Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Mijn vraag

Mijn Lenovo Yoga 520-14IKB laptop heeft sinds gisteren kuren. Vaak gebruik ik de laptop met een externe monitor en dan klap ik hem dicht. Dat ging altijd goed, tot gisteren. Ik had heel even beeld, maar bij het dichtklappen van mijn laptop ging hij in slaapstand. Daarna opnieuw opgestart en geen beeld meer gehad. Met Windowstoets+P alle instellingen geprobeerd, geen resultaat.
Wat vreemd is: bij appraatbeheer herkent hij wel de aangesloten monitor en alle kenmerken en 'krimpt' het beeld van de laptop even, wat hij normaal doet als er een monitor wordt aangesloten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Laptop: Lenovo Yoga 520-14IKB in combinatie met Windows 11
  • Monitor: BenQ GW2283
  • Random HDMI kabel die tot gisteren altijd werkte
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Op kantoor met andere monitor en HDMI kabel geprobeerd: geen resultaat
  • Drivers van beeldschermadapter geüpdatet
  • PC teruggezet naar herstelpunt (van 28-04 ongeveer)
  • HDMI Poort uitgespoten met dust remover

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 10:19
Ik heb geen laptop bij de hand nu maar heb je niet per ongeluk op de functietoets gedrukt om je externe beeldscherm in of uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Ferret schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:31:
Ik heb geen laptop bij de hand nu maar heb je niet per ongeluk op de functietoets gedrukt om je externe beeldscherm in of uit te schakelen?
Goedemorgen, Nee dat is het niet. Hij reageert alsof het tweede scherm wel is aangesloten. Als ik bijvoorbeeld het tweede scherm als 'extended' scherm aansluit, kan ik er wel met de muis naar bewegen. Ik krijg alleen geen beeld.

Zelf vermoed ik inmiddels dat er misschien een contact van de connector defect is, waardoor bepaalde signalen wel overkomen, maar het beeld zelf niet. Dit is alleen lastig om te verifiëren.