Welke Alternatieve Netwerk voor internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I. Toning
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-06-2024
Mijn vraag
We wonen in het buitengebied
Er ligt glasvezel van delta in de straat en het koper
Netwerk van kpn
We hadden glasvezel via delta aangevraagd
Aansluiting duurde 5 weken. Maar vandaag werd afgebeld vanwege slecht weer. Een nieuwe aansluiting laat minimaal weer 6/10 weken op zich wachten. Met geen alternatief voor de aansluiting op voorhand 1800€ betaald anders werd de vraag niet in behandeling genomen
Ziggo heeft bij ons geen netwerk en kan niet leveren.
Zijn er buiten koper glasvezel nog andere alternatieven voor zakelijk internet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11
Dit is het enige alternatief wat er in me opkomt.
https://www.starlink.com/nl/residential

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniels
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-08 16:07
Afhankelijk van wat je aan bandbreedte nodig hebt... Heeft een 4G routertje geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I. Toning
Ga er na kijken. lijkt een mooi alteratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
dit lijkt me een beetje een vaag verhaal

1. je hebt al betaald voor glas
2. ze zeggen een afspraak af ivm weersomstandigheden (lijkt me heel raar)
3 jij wilt nu van een contract af ivm eventuele onenigheid met een aannemer
4 je wilt voor zakelijk gebruik iets als starlink gaan gebruiken

1. afspraken zijn gewoon afspraken en daar kom je niet zomaar onderuit jij niet en zij niet

2 dit soort afspraken niet door laten gaan ivm weersomstandigheden is al raar maar goed als het echt rotweer is kan ik me dat wel voorstellen MAAR dat risico is in beginsel voor hen dus als ze vandaag niet komen dan komen ze volgende week gewoon afzeggen en onderaan de lijst zetten kan gewoonweg niet en als ze dat echt doen dan is dat een perfecte reden om ze een hele dikke schadevergoeding te laten betalen of bijvoorbeeld om in een kort geding bij de rechter te eisen dat ze gewoon volgende week bij jouw komen beginnen ipv pas over 6-10weken

en over de rest ik snap dat je wellicht boos en gefrustreerd bent hierdoor maar dan maar gaan stampvoeteren en ik wil niet meer roepen lijkt me geen gezonde tactiek voor je bedrijfsvoering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
I. Toning schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 15:36:

Zijn er buiten koper glasvezel nog andere alternatieven voor zakelijk internet?
Nee, tenminste ik zou Starlink en 4G geen serieus zakelijk alternatief willen noemen voor glasvezel. Daarnaast is 1800 euro uiteindelijk een koopje voor de gemiddelde buitengebied glasvezel aansluiting. De echte kosten zijn vele malen hoger. Als je het nu dus niet neemt, dan kom je daar wel achter als je dan alsnog glasvezel wil hebben, dan ga je de echte kosten betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:30
Voor particulieren in het buitengebied heeft KPN een combinatie van koper en 4G.
Misschien is dit ook voor zakelijk beschikbaar.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:34
Dat er afgebeld wordt wegens slecht weer is altijd mogelijk natuurlijk. Is er ook een nieuwe datum afgesproken/gecommuniceerd? Want ik krijg de indruk dat die 6-10 weken die je nu aan haalt niet van de provider of aannemer komt. Als je in de tussentijd een overbrugging nodig hebt is een 4G router oid natuurlijk een tijdelijke oplossing tot de glasvezel is opgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-07 08:15
In het buitengebied mag je volgens mij al blij zijn als er glas wordt aangelegd. In Groningen is dat een dikke bende geworden, waar er mensen zijn die nu al 5 jaar of langer wachten op de beloofde aansluiting.

Ook 1800 euro is niet duur. In het Westerkwartier mocht iedereeen 2k aftikken.

Het alternatief was de oude ADSL-lijn. 8mbit op de goede dagen. Toen KPN met het gratis extra 4G-modem voor mensen in het buitengebied kwam, heb ik dat meteen aangevraagd voor mijn ouders. Ondanks dat ze binnen een jaar glas zouden krijgen.

Dat is echt een zegen geweest, want dat glas kwam dus niet binnen een jaar. Het is ook zakelijk beschikbaar https://www.kpn.com/zakelijk/internet/buitengebied.htm.

Ondanks dat mijn ouders in een bijna dode zone wonen, gingen ze van die 8mbit naar 30+. Ruim voldoende voor wat zij aan internet nodig hebben.
Dik 4 jaar na de beloofde oplevering hebben ze nu 1gbit via glas voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I. Toning
i-chat schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:02:
dit lijkt me een beetje een vaag verhaal

1. je hebt al betaald voor glas
2. ze zeggen een afspraak af ivm weersomstandigheden (lijkt me heel raar)
3 jij wilt nu van een contract af ivm eventuele onenigheid met een aannemer
4 je wilt voor zakelijk gebruik iets als starlink gaan gebruiken

1. afspraken zijn gewoon afspraken en daar kom je niet zomaar onderuit jij niet en zij niet

2 dit soort afspraken niet door laten gaan ivm weersomstandigheden is al raar maar goed als het echt rotweer is kan ik me dat wel voorstellen MAAR dat risico is in beginsel voor hen dus als ze vandaag niet komen dan komen ze volgende week gewoon afzeggen en onderaan de lijst zetten kan gewoonweg niet en als ze dat echt doen dan is dat een perfecte reden om ze een hele dikke schadevergoeding te laten betalen of bijvoorbeeld om in een kort geding bij de rechter te eisen dat ze gewoon volgende week bij jouw komen beginnen ipv pas over 6-10weken

en over de rest ik snap dat je wellicht boos en gefrustreerd bent hierdoor maar dan maar gaan stampvoeteren en ik wil niet meer roepen lijkt me geen gezonde tactiek voor je bedrijfsvoering
Helaas werkt Delta met een slechte aannemer. En ja het is waar vanwege slecht weer gebben ze afgemeld en werden we weer onder aan de streep gezet. Daarom hebben we de aanvraag geannuleerd. en gezien we in ons recht staan, zijn ze hiermee akkoord gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
I. Toning schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:06:
[...]

Helaas werkt Delta met een slechte aannemer. En ja het is waar vanwege slecht weer gebben ze afgemeld en werden we weer onder aan de streep gezet. Daarom hebben we de aanvraag geannuleerd. en gezien we in ons recht staan, zijn ze hiermee akkoord gegaan.
Je kunt vinden dat je in je recht staat. Maar daar heb je natuurlijk helemaal niks aan. Geen glasvezel is alleen maar een verlies voor jezelf, die ene klant minder of meer op een paar miljoen merkt Delta niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:56
[...]

Het was beter geweest om eerst de alternatieven te onderzoeken alvorens op te zeggen.

Die 10 weken waren makkelijk te overbruggen met een 4/5G alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]

fijn dat je in je recht stond. nu heb je niks.
Geen route naar een beter internet. Handiger was de opdracht gewoon laten staan en een 4g tijdelijke oplossing gebruiken.
Nu je niks hebt, wat is je volgende stap?

ik zie 2 opties.
starlink.
of een line of sight verbinding naar een kennis/vriend/familie in de omgeving die wel fiber heeft

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:17
De enige tip die ik je kan meegeven, vraag zo snel mogelijk de glasvezelverbinding opnieuw aan.

Er is geen alternatief voor glasvezel als je geen Ziggo kunt krijgen en zelfs Ziggo vind ik geen alternatief.

Glasvezel heeft de toekomst en kan nog veel sneller dan wat op dit moment wordt aangeboden.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten alleen bij mij werd de aansluiting met een onbekende datum uitgesteld, uiteindelijk werd dat 8 maanden, ik heb toen een adsl aansluiting voor 1 jaar genomen bij een goedkope provider om dat te overbruggen en heb daarna 4 maanden dus 2 abonnementen gehad. Liever dit dan geen glasvezel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Het is natuurlijk wel raar dat je onderaan de planning wordt geplaatst en er geen ruimte wordt gehouden voor slecht weer dagen. In Nederland helemaal niet gek dat het weleens slecht weer is.

Er mag namelijk niet gegraven worden met vorst (daar heb je nu weinig last van) of met harde regen, dan loopt namelijk de geul vol water (en grond onder de tegels naast de geul) en bij het dichtgooien krijg je blubber en gaat het straatwerk langzaam verzakken als het water langzaam verder de grond in zakt.

Verder, hoe snel is de DSL verbinding van KPN, dat is het enige redelijke alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 11-05-2024 09:00 ]

Pagina: 1