Hallo allemaal,
Binnenkort gaan wij verhuizen naar ons eerste koophuis. Op dit moment wonen we nog in een klein appartement waar ik al gebruikmaak van een smart home systeem. Mijn huidige setup omvat:
Nu is mijn huidige Homey wat verouderd en ben ik aan het overwegen wat ik in mijn nieuwe huis wil doen. De eenvoud van plug-and-play is aantrekkelijk, maar met Home Assistant heb je natuurlijk meer flexibiliteit.
De volgende onderdelen wil ik meenemen naar mijn nieuwe huis:
Wat zouden jullie in deze situatie aanraden? Ik volg enkele discussies en zie dat Home Assistant flink is verbeterd, maar ik twijfel nog. Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen!
Binnenkort gaan wij verhuizen naar ons eerste koophuis. Op dit moment wonen we nog in een klein appartement waar ik al gebruikmaak van een smart home systeem. Mijn huidige setup omvat:
- Homey
- Philips Hue (lampen en ledstrips)
- Aqara (sensoren en schakelaars)
- Enkele Action ledstrips
- Diverse slimme stekkers van verschillende merken
Nu is mijn huidige Homey wat verouderd en ben ik aan het overwegen wat ik in mijn nieuwe huis wil doen. De eenvoud van plug-and-play is aantrekkelijk, maar met Home Assistant heb je natuurlijk meer flexibiliteit.
De volgende onderdelen wil ik meenemen naar mijn nieuwe huis:
- Thermostaat
- Verlichting: Ik overweeg om over te stappen van Hue-lampen naar slimme schakelaars in de muur. Op die manier kunnen de schakelaars normaal worden gebruikt (handig als er gasten langskomen!) en wordt het ook betaalbaarder.
- Sensoren
- Deurbel
- Gordijnen of rolgordijnen
Wat zouden jullie in deze situatie aanraden? Ik volg enkele discussies en zie dat Home Assistant flink is verbeterd, maar ik twijfel nog. Graag hoor ik jullie ervaringen en adviezen!