Vast contract afsluiten en dan zonnepanelen nemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brugk000
  • Registratie: Juni 2022
  • Nu online
Situatie:

Ik heb nu een contract bij Budget Energie en kan verlengen met een 1 of 3 jarig contract.
Ik heb geen zonnepanelen maar overweeg ze wel te nemen.

Vraag:

Als ik verleng met een 3 jarig contract en neem dan zonnepanelen is er dan van invloed op mijn vaste contract?

Alvast dank voor de reacties

Kees

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:02
Dat vroeg ik mij laatst ook af. Zijn er al aanbieders die zichzelf hiertegen beschermen in de voorwaarden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:25
Ja, er zijn aanbieders die gewoon alle kosten standaard in hun contract benoemen. Dus ook al heb je geen zonnepanelen, staat er in het contract wel iets vernoemd als 'terugleverkosten'.
Dus zodra je zonnepanelen krijgt en gaat terugleveren, ga je bij die maatschappijen toch betalen.
Dus dat is even goed nakijken bij de verschillende vergelijkers en maatschappijen.

BudgetEnergie is er dacht ik een van, maar het schijnt ook zo te zijn dat hun verlengingsaanbod uitgaat van je oude contract en voorwaarden en dat het er dan dus juist nog niet in staat.

Greenchoice heeft 3-jaar contracten zonder boete als je geen zonnepanelen hebt.

En er zijn er nog een paar, maar die weet ik zo niet.
(Info van her en der op het forum gelezen te hebben.)

In jouw geval @brugk000 zou ik het verlengaanbod vergelijken met oa wat GC te bieden heeft en nog een of 2 andere. Is dat de gunstigste die aangan en dan het contract en de voorwaarden even goed doornemen of er echt niks instaat over terugleverkosten. Je hebt 14 dagen om het anders alsnog op te zeggen en toch voor een van de anderen te gaan.

Succes.