Philips Hue icm hotelschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vanooijen.daan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 10:22
Hoi, Hoi,

Ik ben van plan een lichtstrip te installeren van Philips Hue in onze gang. Nu heeft de gang één lichtpunt die werkt middels twee hotelschakelaars. Eentje bij de voordeur en eentje aan het einde van de gang.

Ik heb wat zitten zoeken naar ik twijfel of dit gaat werken door simpelweg een inbouw stopcontact te maken van mijn lichtpunt en de stekker van de Hue strip eraan te hangen. Ik snap dat dit wellicht een wat prijzig systeem is als ik hem niet "smart" wil bedienen, maar dit wordt een later project ;)
Ik wil dus eigenlijk de lamp aan en uit kunnen doen met knoppen....

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Groet

Alle reacties

• vanooijen.daan
Weet iemand overigens ook welke smart functionaliteiten er overblijven (als dit dus mogelijk is)? Of reset dat iedere keer als je de lamp aan en uit zet? Dus stel ik wil geel licht, onthoudt de lamp deze instelling dan? Of moet ik via een app oid dit iedere keer opnieuw instellen?

Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door vanooijen.daan op 03-05-2024 17:31 ]

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:53
Schakelaar uit = geen stroom = niet via een app kunnen bedienen. Als dat je niks uit maakt zal het gewoon werken. Je moet dan alleen eerst de lamp aanzetten en pas daarna kun je hem dimmen / kleur aanpassen.

Ik heb zelf een hoop pulsdrukkers en hue wall switches geïnstalleerd. Door vaker te drukken kun je door scènes klikken. Ingedrukt houden dan kun je dimmen. Ik gebruik de app bijna nooit. Inbouwen kan even geklooi zijn en er zit een batterij in dus na een aantal jaar mag je weer alles langs. Heel soms reageert een schakelaar niet direct bij mij en moet ik nog een keer klikken maar verder is echt een top systeem.

Ik had vroeger ook normaal schakelmateriaal maar daardoor gebruikte ik de lampen eigenlijk altijd als een normaal peertje. Nu maak ik er veel meer gebruik van. Een losse hue afstandsbediening kan ook wel fijn zijn

• vanooijen.daan
Wiebeltje schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 22:08:
Schakelaar uit = geen stroom = niet via een app kunnen bedienen. Als dat je niks uit maakt zal het gewoon werken. Je moet dan alleen eerst de lamp aanzetten en pas daarna kun je hem dimmen / kleur aanpassen.
Is Hue dan wel slim genoeg om een standaard in te stellen? Dus instellen met stroom = blauw licht, schakelaar om (=geen stroom), schakelaar weer aan = blauw licht? Of is het dan weer basis instellingen? (Ik gok wit licht oid?)

Die knoppen zijn wel een goede optie maar dat zal ik denk ik gefaseerd gaan toepassen :) eerste kennismaking met smarthome, dus ik begin basic

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38
Zet er dan twee jung friends of hue schakelaar in ofzo. Of nog beter, een beweging sensor. Alleen een ledstrip is 0,0 smart natuurlijk en schiet je op die manier ook niet veel mee op.

Roomba E5 te koop

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:57

NMH

Moderator General Chat
vanooijen.daan schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 00:33:
[...]

Is Hue dan wel slim genoeg om een standaard in te stellen? Dus instellen met stroom = blauw licht, schakelaar om (=geen stroom), schakelaar weer aan = blauw licht? Of is het dan weer basis instellingen? (Ik gok wit licht oid?)

Die knoppen zijn wel een goede optie maar dat zal ik denk ik gefaseerd gaan toepassen :) eerste kennismaking met smarthome, dus ik begin basic
Ik ben niet bekend met Hue strips, maar bij mijn Hue peertjes kan ik het power on gedrag kiezen. Je kunt o.a. kiezen voor de laatst gebruikte configuratie of een vaste standaard-instelling.
Pagina: 1