LCD + AB

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:54

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig een interface printje te ontwikkelen voor een HD47780 lcd scherm. Het printje heeft onderandere een pinheader voor de parallel aansluiting en een dimmer functie (dus de backlit heeft een uitstand, gedimt en helder). Ik zit er over te denken om deze aan te gaan bieden voor anderen die ook een lcd willen kunnen aansluiten, maar niet met de ellende willen zitten, van zelf een printje moeten maken, met alle mogelijke dingen die daarbij fout kunnen gaan (ik heb zelf zo al 1 lcd kapot zien gaan... :'()
Een tweede functie die op het printje gebouwd kan worden is een Universal Infrared Reciever, zodat je je pc kan bedienen met een Infrarood AB.
De bedoeling is dat ik dan (indien gewenst) het printje plus alle onderdelen (ex lcd, inc geprogrameerd ICtje, nodig voor de UIR) ga leveneren.
Ik wil alleen voor de tijd weten of er voldoende vraag naar zoiets is.
Misschien, als de vraag groot genoeg is (zeg +50), dat ik ook ga besluiten om de lcd's van EIO.com te gaan leveren, het wordt voor mij dan namelijk mogelijk om in bulk te bestellen, wat de prijs behoorlijk zal drukken. 8-)

Voor de mensen die interesse hebben, pleaz mail naar
LCD@groovy.myweb.nl

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 21:55 schreef deepbass909 het volgende:
Ik ben op het moment bezig een interface printje te ontwikkelen voor een HD47780 lcd scherm. Het printje heeft onderandere een pinheader voor de parallel aansluiting en een dimmer functie (dus de backlit heeft een uitstand, gedimt en helder). Ik zit er over te denken om deze aan te gaan bieden voor anderen die ook een lcd willen kunnen aansluiten, maar niet met de ellende willen zitten, van zelf een printje moeten maken, met alle mogelijke dingen die daarbij fout kunnen gaan (ik heb zelf zo al 1 lcd kapot zien gaan... :'()
Een tweede functie die op het printje gebouwd kan worden is een Universal Infrared Reciever, zodat je je pc kan bedienen met een Infrarood AB.
De bedoeling is dat ik dan (indien gewenst) het printje plus alle onderdelen (ex lcd, inc geprogrameerd ICtje, nodig voor de UIR) ga leveneren.
Misschien, als de vraag groot genoeg is (zeg +50), dat ik ook ga besluiten om de lcd's van EIO.com te gaan leveren, het wordt voor mij dan namelijk mogelijk om in bulk te bestellen, wat de prijs behoorlijk zal drukken. 8-)

LCD@groovy.myweb.nl
Tweakers doen het denk ik liever zelf !!
Als het dan lukt is de voldoening groter !! Kant en klaar kan (bijna) iedereen !!

Alhowel je idee voor een Universal Infrared Reciever leuk is !!
Dit zou ik ook wel willen.
Ik heb pas sinds een paar dagen een lcd, maar IR zou een leuke aanvulling zijn :9

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 23:27 schreef -Dissection- het volgende:

[..]

Tweakers doen het denk ik liever zelf !!
Als het dan lukt is de voldoening groter !! Kant en klaar kan (bijna) iedereen !!

Alhowel je idee voor een Universal Infrared Reciever leuk is !!
Dit zou ik ook wel willen.
Ik heb pas sinds een paar dagen een lcd, maar IR zou een leuke aanvulling zijn :9
Het idee is ook dat ik alleen een printje lever met losse componenten. Mijn ervaring is dat een unverseel printje erg kwetsbaar is, en uit mijn omgeving merkte ik dat er best wel interesse was voor zo'n printplaatje.
En na het bouwen heb je ng steeds de voldoening dat je het zelf in elkaar heb gezet.
Ik zit op het moment nog volop in de ontwikkeling van het ding, en heb nog geen kans gehad om de UIR te testen (moet eerst een werkende programmeerbank maken).
Ik hoop over een paar weken een 100% werkend exemplaar te hebben, en zal er dan ook foto's van publiceren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

Op zondag 09 september 2001 21:55 schreef deepbass909 het volgende:

LCD@groovy.myweb.nl
LCD via IRda dat is gewoon ideaal man :9
kan nie w8en

.....inc geprogrameerd ICtje :? voor indentieficatie ir module? ?
komt er ook een programma bij? of kan je gewoon standaart lcd progies gebruiken

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Klinkt mooi, maar heb je al een idee wat dat ongeveer gaat kosten..? En is tie lekker simpel op een standaard parallel lcd-tje aan te sluiten..? Zo ja, dan ben ik denk ik wel geïnteresseerd.. ;)

Verwijderd

Ik ben nu zelf ook bezig om een pc via afstandsbediening te bedienen voor mp3 en dvd playback in de woonkamer, lcd erin en gaan met die banaan...

Check voor pics en story op:

http://www.sharkystuff.com

Ben nog aan het updaten, want zit nog middenin de bouw van een custom kast van MDF!

Afstandsbediening werkt heel goed, scheelt een boel heen en weer geloop!

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het wordt een Infrarood ontvanger op basis van de Universal Infrared Reciever, welke een geprogrameerd ic'tje gebruikt om de IR signalen om te zetten in FIFO codes, waardoor de proc niet meer belast wordt. Dit is vooral gunstig voor wat oudere en lichtere machine, zoals die van mijn, die gebaseerd gaat worden op een AMD K6-2 op 266Mhz. Die is namelijkt te licht om tijdens het afspelen van DVD's ook nog de IR signalen te kunnen verwerken.
De LCD wordt via de parallele kabel gestuurd, en de IR ontvanger via de seriële, maar ik ben van plan om alle signalen via 1 kabel te laten lopen, en deze pas bij de pc op te splitsen in een seriële en parallele aansluiting.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 13:56 schreef Mr.Redboost het volgende:
Klinkt mooi, maar heb je al een idee wat dat ongeveer gaat kosten..? En is tie lekker simpel op een standaard parallel lcd-tje aan te sluiten..? Zo ja, dan ben ik denk ik wel geïnteresseerd.. ;)
De kosten zijn sterk afhankelijk naar hoeveel mensen interesse hebben, aangezien ik de printjes in een fabriek wil laten maken, en de prijs sterk daalt naarmate er meer worden afgenomen. Ook componenten worden goedkoper naarmate er meer afgenomen wordt.
Ik schat dat de kost voor het printje en de onderdelen (ex lcd en behuizing) rond de 50,- zal komen te liggen.
Zodra er meer structuur en voortgang komt in mijn prototype zal ik een site maken met screenshots en het laatste nieuws. Daar zal ook software op komen te staan voor de lcd en IR ontvanger.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 01:06 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

LCD via IRda dat is gewoon ideaal man :9
kan nie w8en

.....inc geprogrameerd ICtje :? voor indentieficatie ir module? ?
komt er ook een programma bij? of kan je gewoon standaart lcd progies gebruiken
Alle hardware werkt met de standaard LCD en IR ontvanger software (zoals bijv IRassist).
Het IC'tje heeft alleen als functie dat het IR signaal hardwarematig verwerkt wordt, en niet meer door de software (vergelijkbare voordelen als tussen een hardware en soft modem). Ik heb alleen zelf gemerkt dat het een best uitdaging kan zijn om dat ictje te programeren, vandaar dat ik die geprogrameerd aan wil gaan bieden.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik ben wat rond gaan vragen, en het printje gaat ongeveer 15 gulden kosten (zonder componenten). Ik hoop zeer snel mijn 2 versie af te hebben, en ga daarvan dan een aantal foto posten.
Het valt me btw op dat veel mensen met een lcdtje het ding wel aangesloten krijgen, maar dan alleen met moeilijke en vooral tere draad verbindingen (heb ik ook eerst gedaan, ging erg snel kapot).

Pagina: 1