Zonnepanelen op geïsoleerd bitumen dak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelindoll
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-01 16:32
Hallo,

Ik wil graag zonnepanelen gaan monteren op het dak van een huis wat mijn partner en ik gekocht hebben.
Het dak is bedekt met bitumen en heeft een helling van (naar mijn schatting) 15-20 graden. Volgende de verkopers is het dak zo'n 15 jaar oud en is bij het vervagen isolatie aangebracht in de vorm van "dikke schuimplaten".
Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat deze schuimplaten precies zijn, of hoe dik deze zijn.

Ik heb online gezocht, maar ik kan geen systeem vinden waarvan ik denk dat het op dit dak zou passen.
Puur uit aanname verwacht ik dat een montagesysteem aan het houten deel van het dak gemonteerd zou moeten worden. Dit bevind zich echter op een onbekende afstand van de dakbedekking.

Ik ben benieuwd of iemand bekend is met montage systemen en mij een indicatie kan geven van waar ik naar moet kijken.

Met vriendelijke groet,
Michel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:32
Als je een paar fotos zou kunnen sturen zou handig zijn.

Ik vermoed 3 opties:
1 platdak met ballast systeem (de helling is wel fors dus dit moet de installateur nog even dubbel checken / bevestigen)

2 plak zonnepanelen

3 met ankers in het dak (dit is vermoedelijk slecht tot niet mogelijk, daarvoor is meer informatie nodig)

Vermoedelijk zijn de dikke schuim platen PIR platen.