Soms geen video output van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makra
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-11-2024
Beste Mede Tweakers,

Na uren op het internet te zoeken kom ik er gewoonweg niet uit, ik weet ook niet zo goed hoe ik het probleem moet uitleggen maar ik zal mijn best doen. Ongeveer een half jaar geleden heb ik een nieuwe PC gebouwd met de volgende specificaties samen met een nieuwe Dell g2724d monitor:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 185,99€ 185,99
1MoederbordenMSI B650 Gaming Plus WiFi€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC€ 628,-€ 628,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 90,95€ 90,95
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim 2€ 24,35€ 24,35
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B5200C40€ 99,90€ 99,90
1VoedingenCorsair RM650 (2023)€ 84,55€ 84,55
1Solid state drivesWD Black SN770 1TB€ 78,90€ 78,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.357,64

Deze moederbord heeft een handige EZ Debug licht systeem wat ik makkelijk af kan lezen door het glazen paneel. Het probleem is dus wanneer ik de PC opstart zie ik een reeks van lichtjes afgaan.

Als ik dus opstart krijg ik eerst een oranje licht voor een lange tijd en daarna niks meer. Ik zie wel mijn RGB Fans draaien en licht geven maar de pc doet voorderest niks. Als ik dan de restart knop op mijn PC aandoe dan zie ik weer lang het oranje lichtje en het witte licht. Het lijkt er dus op in de normale boot dat het mijn videokaart niet aandoet??? Heel vervelend natuurlijk om elke keer weer opnieuw op te starten voordat ik de pc kan gebruiken. Heeft iemand een idee? Alle suggesties zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 10:49
Je hebt rood geel wit en groen. kan zijn dat oranje rood is. Dat zou CPU moeten zijn en wit is je GPU

ik heb sterk het vermoeden dat een pin verbogen is op je moederbord. of geheugen problemen.
heb je wel het geheugen in de juiste socket zitten. (A2 en B2)

Manual:
https://download.msi.com/...mb/B650GAMINGPLUSWIFI.pdf

check ook even je kabels, vooral de 12V kabel die naar de GPU gaat is berucht. op de video kaart mag de connector geen stress hebben, ik heb de zelfde kast en bijna de zelfde kaart maar dan van Gigabyte en heb netjes de kabel kunnen verwerken. de kabel mag ook niet schuin zitten.. Nu valt het uitbranden probleem best wel mee bij een 4070 super, maar geen contact is geen contact. check ook de voeding kant even dat daar alles vast zit en je hebt ook de CPU pwr1 connector aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makra
Hi, bedankt voor de reactie!

Vanochtend weer pc opgestart en ik zie inderdaad niet oranje maar geel voor een lange tijd. Ik heb geheugen inderdaad in A2, B2. Alle power connectors zitten ook goed vast in de GPU/CPU/moederbord. Maar ik zal ze nog wel even allemaal aandrukken en dan vooral de GPU.
Wel apart want vanochtend startte hij wel in een keer op. Het is zo willekeurig wanneer die wel en wanneer die niet video output geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 06:05
makra schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:16:
Hi, bedankt voor de reactie!

Vanochtend weer pc opgestart en ik zie inderdaad niet oranje maar geel voor een lange tijd. Ik heb geheugen inderdaad in A2, B2. Alle power connectors zitten ook goed vast in de GPU/CPU/moederbord. Maar ik zal ze nog wel even allemaal aandrukken en dan vooral de GPU.
Wel apart want vanochtend startte hij wel in een keer op. Het is zo willekeurig wanneer die wel en wanneer die niet video output geeft.
Als je fastboot uitschakelt in de bios, krijg je dan wel beeld bij een koude start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makra
@Falcon93 Oh goeie, ik ga dat eens proberen! Het lijkt erop dat ik de fast boot optie niet kan vinden. Ik zag online dat het ook andere mensen is overkomen die een setting zoals secure boot aan hadden gezet en het niet meer terug konden vinden. Ik heb hetzelfde probleem, heb de BIOS gereset maar kan de optie "Fast Boot" niet vinden. Enig idee?

[ Voor 91% gewijzigd door makra op 04-05-2024 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 06:05
makra schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 11:53:
@Falcon93 Oh goeie, ik ga dat eens proberen! Het lijkt erop dat ik de fast boot optie niet kan vinden. Ik zag online dat het ook andere mensen is overkomen die een setting zoals secure boot aan hadden gezet en het niet meer terug konden vinden. Ik heb hetzelfde probleem, heb de BIOS gereset maar kan de optie "Fast Boot" niet vinden. Enig idee?
Anders eerst even de bios van je moederbord updaten en die van je videokaart (indien van toepassing). Wellicht lost dat het e.e.a ook op :)
Pagina: 1