Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:33
Gisteravond had ik mijn moto aan de laptoplader, zoals ik vaker heb gedaan. (Is dat al verkeerd?)

Na een tijdje realiseerde ik me dat ie aan het bootloopen was terwijl hij normaal aanstond toen ik 'm aansloot.

Ik heb onderstaande zaken geprobeerd maar ik blijf maar bootloopen in het allereerste scherm, heeft een van jullie een idee?

Geprobeerd:

- Twrp recovery te booten met sudo fastboot boot twrp-3.7.0_12-0-corfur.img
-- Meerdere kabels geprobeerd ook met de usb-c plug omgekeerd, kabel met dubbele usb-c en met usb-a
-- lint uit de usb-c van de telefoon verwijderd met tandestoker
-- het lijkt er op dat het naar de telefoon sturen van twrp uiteindelijk wel lukt maar dat ie meteen weer in een bootloop beland: FAILED (Status read failed (No such device))

- lenovo rescue assitant "Resque failed"

- van slot wisselen met sudo fastboot set_active b
FAILED (Status read failed (No such device))
fastboot: error: Command failed

- verse boot.img (uit huidige wat oudere stock rom) flashen met sudo fastboot flash boot boot.img

sudo fastboot reboot bootloader werkt wel.

Ik krijg de indruk dat mijn usb verbinding niet stabiel is en dat de bootloop op een heel primair nivo zit.

Volgens de android regels krijg je de telefoon altijd weer werkend zolang er nog leven in je scherm te krijgen is maar volgens mij heb ik alles al geprobeerd dat ooit bij mij gewerkt heeft. Ik weet het even niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
Wat heb je gedaan met je telefoon dat je met TWRP bezig bent? Heb je iets meer informatie over de setup want als het niet stock is kan het wat anders zijn dan wanneer het wel stock is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Ik heb onderzoek gedaan naar het installeren van custom roms maar dat niet gedaan wegens zeer beperkt aanbod. twrp is wel beschikbaar en dat gaf de mogelijkheid adb te gebruiken.

Maar uiteindelijk heb ik de telefoon alleen geroot met magisk maar toen de boel stuk ging was de root er uit.

Ik heb inmiddels ook op een andere laptop de resque assistant geprobeerd met weer alle kabels maar niks werkt.
Nou ja, cache wissen lukte wel, maar verder blijft ie maar bootloopen.

Oh niet duidelijk vermeld:
Ik kom wel in fastboot maar vanaf daar kan ik niet naar recovery, dan komt ie weer in de bootloop.
Als ik boot.img verstuur dan gaat het versturen wel maar installeren daarna lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
Ok dus het toestel is gebricked. Heb je de unbricktool al geprobeerd?

https://xdaforums.com/t/dev-motorola-unbrick-tool.4491309/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Dank voor de tip! Die was ik nog niet tegengekomen.

Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon maar de oude weer tot leven wekken is wel de moeite waard, al was het maar om signal over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Vandaag de unbrick tool geprobeerd.
Na een tijdje <wating for device> ben ik weer de andere opties via fastboot langs gaan lopen.

Omdat de accu aardig leeg was heb ik de telefoon een tijdje in fastboot mode aan de lader gehad.

Nu wil ie helemaal niet meer starten, dus ik vrees dat het gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
In een video over een apple telefoon zag ik voorbij komen dat een telefoon in een bootloop kwam omdat de batterij kapot was.

Ik heb de moto nu een tijdje geprobeerd te laden maar dat lukt niet.

Kan ik 'm met het laden aan de laptoplader kapot hebben gemaakt?
Genoeg laden in fastboot lijkt niet te werken en ik heb 'm een nacht laten leeg-booten in de hoop dat ie dan weer bij zinnen zou komen....

[ Voor 20% gewijzigd door SvenHe op 12-05-2024 19:43 ]

Pagina: 1