Advies gevraagd voor nieuwe headset voor met name gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:38
Beste mede tweakers,

Ik ben op dit moment in het bezit van een Beyer Dynamic DT770 Pro 80 Ohm koptelefoon en wil weer een goede nieuwe koptelefoon kopen. Ik ben zeer tevreden met de Beyer Dynamic, echter mis ik in sommige shooter games nog wel wat precisie van bijvoorbeeld voetstappen en schoten etc. Het is verre van slecht maar dit kan nog beter.

De headset die ik zoek moet voldoen aan onderstaande wensen:

- Bedraad
- Moet comfortabel zijn, ook met wat langere gametijd
- Heb geen specifieke merk voorkeur maar het moet wel degelijk zijn

- Moet een gesloten koptelefoon zijn, ik wil niet dat mijn vrouw het geluid hoort als ze televisie aan het kijken
is.
- De headset hoeft niet per se een microfoon te hebben, ik heb een externe microfoon die prima werkt.
- Ik zoek een headset die een vol geluid heeft over het gehele bereik
- Budget circa 250 euro, hier verwacht ik wel iets goeds voor te kunnen vinden

Ik heb vorig jaar de Steelseries Arctis Nova Pro wired headset gekocht, echter viel mij toen het geluid erg tegen. Het volume was heel laag en het bass niveau was duidelijk minder dan de Beyer Dynamic. Ik heb toen gespeeld met de instellingen in de DAC van de headset en iets beter gekregen, echter zeker niet naar wens.

Dus eigenlijk zoek ik een headset die goed is in precisie in games, maar ook nog wel wat bass heeft en niet alleen hoge tonen.

Modellen die ik verder heb bekeken zijn de MMX-300 en de TYGR. De MMX-300 schijnt echter vergelijkbaar te zijn met de DT770 Pro met uitzondering van afstelling en microfoon inclusief. De DT770 Pro X versie zit ik ook naar te kijken maar nog weinig over kunnen ontdekken.

Een andere optie die ik overweeg is om een DAC versterker los te kopen en mijn DT770 Pro te houden. Is het tevens zo dat de gaming/surround headsets qua volume sowieso lager zijn en dat het geluid scheller/helderder is ? Het kan zijn dat ik dan moet wennen aan surround geluid ;) >:)

Ik heb het volgende moederbord in mijn pc: uitvoering: ASRock Z790 Pro RS

[ Voor 3% gewijzigd door jerrot op 03-05-2024 10:56 . Reden: aanpassing ]

Beste antwoord (via jerrot op 03-05-2024 13:03)

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-09 20:56
De beste update aan je geluid die je nu kunt maken is denk ik inderdaad een losse DAC kopen. Echte surround headsets zijn er niet zoveel, de meeste surround headsets hebben ook gewoon een speaker per oorschelp, dmv sw wordt de surround gesimuleerd. Wat ook wel kan helpen is spatial sound aanzetten in windows. Windows Sonic is gratis. Je hebt ook een betaalde variant.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:47
Gebruik zelf al vele jaren Sehnheiser headsets, veel shooters gespeeld en horen waar mensen vandaan komen is dan 50% van de game dus erg belangrijk.

Of dit apparaat voldoet aan jouw eisen of beter is dat wat je nu gebruikt.. geen idee. Echter zou je het mee kunnen nemen in je overweging.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
De beste update aan je geluid die je nu kunt maken is denk ik inderdaad een losse DAC kopen. Echte surround headsets zijn er niet zoveel, de meeste surround headsets hebben ook gewoon een speaker per oorschelp, dmv sw wordt de surround gesimuleerd. Wat ook wel kan helpen is spatial sound aanzetten in windows. Windows Sonic is gratis. Je hebt ook een betaalde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zamoraak schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:02:
Hij heeft een 80 Ohm headset, als hij maximum volume te laag vindt, dan zou een aparte DAC een logische oplossing zijn. Maar dat vindt hij niet, dus welk probleem moet een DAC oplossen? Beter stappen horen zal eerder iets van equalizer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:38
Sissors schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:16:
[...]

Hij heeft een 80 Ohm headset, als hij maximum volume te laag vindt, dan zou een aparte DAC een logische oplossing zijn. Maar dat vindt hij niet, dus welk probleem moet een DAC oplossen? Beter stappen horen zal eerder iets van equalizer zijn.
Hi Scissors, het maximum volume is op mijn huidige DT 770 headset geen enkel probleem. Die is luid zat. Echter zoek ik een headset of DAC die qua tonen/kwaliteit net wat meer bijvoorbeeld voetstappen of schoten nog beter laat horen.

De Arctis headset die ik had die was aan de zachte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
DAC zorgt voor meer dan luider volume. Het geluid wordt ook beter en met name gedetailleerder. Dit kan zeker helpen met het horen van voetstappen. Het zal het geluid niet meer of minder surround maken. Daarvoor kun je het beste een SW oplossing gebruiken. De verschillen zijn wel subtiel. Maar je hebt al een deftige koptelefoon. Bij geluidsapparatuur heb je op een gegeven moment nu eenmaal diminishing returns.
Pagina: 1