iCloud password groups: welke policies in Jamf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Mijn vraag:
Ik werk bij een grote corporate, waar ze vooral Windows computers hebben, maar ik gelukkig een Macbook mag gebruiken. Ze gebruiken Jamf om deze Macs in te stellen en te beveiligen. Werkt prima. Maar... ze hebben iets ingesteld, waardoor ik iCloud Password Groups (https://support.apple.com...mac-help/mchlc00a3602/mac) niet kan gebruiken. Die hele functionaliteit zie ik gewoon niet in het wachtwoorden deel van de systeeminstellingen. Dit is vervelend, want ik deel via m'n iCloud wel een paar wachtwoorden met mijn partner, maar deze kan ik dus niet benaderen op mijn Mac.
Ik denk dat dit komt door een instelling/policy van mijn werk. Zij gebruiken Jamf, maar eerlijk gezegd, zijn ze niet heel happig om mij te hebben ("Gebruik maar Windows", "We weten het ook niet zeker", "Je moet bij iemand anders zijn... maar wie?"), dus ik wil ze even een zetje in de goede richting duwen. ;-)
Weet iemand welke instelling in Jamf, of welke policy instelling, iCloud Password Groups aan/uit zet op een Mac?

Relevante software en hardware die ik gebruik
macOS Sonoma 14.4.1
Jamf Connect Version: 2.34.0 Build 5982

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb natuurlijk op Google gezocht, maar kan niet echt iets vinden over het instellen van Password Groups. De iCloud Keychain werkt, en synchroniseert ook goed (naar bijv. m'n iPhone), alleen de Password Groups werkt niet. Ook heb ik geen toegang tot Jamf (maar als ik weet waar je dit kan vinden, dan willen m'n IT afdeling het vast oppakken).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
OK, ik ben zelf een stap verder... Op deze pagina zie ik de policies die je in kan stellen: https://support.apple.com...nt/dep739685973/1/web/1.0

Daar is ook de policy "Share Passwords over Airdrop". Als ik die policy aan zet (op een andere, niet door werk beheerde Mac), dan verdwijnen de Password Groups.
Dit lijkt dus een bug te zijn in de policies van macOS, want er staat niks over Password Groups in de omschrijving, alleen dat je niet meer kan delen via Airdrop (en dat is echt iets anders).

Waar zou ik dit aan kunnen kaarten?