Omdat ik HA niet echt gebruik om historisch statussen van alles na te gaan, gebruik ik al lange tijd de recorder om een groot stuk van de logging uit te schakelen voor de entities die ik niet wil.
Omdat het bijhouden van al die entities mij teveel begonnen te worden wilde ik overgaan naar enkel aan te geven wat ik wel wil loggen ipv een lange lijst bij te houden van wat er niet in mag.
Op dat moment lijkt het allemaal stuk te beginnen lopen.
Na het overstappen naar dit
werd plots alle gelogd. Nochtans (als ik de documentatie goed begrijp) wilt het toevoegen van een "include" zeggen dat enkel die entities gelogd worden en al de rest niet meer.
Stap ik terug over naar mijn oude (zeer lange) lijst van exclude, dan werkt die plots ook niet meer
De originele "exclude" lijst was deze. Ik bespaar je wel even van al de entities die in de entities stonden.
Ik snap er niets van en zit nu met een verschrikkelijk lange lijst aan nutteloze historische informatie die ik niet wil.
/f/image/dxQOn96NiJCQZMfw5jOGQ42t.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet gaat de geschiedenis plots van "niets" naar massaal loggen.
Ga ik helemaal terug naar de basics en probeer ik 1 entity in exclude te zetten
Reboot en open ik dan de log, dan zie ik deze verschijnen.
/f/image/r69jBKObzw0DJHe2iVuZftKG.png?f=fotoalbum_large)
Ik word knettergek want ik weet echt niet wat ik fout doe. Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt
Omdat het bijhouden van al die entities mij teveel begonnen te worden wilde ik overgaan naar enkel aan te geven wat ik wel wil loggen ipv een lange lijst bij te houden van wat er niet in mag.
Op dat moment lijkt het allemaal stuk te beginnen lopen.
Na het overstappen naar dit
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| recorder: commit_interval: 30 include: entities: #energy entities - sensor.p1_meter_beeeeeep_totaal_verbruik - sensor.p1_meter_beeeeeep_totaal_teruglevering - sensor.envoy_beeeeeep_lifetime_energy_production - sensor.p1_meter_beeeeeep_totaal_gasverbruik - sensor.shellyplug_s_beeeeeep_energy |
werd plots alle gelogd. Nochtans (als ik de documentatie goed begrijp) wilt het toevoegen van een "include" zeggen dat enkel die entities gelogd worden en al de rest niet meer.
Ik stap dus helemaal niet wat ik fout heb gedaaninclude
Configure which integrations should be included in recordings. If set, all other entities will not be recorded.
Stap ik terug over naar mijn oude (zeer lange) lijst van exclude, dan werkt die plots ook niet meer

De originele "exclude" lijst was deze. Ik bespaar je wel even van al de entities die in de entities stonden.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| recorder: commit_interval: 30 exclude: domains: - automation - updater - calendar - device - scene - script entity_globs: - sensor.adguard_home_* - switch.adguard_home_* - update.adguard_home_* - sensor.sun_* - sensor.mediacenter_* - sensor.fritz_box_7530_ax_* - switch.fritz_box_7530_ax_* - sensor.openweathermap_forecast_* entities: - sensor.gft_ophaling - sensor.papier_en_karton_ophaling - sensor.pmd_ophaling - sensor.restafval_ophaling |
Ik snap er niets van en zit nu met een verschrikkelijk lange lijst aan nutteloze historische informatie die ik niet wil.
/f/image/dxQOn96NiJCQZMfw5jOGQ42t.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet gaat de geschiedenis plots van "niets" naar massaal loggen.
Ga ik helemaal terug naar de basics en probeer ik 1 entity in exclude te zetten
YAML:
1
2
3
4
| recorder: exclude: entities: - sensor.openweathermap_weather_code |
Reboot en open ik dan de log, dan zie ik deze verschijnen.
/f/image/r69jBKObzw0DJHe2iVuZftKG.png?f=fotoalbum_large)
Ik word knettergek want ik weet echt niet wat ik fout doe. Zie ik iets over het hoofd?
Bedankt