Belastbaarheid plat dak PIR + bitumen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Mijn nieuwe uitbouw is geïsoleerd met PIR platen waarop de bitumen direct zijn bevestigd. De aannemer heeft mij aangeraden geen ladder er op te zetten voor werk aan de dakrand maar altijd plaatmateriaal er onder te leggen. De glazenwasser wilde zijn ladder er wel op zetten maar ik heb hem tegengehouden. Mag ik aannemen dat PIR platen met bitumen er op te kwetsbaar zijn voor een ladder?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Beste antwoord (via Makkelijk op 02-05-2024 09:40)

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
nog beter is een laddermat, dat is ook meteen tegen wegglijden van de ladder. ik zou noooit een ladder zo op bitumen zetten, 1 steentje oid eronder en je klant belt met gezeik over lekkage etc

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Makkelijk schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:40:
Mijn nieuwe uitbouw is geïsoleerd met PIR platen waarop de bitumen direct zijn bevestigd. De aannemer heeft mij aangeraden geen ladder er op te zetten voor werk aan de dakrand maar altijd plaatmateriaal er onder te leggen. De glazenwasser wilde zijn ladder er wel op zetten maar ik heb hem tegengehouden. Mag ik aannemen dat PIR platen met bitumen er op te kwetsbaar zijn voor een ladder?
Je loopt kans dat ze iets indeuken wat schade kan veroorzaken. Multiplex eronder en je loopt geen risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ja, die heeft natuurlijk volledig gelijk, dat moet je sowieso niet rechtstreeks op bitumen zetten want straks maak je het lek. Een of andere stroeve plaat op leggen dus, die de krachten verdeelt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
nog beter is een laddermat, dat is ook meteen tegen wegglijden van de ladder. ik zou noooit een ladder zo op bitumen zetten, 1 steentje oid eronder en je klant belt met gezeik over lekkage etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Jullie bevestigen hoe ik er ook over dacht. Toch zorgelijk dat als ik niks had gedaan de glazenwasser hem er zo op had geparkeerd... :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa