Nieuwe 65 inch tv met soundbar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik zoek een?
65 inch tv

Wat is je budget?
Idealiter EUR 2000, inclusief soundbar (wel enige flexibiliteit met budget)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk series/films kijken, heel misschien af en toe gamen (Nintendo switch) maar dat speelt eigenlijk niet mee bij het maken van een keuze. We willen een tv kopen die goed is voor de komende jaren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voornamelijk consumentenbod en Rtings gebruikt voor onderzoek doen. Ik twijfel tussen een OLED vs LCD.

Voor OLED de twijfel ik tussen Samsung s90c & LG b3/c3.

Voor LCD twijfel ik tussen Samsung qn90c & sony x90l/x95l

Uiteraard sta ik open voor andere aanraders.

Wb de soundbar zat ik te denken aan de Samsung q800c ingeval van een Samsung merk tv. Nog niet verder gezocht.

Welke vragen heb je hier nog over?
In eerste instantie had ik mijn zinnen gezet op een OLED tv. Echter, wij zijn net verhuisd en op de plek waar de tv komt te staan is er direct zonlicht van ong 9.00u - 10.30/11.00u. Op dit moment nog geen gordijnen voor het raam en weet ook niet of we dat gaan doen. Ik las hier op Tweakers over het inbrandingsrisico voor OLED tvs, dus derhalve ook naar LCD tvs gaan kijken. Zie hieronder. Wat raden jullie aan?

We gaan de tv niet bevestigen aan de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWwMpvOItk0jHGTn2Q-96gI3cFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moHaPdEAGEd8DF97pXuWkUvO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Yrkh88 op 03-05-2024 10:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Je hoopt natuurlijk dat het je nooit overkomt, maar overweeg ook de aftersale mee in je keuze, want die is bij sommigen om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:38
In de ochtend is de zonkracht relatief laag, dit biedt echter geen garantie dat er wel of geen vlekken op een OLED TV kunnen ontstaan (is nl. afhankelijk van meerdere factoren). Hierdoor is een LCD een veiligere keuze, met name wanneer je er nog niet over uit bent of jullie de zon willen blokkeren.

Wanneer je waarde hecht aan een accurate weergave is de Sony X95L (wellicht ook elders te vinden voor dezelfde prijs) de beste keuze, de door jouw genoemde Q800C soundbar biedt veel bang for the buck en kan prima gecombineerd worden met de genoemde Sony.

Aftersales is na twee jaar bij de meeste winkels om te janken, helaas vaak ook wanneer je een meerprijs betaald bij de lokale ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 22:58
Gelukkig zijn er steeds meer televisies te krijgen van 65 inch binnen dat budget.
Denk er ook even aan of bijvoorbeeld bij Samsung het missen van DTS en Dolby Vision geen probleem is.

Algemeen gezien komt Sony er het beste vanaf als het gaat om beeldkwaliteit, maar daar betaal je weer voor.

Wat betreft de service van winkels, en dan ook lokale winkels, kan het ook gewoon binnen 3,5 maand al compleet de mist in gaan. Een gebruikt toestel verkopen als nieuw, en dan de klant beschuldigen van datgene dat mist als het toestel een defect krijgt. En ook nog proberen een Wertgarantie daarvoor te misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
Bedankt! De Sony X95L lijkt een prima prijs te hebben (1599). Ik zal Smit eens bellen of ze nog een speciale aanbieding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCUS
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
En waar wordt deze voor die prijs aangeboden??
Yrkh88 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:29:
Bedankt! De Sony X95L lijkt een prima prijs te hebben (1599). Ik zal Smit eens bellen of ze nog een speciale aanbieding hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yrkh88
Bij Smit, zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H711IyIhN05gw2jyQDEdMA_79vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANDkxid9MBtQBaG1vGMCZ2Hq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
Vandaag toch nog even langs Mediamark gegaan om de opties te bekijken. De verkoper gaf aan dat de ochtend zon niet sterk is, dus 2u ochtend zon zou geen probleem moeten zijn. Hoe denken jullie daarover?

Opties waar ik nu over twijfel zijn OLED: C3 vs S90/95C vs A95L
LCD: QN90C vs X95L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:25
Ja hebben de modellen van Sony echt de beste beeldkwaliteit? Ik dacht dat LG/Samsung altijd beste panelen had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:21

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Yrkh88 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:19:
Vandaag toch nog even langs Mediamark gegaan om de opties te bekijken. De verkoper gaf aan dat de ochtend zon niet sterk is, dus 2u ochtend zon zou geen probleem moeten zijn. Hoe denken jullie daarover?
Het punt is dat je zegt "tot 11:00". Maximale zonkracht heb je om 13:00 (niet 12:00, want zomertijd). Dus twee uur verwijderd van het moment dat de zon maximale kracht heeft. Dat vind ik toch wat gevaarlijk, de zon is best wel sterk om 11:00, ik denk dat het je wel lukt om je huid te verbranden als je op dat moment op het strand loopt.

Vroege ochtendzon is niet zo'n probleem, omdat de zon dan veel minder krachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
hotymoty schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 19:35:
Ja hebben de modellen van Sony echt de beste beeldkwaliteit? Ik dacht dat LG/Samsung altijd beste panelen had?
Sony gebruikt doorgaans panelen van lg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:49
Nvt was al gepost :) mischien als je smit arnhem belt dat die x95L nog lager kan.

[ Voor 86% gewijzigd door Amaze86 op 05-05-2024 15:36 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
dmantione schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:08:
[...]

Het punt is dat je zegt "tot 11:00". Maximale zonkracht heb je om 13:00 (niet 12:00, want zomertijd). Dus twee uur verwijderd van het moment dat de zon maximale kracht heeft. Dat vind ik toch wat gevaarlijk, de zon is best wel sterk om 11:00, ik denk dat het je wel lukt om je huid te verbranden als je op dat moment op het strand loopt.

Vroege ochtendzon is niet zo'n probleem, omdat de zon dan veel minder krachtig is.
Ja precies. Vandaag extra opgelet, zon was om 10.30u weer weg van waar de TV komt te staan.

Ik kreeg nu de aanbieding om de LG C4 voor EUR 2050 aan te schaffen. Dus het wordt die of toch de Sony X95L voor EUR 1599...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
BTW - iemand nog een aanrader voor soundbar?

Kreeg deze aangeraden om evt te pairen met de LG C4:
  • Harman Kardon Citation 700 of 1100
  • JBL Bar 1000 of Bar 1300
Ik had eigenlijk de Samsing Q800C in gedachten obv Consumentenbond, maar lijkt niet de beste keuze voor een LG tv (kan wel met de Sony X95L als die het wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
even voor de mensen emt ochtendzon:
ochtendzon heeft meer stralingskracht dan avondzon (vandaar dat oost panelen meer opwekken dan west).
ECHTER, als je kijkt naar wanneer reflecties vervelend zijn; hoe vaak kijk je 's morgens tv (geldt zelfde met zonnepanelen).

Voor rest: staat raam volgens mij niet op oost maar meer noord-oost, gezien zon zo vroeg al weg is, dus dan is het niet zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
Bedankt!

Reflecties maak ik mij niet veel zorgen over, want zoals je zegt: kijk amper TV in de ochtend/overdag. Eigenlijk bijna alleen in de avond..

Ik maak mij meer zorgen over potentieel inbrandings risico..maar begin nu daar wat minder bezorgd over te worden obv wat ik lees & hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
99ruud99 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:28:
ochtendzon heeft meer stralingskracht dan avondzon
Is dat niet omdat we laat opstaan? Als het hoog zomer is, dan is het om 04:30 al licht, maar dan ligt iedereen nog op één oor. Terwijl we in de avond op blijven totdat het donker wordt. Dus daarom kan het lijken dat de zon in de ochtend sterker is. Ik zie in ieder geval geen natuurkundige reden waarom de ochtend sterker zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Yrkh88 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:21:
Ja precies. Vandaag extra opgelet, zon was om 10.30u weer weg van waar de TV komt te staan.
Dat half uurtje helpt zeker om de dosis straling die de TV te verwerken krijgt een heel stuk te verminderen, maar wat moeten we in het grensgebied adviseren? Ik vind het nog steeds redelijk link. Als je er nog iets vanaf kunt halen, bijvoorbeeld door de televisie iets hoger te plaatsen / te hangen, komen we bij uren uit dat zonkracht niet langer als groot probleem beschouwd kan worden, en dan zou je voor de C3 kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
Ik ga de TV iets naar links verschuiven, dus dan zou hij nog iets minder lang in de zon staan.

Stiekem wil ik gewoon een OLED.. en waarschijnlijk de C4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCUS
  • Niet online
Ik durf OLED niet aan, heb vandaag de X95L aangeschaft bij Smits die je had genoemd! Ben heel benieuwd. We hebben al 2 Sony’s van meer dan 12 jaar oud, een verbetering moet het worden t.o.v. de huidige kdl42ex720 😂
Yrkh88 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:27:
Ik ga de TV iets naar links verschuiven, dus dan zou hij nog iets minder lang in de zon staan.

Stiekem wil ik gewoon een OLED.. en waarschijnlijk de C4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrkh88
Goede keuze denk ik (en sowieso een verbetering)! Waarom durfde je de OLED niet aan, vanwege risico op inbranding of reflectie?

Ik twijfel nog steeds tussen de X95L en de C3/4... morgen bel ik Smits en hak ik een knoop door xD
BCUS schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:35:
Ik durf OLED niet aan, heb vandaag de X95L aangeschaft bij Smits die je had genoemd! Ben heel benieuwd. We hebben al 2 Sony’s van meer dan 12 jaar oud, een verbetering moet het worden t.o.v. de huidige kdl42ex720 😂
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCUS
  • Niet online
Ik vind de G3 werkelijk prachtig, maar uiteindelijk was het reflectie waar ik twijfels bij had, ben bang dat ik dat echt teveel ga zien en niet meer normaal tv kan kijken. Mijn vrouw vind dat burn in risico minder tof. Toen jij die prijs liet zien voor de X95L was we het bingo. 2k voor een tv vind ik eigenlijk ook teveel geld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
OLED ga je geen spijt van krijgen mits je ervoor zorgt dat je de lichtinval kunt beïnvloeden. Eventueel hang je alsnog gordijnen op? sowieso is OLED met lichtinval niet fijn kijken ivm reflectie.

Wil je dat allemaal niet, dan LCD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 16:42
Dat OLED inbranden is echt iets van vroeger, zou me daar echt geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCUS
  • Niet online
Na ruim 3 maanden is de 65X95L helaas kapot gegaan. Grote blauwe streep verticaal in het beeld. Reparatie aangemeld, men ging de tv wisselen. Afgelopen maandag een nieuwe tv opgehangen met TVA service / option 5 partij. Wat bleek, onderkant diverse deuken. Afgelopen vrijdag werd dan wederom een ‘nieuw’ scherm geleverd. Alles leek in orde, maar zaterdag met de zon was er duidelijk een schade/ vlek achter het glas zichtbaar.

Ik ben erg gaan twijfelen hoe Sony omgaat met dergelijke vervangingen en hun servicepartij. Nieuwe schermen lijken refurbished, maar dat willen ze niet bevestigen. Op zich snap ik wel dat ze dit doen, maar je bent gewoon niet zeker het vervangende exemplaar ook echt 100% in orde is. Hebben andere hier ervaring mee?

Ik heb wederom melding gemaakt, geen idee wat nu te besluiten. 3e keer een vervanging ingaan, geld terugvragen, maar wat dan. Ik ben heel erg tevreden over het beeld en het design.. maar toch behoorlijk het vertrouwen kwijt of dit nog goed gaat komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ9AesACAj9BGAaoK7Hh_YSxGGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEKETyQxu7TK5wgJCWYagraB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er is genoeg gebeurd om de verkoper in gebreke te stellen. Daarin stel je hem een ultimatum om het probleem definitief op te lossen. Zo niet, heb je het recht de koopovereenkomst te ontbinden en al je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCUS
  • Niet online
Het wordt idd crediteren. Ze kunnen geen ander toestel meer aanbieden.. spijtig. Was erg tevreden qua kijkervaring met deze Sony. De bravia 9 is helaas te duur om überhaupt te overwegen.
Pagina: 1