Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varzgul
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-08 14:11
Ik heb onlangs een pc in elkaar gezet op een AMD bord. De luchtkoeler die ik heb aangeschaft om mijn 7800X3D te koelen is de Deepcool AK620, wit. Ik merk echter, zelfs na het installeren van een ander merk fans (Arctic P12 PWM PS) de koeler een soort honend geluid maakt. Ik heb natuurlijk al lopen stoeien met fan curves, maar dit lijkt het probleem niet op te lossen. Het geluid komt en gaat, is soms wat constanter, maar zeker bij een transitie naar hogere/lagere RPM duidelijker hoorbaar.

Heeft iemand hier ervaring mee en gezien ik nog herroepingsrecht heb, advies voor een andere koeler?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BU3pmIT4GqmT__qaQ7udjrHokkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TE04Q246W4OmwgHtzFTRjErl.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:28
Ja dat zijn gewoon die Arctic P12's.
Op het internet lees je overal dat deze fans zo goed zijn, maar ze vertellen je er nooit bij dat ze een zeer irritant geluid maken. Hier kan je het ook horen.

Je kan inderdaad proberen om de curve aan te passen, maar het is moeilijk om het helemaal weg te krijgen.
Ik zou gewoon de Deepcool fans gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varzgul
Ik had de Deepcool fans, maar daar had ik het probleem ook mee. Kan het aan het blok zelf liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:23
Bijzonder. Ik merkte hetzelfde bij de AK500 die in de pc van mijn vriendin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varzgul
Erg jammer, want de koelprestaties zijn echt geweldig.