Geen beeldweergave problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-04 07:21
Mijn vraag
Mijn scherm is een Asus Rog XG32VQR. Mooi scherm, best belastend voor de ogen, maar al een tijdje dik tevreden. Het scherm geeft alleen geen beeld. Dat is wel een dingetje.

Het scherm gaat aan, wit lampje brand. Het scherm lijkt ook signaal te ontvangen. Als ik mijn PC uit de slaapstand haal, da ln gaat het scherm ook uit de slaapstand, denk ik, van diep zwart naar minder zwart(?). Maar vervolgens geen beeld.

Ik heb dit probleem eerder gehad met een werklaptop. Maar omdat mijn game pc geen issues gaf, heb ik altijd gedacht dat het aan de laptop ligt. Helaas, vandaag aan het werk geweest, met laptop en scherm, en op enig moment was het beeld weg en komt het niet meer terug.

Online werken kan ook op mijn pc. Dus, gewoon wisselen en verder, dacht ik. Mijn scherm dacht er anders over. Geen beeld op mijn pc. Eerst heb ik andere poorten geprobeerd (hdmi), daarna display poort.

Geen succes bij beide.

Ook de op het scherm menu instellingen van het scherm worden niet weergegeven.

Oftewel: geen beeld, er lijkt wel verbinding, ook geen scherm instellingen.

Zowel de laptop als de pc zijn Windows 11, verbinding gemaakt met 2 hdmi kabels en 1 display poort.

Heeft iemand ideeën?

Relevante software en hardware die ik gebruik
scherm xg32vqr, hp probook, game pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende poorten en kabels, 2 verschillende machines. De laptop heeft overigens geen display poort, wel hdmi.

help! 😁😁 Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 16:20
Als je de ingebouwde menu instellingen niet eens zichtbaar krijgt dan zit het in de monitor zelf en hoef je niet naar de Window instellingen te kijken.

Ik zou eens kijken of er niet toevallig een firmware/driver update is voor je monitor en of er niet een optie is die het scherm actief houd en niet in een slaapstand zet. Let wel, deze instelling bedoel ik in het geïntegreerde menu van de monitor zelf, niet de instelling van Windows.

Kijk eventueel de handleiding eens door of daar wat instaat dat deze symptomen kunnen verklaren

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-04 07:21
Wylana schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:34:
Als je de ingebouwde menu instellingen niet eens zichtbaar krijgt dan zit het in de monitor zelf en hoef je niet naar de Window instellingen te kijken.
Dank voor je antwoord. Dat het in de monitor zit, dat denk ik dus ook. Vooral omdat die het niet doet op de laptop of de pc.
Ik zou eens kijken of er niet toevallig een firmware/driver update is voor je monitor en of er niet een optie is die het scherm actief houd en niet in een slaapstand zet. Let wel, deze instelling bedoel ik in het geïntegreerde menu van de monitor zelf, niet de instelling van Windows.
Dat is een beetje lastig zonder beeld. Ik kan me ook niet herinneren dat daar een firmware update mogelijkheid op zit, maar dat kan ik fout hebben natuurlijk.

Overigens heb ik op de display poort wel een tijdje beeld gehad. Macht der gewoonte om alles aan te zetten. :9 Vervolgens dacht ik: nou ja, ook goed. Ik heb een tijdje een stream zitten kijken op Twitch, zonder issues. Vervolgens een game gestart, world of tanks (vanaf mijn pc dus). Bij het overgaan van de clientloader naar de game was het einde verhaal. Ik hoor de game, ik kan switchen tussen de schermen (dat hoor ik aan het geluid), maar geen beeld meer.
Kijk eventueel de handleiding eens door of daar wat instaat dat deze symptomen kunnen verklaren
Ja, dat heb ik geprobeerd. Het enige wat daar staat over het beeld is als het aan/uit lampje een andere kleur heeft. Dat is dus niet het geval. Dat heeft me niet geholpen.

Het is naar mijn idee, wel frappant dat het beeld uitvalt bij het overschakelen naar een game. Of is dat niet gek?