Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedoeling van deze build is een gamesysteem voor zoonlief van 14. Ook pa zelf zal er wel eens achterkruipen. Ik twijfel enorm tussen een vol 1440P systeem en een 1080P setup. Om het budget enigzins binnen de perken te houden ben ik nu gegaan voor een systeem dat vooral futureproof is qua basis. Een beetje RGB zit er in om de SAF (son acceptancy) ook tevreden te stellen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum voor de PC excl. monitor ligt rond de 1250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten die op 1080P goed draaien, met als extra dat we in de toekomst kunnen opschalen naar 1440P. Ik houd er rekening mee dat we dan evt. van monitor zouden moeten switchen, maar dat is OK. Voeding, Videokaart en processor lijken me nog mooi te upgraden op later moment.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet super merkvast. Ben wel gecharmeerd van Asus, maar denk dat de onderdelen vooral een beetje bij elkaar moeten passen qua looks. De kast is vanwege de WAF
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Upgradability.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Bang for the buck. Balans in onderdelen. Reality check op mijn keuzes!
Bedoeling van deze build is een gamesysteem voor zoonlief van 14. Ook pa zelf zal er wel eens achterkruipen. Ik twijfel enorm tussen een vol 1440P systeem en een 1080P setup. Om het budget enigzins binnen de perken te houden ben ik nu gegaan voor een systeem dat vooral futureproof is qua basis. Een beetje RGB zit er in om de SAF (son acceptancy) ook tevreden te stellen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum voor de PC excl. monitor ligt rond de 1250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Componenten die op 1080P goed draaien, met als extra dat we in de toekomst kunnen opschalen naar 1440P. Ik houd er rekening mee dat we dan evt. van monitor zouden moeten switchen, maar dat is OK. Voeding, Videokaart en processor lijken me nog mooi te upgraden op later moment.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet super merkvast. Ben wel gecharmeerd van Asus, maar denk dat de onderdelen vooral een beetje bij elkaar moeten passen qua looks. De kast is vanwege de WAF
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Upgradability.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Bang for the buck. Balans in onderdelen. Reality check op mijn keuzes!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 185,99 | € 185,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 176,- | € 176,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 OC Edition 8GB GDDR6 | € 337,- | € 337,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 127,90 | € 127,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 87,97 | € 87,97 |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 1TB | € 64,90 | € 64,90 |
Totaal | € 1.161,56 |
[ Voor 4% gewijzigd door TweakErwin op 03-05-2024 13:50 ]