Deurkozijnen vervangen voor of na nieuwe dekvloer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisjansen33
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:21
Ik ga mijn appartement renoveren en twijfel over de volgorde van het laten plaatsen van nieuwe deurkozijnen en het aanbrengen van vloerverwarming met een nieuwe dekvloer.

Is het verstandig de deurkozijnen na de nieuwe dekvloer te plaatsen? Of is het praktischer qua aansluiting op de vloer om dat erna te doen?

[ Voor 84% gewijzigd door dennisjansen33 op 03-05-2024 11:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:43

K1p

Ik heb eerst de kozijnen gedaan voor het egaliseren. Is er keurig omheen gevloeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBYJMEI
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-05 20:30
Wij hebben eerst de dekvloer gestort en pas op het allerlaatst het deur kozijn vervangen. Dan moet het zand cement wellicht nog iets aangesmeerd worden als je een kier hebt, maar dat is prima te doen. Ik (en de aannemer ) vonden het risico dat onze prachtige nieuwe voordeur zou beschadigen tijdens die werkzaamheden veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
tegenwoordig gebruikt men in nederland bijna altijd montagekozijnen (dan is de opening klaar ( incl dekvloer) en daar zet je hem in. vroeger werden er nog wel eens inmetselkozijnen gebruikt van hout of staal en dan loopt er ook wel eens een strip onder de dekvloer door welke vaak voor scheuren zorgde en mede daarom waren drempels in de deuropening wel handig :P maar die zie je bijna niet meer.

Ik zou dus eerst de dekvloer doen en dan pas kozijnen plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 03-05-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisjansen33
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:21
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Het gaat trouwens voornamelijk omtrent de kozijnen van de binnendeuren, aangezien de rest voor de VvE is :)

Maar naast de andere werkzaamheden die plaats gaan vinden zou het zonden zijn als ze beschadigd worden.

Had nog wat advies gekregen van verschillende aannemers en die gaven aan dat je de kozijnen ook prima kan weg halen, vervolgens de dekvloer storten en daarna de nieuwe kozijnen erin laten zetten.

Ben er nog niet helemaal uit, maar ach. Er moeten ook onverwachts drie muren uit, dus heb nog wat uitstel.