Toon posts:

Upgraden en dan...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze vraag helemaal hier thuis hoort maar dat merken we vanzelf wel. Mijn vraag is:
Wat moet ik allemaal doen voordat of nadat ik m'n computer ga/heb geupgrade, dwz, ik wil er een nieuw mobo, proc inzetten, wat voor voorzorgmaatregelen kan ik het beste nemen? Moet ik bijvoorbeeld van te voren nieuwe drivers downloaden of kan dat naderhand ook nog? Ik vraag dit omdat ik heb begrepen dat je ook windows opnieuw moet installeren. Dus vroeg ik me af of je computer het meteen wel doet nadat ik die nieuwe hardware erin gezet heb?
Kan iemand me hier iets meer over vertellen of bestaat er al ergens een mooie handleiding ofzo voor.

Alvast bedankt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Als je een compleet andere chipset hebt, dan is het wel aan te bevelen windows opnieuw te installeren ja (ik zou het wel doen in ieder geval). Tja, drivers bij de hand hebben lijkt me wel makkelijk, wat denk je daar zelf van?
Enne, nadat je 't spul hebt opgewaardeerd zal de huidige install vast wel willen booten (Windows herkent nieuwe zaken als PCI bridge en dat soort spul), maar als je specifieke drivers nodig hebt voor de chipset (b.v. de illustere 4-in-1's in het geval van VIA) zal hij pas optimaal performen als je die er ook op zet. Ik weet niet in hoeverre zo'n oude install botst met nieuwe en oude (reeds geïnstalleerde) chipset drivers, maar da's volgens mij ook behoorlijk afhankelijk van de harware.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb moet herintaleren oude win98 en win Me waren er onstabiel en W2k starte niet meer door.

plus ik ben van 128MB naar 768MB gegaan dus heb nu alleen W2K opnieuw geintalleerd.

en je drivers moet je wel hebbe klaarstaan van internet de niuwste of van CD-rom.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

[topic=152092/1/100]

Beginners handleiding: het zelf bouwen van een PC in 20 stappen

Windows installeren

(Partitie maken/verwijderen is niet van toepassing)

een Windows opstart diskette kun je hier downloaden Windows boottdisk

Ik hoop dat je hier voldoende informatie aan hebt, zoniet dan horen we het wel suc6 ermee ! ;)..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zou eerst kijken welke drivers je nodig hebt,en dan op inet kijken of er nieuwe van zijn :)
dan formateren , alles in elkaar zetten en dan alles installeren :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(