toch een Pelican case (of zoiets) gebruiken die voorzien zijn van bevestigingsogen? En dat dan met een staalkabel (Kensington lock achtig) ergens aan vastleggen?

Zoiets:
[Afbeelding]
Ik kán ernaast zitten, maar verwacht dat @firejelle op zoek is naar een soort 'housing' waarin de camera onbeheerd kan opnemen zonder dat iemand deze kan wegnemen. Ik kan mij voorstellen dat hij een soort metalen box zoekt met bevestigingsogen en een uitsparing voor de lens. Of dit bestaat in deze vorm betwijfel ik. Je komt dan toch eerder uit op complete hufter-proof beveiligingscamera's. Zelf maken / aanpassen van een bestaand item wat in de buurt komt zou misschien wel kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dan boor je een gat voor de lens in zo'n Pelican case. ;)

Of je neemt een kant-en-klare wildcamera(case).

Misschien ook handig dat de @firejelle aangeeft wat precies de bedoeling is en het budget?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
budget maakt mij niet zoveel uit. Gaat inderdaad om het onbeheerd filmen. Dat was misschien niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat meer achtergrond info maakt het misschien wat simpeler om een goed advies te geven. Een gopro heeft toch ook maar een beperkte opnametijd? Is een wildcamera niet meer wat je zoekt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De TS @firejelle reageert niet echt inhoudelijk op de gedane suggesties... (?) :?

Was het voldoende? Of juist niet?
Gaat de TS verder zoeken?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
firejelle schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 07:27:
budget maakt mij niet zoveel uit. Gaat inderdaad om het onbeheerd filmen. Dat was misschien niet duidelijk.
Wat zou een dief weerhouden om heel je GoPro mee te nemen..? Ik denk niet dat een behuizing met een slotje zo'n goede oplossing is als jij denkt dat het is :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Hahn Daarom deed ik ook de suggestie:

En dat dan met een staalkabel (Kensington lock achtig) ergens aan vastleggen?
;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ehtweak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:55:
@Hahn Daarom deed ik ook de suggestie:

En dat dan met een staalkabel (Kensington lock achtig) ergens aan vastleggen?
;)
Ik vroeg het dan ook niet aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
ehtweak schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:50:
De TS @firejelle reageert niet echt inhoudelijk op de gedane suggesties... (?) :?

Was het voldoende? Of juist niet?
Gaat de TS verder zoeken?
Ik ga verder zoeken. Het gaat om een slot voor om een gopro op de fiets. Dus een kist is geen optie zoals ik al aangaf in het eerste bericht. Het gaat echt om een omhulsel van de Gopro zelf waar een slotje aan kan, terwijl hij filmt.

[ Voor 15% gewijzigd door firejelle op 09-05-2024 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21
firejelle schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:53:
[...]

Ik ga verder zoeken. Het gaat om een slot voor om een gopro op de fiets. Dus een kist is geen optie zoals ik al aangaf in het eerste bericht. Het gaat echt om een omhulsel van de Gopro zelf waar een slotje aan kan, terwijl hij filmt.
Ah, dus je wilt een gopro op een fiets kunnen laten zitten terwijl die in de openbare ruimte - onbeheerd - op plekken wordt neergezet? Ik wens je succes met het vinden van een oplossing maar vrees dat alles wat je op je fiets monteert wat afwijkt van “de norm” als snel vandalen en dieven aantrekt. En dan gaan staalkabeltjes ed ook nier meer helpen ;) .. Maar misschien heb ik te lang in een grote stad gewoond.

Waarom zou je de gopro er niet gewoon af halen als je stopt met fietsen? Of wil je (ook) filmen vanuit de fiets terwijl die stilstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esdeboer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Van de fiets afhalen met de quick release vind ik het makkelijkste dan klik je hem zo van de fiets af, eventueel met een kleine half open case als bescherming, zoiets als

https://nl.aliexpress.com/item/1005001522339820.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
esdeboer schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 08:04:
Van de fiets afhalen met de quick release vind ik het makkelijkste dan klik je hem zo van de fiets af, eventueel met een kleine half open case als bescherming, zoiets als

https://nl.aliexpress.com/item/1005001522339820.html
Het gaat om onbeheerd kunnen filmen, ik denk dat de beelden vrij saai worden in zo'n case :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firejelle
Fiets was o.a een voorbeeld. Als ik bijvoorbeeld vanaf de motorkap van de auto wil filmen of aan de grill dan wil ik dat hij niet gestolen word bij het stoplicht of in de file in een centrum bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
firejelle schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:19:
Fiets was o.a een voorbeeld. Als ik bijvoorbeeld vanaf de motorkap van de auto wil filmen of aan de grill dan wil ik dat hij niet gestolen word bij het stoplicht of in de file in een centrum bijvoorbeeld.
Bedenk wel dat je niet zomaar zonder gevolgen iets op je motorkap mag zetten. Een fietser of voetganger mag zich er niet extra door verwonden bij een ongeval. Net als sommige spoilers kan je dat veel geld kosten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:33

Blokker_1999

Full steam ahead

En dit is dus exact waarom mensen vragen om details. Bij elke post die je plaatst veranderen je vereisten waardoor vorige antwoorden niet goed zijn. Jij slecht gezind omdat de antwoorden niet voldoen, en de mensen die het antwoord gegeven hebben slecht gezind omdat jij informatie verzwegen hebt.

De zoektocht naar een oplossing begint altijd bij het goed omschrijven van het probleem.

Ik weet nog altijd niet bijvoorbeeld wat voor beelden je wenst op te nemen, wat het doel is, waar je je GoPro overal wenst te gebruiken, aan te monteren. Hoe je die overal wenst te bevestigen.

In de wagen zou ik hem gewoon in de cabine, achter de venster hangen, maar opnieuw, te weinig informatie om dat als zinvol idee neer te zetten want dan ga jij zeggen dat je beautyshots wenst voor bijv. reviews of andere videos op sociale media/YouTube.

En stel je even voor, je hebt dan de GoPro in een omhulsel op je motorkap gemonteerd, dat zal nog altijd met een zuignap zijn. Hoe zie jij je die camera zo vast maken dat die niet snel verwijderd kan worden? Dat omhulsel voorkomt in zo een geval de diefstal niet, het zal alleen moeilijker zijn voor de dief om de camera eruit te halen. Maar iedereen die het LPL kanaal kent, weet dat sloten slechts een beperkte vertragende factor zijn de dag van vandaag.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1