Amazon Alexa zet HUE lichten aan en daarna direct weer uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-11 22:09

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Topicstarter
Mijn vraag:

We hebben op dit moment een vaag probleem met Amazon Alexa die we aansturen middels een Amazon Echo Dot en een Sonos Move. In de Alexa app heb ik diverse routines ingesteld die er voor zorgen dat de Philips Hue lichten in een bepaalde ruimten aan gaan of juist uit gaan bij het zeggen van bijvoorbeeld: "Alexa Office" of "Alexa Downstairs".

Tot voorheen werkte dit prima en gingen de lichten aan of uit, afhankelijk van de staat waarin ze waren op het moment van het activeren van de routine.

Op dit moment gebeurd er iets vaags bij het activeren van de routine, door te zeggen "Alexa Office" maar ook bij het testen van de routine in de Alexa app, gaan de lichten aan maar dan ook per direct weer uit. We hebben hier al een aantal dagen last van en ik heb geen idee hoe dit te fixen.

Als de lichten aanstaan, nadat we ze bijvoorbeeld hebben aangezet in de Hue app, en we activeren dan de routine dan gaan de lichten wel gewoon uit.

Hier een screenshot van een van de routines:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4JK3cR1lw1Ouhg549yHvWSKhJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoRap4vwscnvOnGKEkcYqtyz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1jmvr2ocEPQ8yIZzK7w9Vqyq-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgAVe43jI2ZKp3EUc814z4vJ.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand dit ooit meegemaakt of wellicht een oplossing om dit probleem op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Amazon Alexa
Hue lichten en Hue Bridge

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Ik heb geprobeerd om de HUE skill opnieuw te koppelen in de Alexa app. Zonder succes.
2. De Alexa routine verwijderd en opnieuw aangemaakt. Zonder succes.
3. De HUE bridge opnieuw opgestart. Zonder succes.
4. Tot op heden heb ik geen artikel of post kunnen vinden over dit probleem online. Ik hoop dat iemand me kan helpen bij dit euvel.