Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik zoek een full featured muziek speler voor Linux. Ik gebruik nu Elisa, en dat is echt niet verkeerd maar het enige punt wat me irriteert bij Elisa, is dat ik nog geen manier heb gevonden om de laatst toegevoegde albums te zien.

Kan mijn Plex opstarten om dit te zien, maar op dat moment kan ik net zo goed Plex gebruiken om af te spelen. Maar dan zit ik weer via de browser te rommelen en dat wil ik niet.

Er zijn genoeg spelers, sommigen heel mooi en goed, maar de meesten gaan wat minder goed tot niet overweg met bestanden op een netwerk share. En laat nu heel mijn collectie op mijn NAS staan. :) Op deze manier ben ik dus uiteindelijk bij Elisa uitgekomen.

Dus wat ik zoek is een goed, mooie muziek speler die goed werkt met netwerk locaties zoals Elisa, maar die ookmakkelijk oa de laatst toegevoegde albums kan laten zien

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat bedoel je precies met 'laatst toegevoegde album kan zien'? Als in, het moet naar een (netwerk)pad kijken en alles wat er bij is gekomen moet 'ie automatisch oppakken om af te spelen?

Had je al iets als MPD en de verschillende clients ervoor bekeken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Wat jij beschrijft is wat Elisa doet. Wat ik is in de applicatie zien welke albums als laatste zijn toegevoegd, soortement van sorteer volgorde. Nu heb ik geen idee, en met iets van 3000 albums weet ik ze ook niet uit m'n hoofd. Ik kan zien dat Elisa nieuwe nummers importeert, maar heb geen idee wat.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
afterburn schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:35:
Wat jij beschrijft is wat Elisa doet. Wat ik is in de applicatie zien welke albums als laatste zijn toegevoegd, soortement van sorteer volgorde. Nu heb ik geen idee, en met iets van 3000 albums weet ik ze ook niet uit m'n hoofd. Ik kan zien dat Elisa nieuwe nummers importeert, maar heb geen idee wat.
Ik heb altijd Rhythmbox wel gewaardeerd. Die heeft een koppeling voor onlangs toegevoegde muziek, en een kolomoptie voor datum toegevoegd (die staat standaard niet aan denk ik).
Ik gebruik zelf Jellyfin, die kan het ook, maar dat lijkt op plex en is weer iets meer werk om op te zetten.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 14:23
Ik ben al jarenlang een zeer tevreden gebruiker van Quodlibet. Deze heeft tevens een geavanceerde zoekfunctie. Bijvoorbeeld de laatst toegevoegde nummers zijn met de volgende syntax terug te vinden:
code:
1
#(added < 1 day)

Zie deze docs pagina voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik gebruik nu vooral cmus, hiervoor Rhythmbox.

cmus is een krachtige terminal muziek speler. Na wat gewenning merk je dat het allemaal verrassend eenvoudig werkt met heel veel opties om te tweaken. Deze zit waarschijnlijk al in je distro, echt een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://itsfoss.com/content/images/wordpress/2017/07/cmus-interface.png

[ Voor 15% gewijzigd door CR2032 op 05-05-2024 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft clementine in de bibliotheek de optie "show added" met keuzes vandaag en deze week/maand/jaar.

Ik stel me zo voor dat strawberry (fork van) en amarok (vandaan geforked) dan ook deze optie zullen hebben, maar dat heb ik niet nageplozen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Ik ga de genoemde opties eens proberen. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een goede music player for Linux.
Met windows heb ik altijd Musicbee gebruikt en die had alle opties en een grafische stijl die mijn beviel. Helaas heb ik nog niet de Musicbee voor Linux gevonden en heb ondertussen wel wat spelers geprobeerd, maar zijn het allemaal om de een of andere reden net niet.

Zit er nu half over na te denken om Musicbee in Wine te draaien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
Telin schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:33:
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een goede music player for Linux.
Met windows heb ik altijd Musicbee gebruikt en die had alle opties en een grafische stijl die mijn beviel. Helaas heb ik nog niet de Musicbee voor Linux gevonden en heb ondertussen wel wat spelers geprobeerd, maar zijn het allemaal om de een of andere reden net niet.

Zit er nu half over na te denken om Musicbee in Wine te draaien :o
Dat kan je op zich prima proberen. Het zou moeten kunnen: https://getmusicbee.com/forum/index.php?topic=17074.105 Als je dan toch je favoriete programma hebt, doe je dat gewoon. Het lijkt wel geschreven te zijn in legacy .net framework, da's wel weer jammer. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17
Cyphax schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Dat kan je op zich prima proberen. Het zou moeten kunnen: https://getmusicbee.com/forum/index.php?topic=17074.105 Als je dan toch je favoriete programma hebt, doe je dat gewoon. Het lijkt wel geschreven te zijn in legacy .net framework, da's wel weer jammer. :P
Uiteindelijk ook maar gedaan.
MusicBee draait prima in een 32bit wineprefix met dotnet, xmllite en gdiplus.
(Ik gebruik trouwens alleen wine en winetricks, geen wrappers)

Op een oude installatie ook nog met Bottles geprobeerd. MusicBee draaide wel maar kreeg met geen mogelijkheid voor elkaar dat de cover art werd getoond, alle andere illustraties deden het wel goed :?
Tevens is Bottles een flatpack/sandbox waardoor de integratie met de rest van het systeem niet "naadloos" voelt.

Anyway ik kan MusicBee met wine aanbevelen.
Al is het ergens wel jammer dat er niet iets vergelijkbaars native beschikbaar is.
Pagina: 1